Peter Molyneux – ny kreativ chef för nästa Xbox

Robot
Peter Molyneux – ny kreativ chef för nästa Xbox

Nästa generations Xbox kommer bygga på idéer från storvisionären Peter Molyneux: "Världen är redo att ta till sig mina idéer. På E3 kommer allt att avslöjas."

#microsoft, #22-cans, #project-godus-2, #milo-kate


Medlem
Peter Molyneux – ny kreativ chef för nästa Xbox

Luktar april

Medlem
Skrivet av Pirateslim:

Luktar april

Rätt så mycket med


signatur

42

Medlem

För nog då det är 1a April o så...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

April eller ej, en sak tycker jag microsoft borde tänka efter. Det är inte precis svårt att göra som t.e.x sony har på på sin konsoll. Ena att spela gratis på nätet och ena är att du betalar en månadskostnad och får då indiespel på köpet.

Varför ska man behöva köpa en konsoll sedan behöva betala i månaden bara för att få lira på nätet? Jäkligt girigt och efterblivet, tror dom får in stora summor pengar även ifall dom inte har en kostnad att få spela på internet.

Sure det jag skrev hör inte hit men jag tyckte det förtjänade att bli hörd.

Medlem

April April era dumma sillar!

"...Jag tror världen till sist är redo att ta till sig mina idéer."

Eh jag tror vi väntar lite till Peter....

Medlem

Kan vara aprilskämt. Men det MS skulle kunna vara dumma nog.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hehe whatever vem bryr sig vad han håller på med, tror microsoft att han är deras ess? MS behöver verkligen göra något ordinärt om man ska klå Sony och där är det redan kört kan jag lova.


signatur

PlayStation brakes for no one!!!

Inaktiv
Skrivet av Zlither:

April eller ej, en sak tycker jag microsoft borde tänka efter. Det är inte precis svårt att göra som t.e.x sony har på på sin konsoll. Ena att spela gratis på nätet och ena är att du betalar en månadskostnad och får då indiespel på köpet.

Varför ska man behöva köpa en konsoll sedan behöva betala i månaden bara för att få lira på nätet? Jäkligt girigt och efterblivet, tror dom får in stora summor pengar även ifall dom inte har en kostnad att få spela på internet.

Sure det jag skrev hör inte hit men jag tyckte det förtjänade att bli hörd.

Håller med. De flesta köper ett spel och spelar det i hundratals timmar. Spel som till exempel Battlefield 3, Starcraft 2 och Diablo 3 kan man spela av och till i flera år. Ska man då sitta och betala en hundring eller två i månaden för samma sak blir det tusentals kronor. Aprilskämt eller ej, detta var den sämsta idén jag har hört på länge. Om man inte är VD för Microsoft då och vill ha pengarna såklart.

Medlem

Hoppas verkligen på aprilskämt nu..

Medlem
Inaktiv

Hade varit ännu festligare om de rekryterat Stuart Black...

Medlem

Hatar 1 april i tech världen, man ska inte ens läsa nyheter idag. idioternas dag

Medlem

Det tragiska är att det här hade kunnat vara vändningen för Microsoft, Molyneux är precis en sådan person som företaget behöver.

Medlem

Halvbra försök...

Medlem
Skrivet av Cortex:

Halvbra försök...

Om ens det;).

Medlem

Microsoft har inte tillräkligt stora visioner. De borde ha valt Peter Molydeux istället.

Medlem

jag gick på den glömde datumet

Medlem

Kanske kommer bli en svart kub som man måste hacka loss skalet på för att kunna spela på?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Aprilskämtet ska inte avslöjas redan i rubriken... Samma misstag på Sweclockers att dom ska anpassas för pekskärmar.

Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Aprilskämtet ska inte avslöjas redan i rubriken... Samma misstag på Sweclockers att dom ska anpassas för pekskärmar.

Såg den med och visste med en gång att det var deras skämt, samma sak med IDG. Det var länge sedan jag läste ett riktigt bra aprilskämt.

Medlem
Medlem

Jag har märkt att april skämt som trycks i tidingar som kommer ut en gång i månaden eller en gång i veckan är betydligt lättare att gå på då man kanske inte läser dem på just 1:a april.

Medlem

I see what you did there FZ


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

April april....

till alla som gnäller över att betala för live tjänsten - släpp det! Det kostar pengar att hålla en sådan tjänst uppe (och säker - heres looking at you Sony).
det finns två,möjligheter , 1 betala för tjänsten när zu använder den (som idag)
2. Ta ut kostnaderna någon annan , genom att höja priset på konsolen och låta ALLA betala, även de som inte vill använda tjänsten, eller ex. På spelen, gör multiplayer spel dyrare för att hålla servrar och team igång.

3. KÖP INTE KONSOLEN GNÄLLSPIKAR. Tänk på att Sony med måste ta betalt på ett eller annat sätt nu när de skall erbjuda en konkurrerande onlinetjänst, vilket de INTE haft på ps3.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

April april....

till alla som gnäller över att betala för live tjänsten - släpp det! Det kostar pengar att hålla en sådan tjänst uppe (och säker - heres looking at you Sony).
det finns två,möjligheter , 1 betala för tjänsten när zu använder den (som idag)
2. Ta ut kostnaderna någon annan , genom att höja priset på konsolen och låta ALLA betala, även de som inte vill använda tjänsten, eller ex. På spelen, gör multiplayer spel dyrare för att hålla servrar och team igång.

3. KÖP INTE KONSOLEN GNÄLLSPIKAR. Tänk på att Sony med måste ta betalt på ett eller annat sätt nu när de skall erbjuda en konkurrerande onlinetjänst, vilket de INTE haft på ps3.

Gaikai kan mycket väl bli en väldigt stark konkurrent till Microsofts Live tjänst och inte ens Microsoft kan göra ett 100% säkert system som inte går att knäcka.

Sonys PSN+ tjänst känns betydligt mer lockande än att behöva betala för att spela spel på nätet (som PC spelare är det helt befängt att behöva betala för detta).

Medlem

Haha, well played FZ! Jag hann tänka "Men... Men... Project Godus... Kickstarter... Alla kommer bli jättearga..."

Medlem

April april! Det första jag tänkte på när jag öppnade fz.se idag var för att kolla aprilskämt

Medlem
Skrivet av Zlither:

April eller ej, en sak tycker jag microsoft borde tänka efter. Det är inte precis svårt att göra som t.e.x sony har på på sin konsoll. Ena att spela gratis på nätet och ena är att du betalar en månadskostnad och får då indiespel på köpet.

Varför ska man behöva köpa en konsoll sedan behöva betala i månaden bara för att få lira på nätet? Jäkligt girigt och efterblivet, tror dom får in stora summor pengar även ifall dom inte har en kostnad att få spela på internet.

Sure det jag skrev hör inte hit men jag tyckte det förtjänade att bli hörd.

Jag kan upplysa om att man inte bara får indiespel via PS Plus. Faktiskt så är det fler "riktiga titlar" än det är indiespel. I vilket fall. Det är lätt den bästa betaltjänsten som någonsin existerat i spelindustrin.

ZF
Medlem

härliga dag.

Citat:

– Med Peters kompromisslösa engagemang och stora passion för Kinect i synnerhet kommer nästa generations Kinect bli världsledande, berättar han i pressmeddelandet.

fixed.

12
Skriv svar