Unreal Engine 4 - Snyggast till PC eller PS4?

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Det ser ut som ljuskällorna är olika i bilderna vilket kan bero på att demot var i realtid om jag inte minns fel. PC ser bättre ut men man får inte glömma att medeldatorn ute i stora världen inte ligger på highend sidan utan mycket lägre vilket man oftast glömmer om man själv sitter på med ett monster.

Så PC kommer vara bättre för de som har råd och ork att hålla den uppgraderad men de stora pengarna ligger inte i att satsa på highend imo. Själv så kommer jag köpa en PS4 och en ny PC (om ett år eller två) och troligen en nextbox också.

En lite bild av hur det ser ut.
http://store.steampowered.com/hwsurvey?platform=pc

Vad spelar det för roll vad medeldatorn har för hårdvara? Om man inte har råd med det bästa får man väl nöja sig med en konsol eller en low/midend-PC men det är väl inget att diskutera om.
Diskussionen handlar om vare sig det ser snyggast ut på PS4 eller PC. Lite löjlig då svaret på* frågan är självklar men ja, skyll på FZ

Medlem

Jag blir väldigt besviken nu när jag ser detta men ändå lättad att äntligen få se hur det ligger till. Detta betyder inte bara att Unreal Engine 4 ser sämre ut på PS4 utan att de flesta saker som har visats (Battlefield 4, Watch dogs med flera) inte visar en rättvis bild av hur det kommer se ut. Skillnaden mellan Ps4 och PC är stor alla redan!

Medlem

nice april skämt inte så svårt att lista ut att pc vinner utan att ens kolla på klippen

Medlem

Sjukt bra för att vara en konsol. Jag ser fram emot ps4a releasen

k3m
Medlem
Skrivet av Olidion:

Texturkvalitén och skärpan är bra mycket bättre på PC, tyvärr då PS4 inte ens är ute än. Sen var ju PC-demot mycket grymmare, hade ju varit roligt om de demat samma sekvens på båda så man verkligen kan jämföra.

Mhm! Så jävla trist med alla dessa teknikbromsar

Medlem

Det roligaste är att den här nyheten är så fail att alla tror att det är en aprilskämt, men att det i självaste verket kanske inte är det =p

...eller?

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Skulle det här vara nån form av aprilskämt???
Om inte, så FINNS DET REDAN två olika versioner av den NEDRE videoklippet, den som visade upp UE4 för första gången. Skillnaden mellan de två versionerna är att den ena spelas upp på PC och den andra på ett PS4, och där är skillnaderna tydliga till PCs fördel. Att jämföra de två videor i nyheten är bara trams då det är som att jämföra äpple och päron.

PC (680GTX): http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU

PS4: http://www.youtube.com/watch?v=-5VqaNf-gZ4

Här är bilderna som säger mer än tusen ord (PC är de snyggare varianten)

http://i.imagebanana.com/img/oh9hiskw/ue4.jpg
http://i.imgur.com/5n6BAXG.png

Källa: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=514670&page=1

inte nog med att det är betydligt fulare på ps4, av youtubeklippet att dömma så måste den även trappa ner upplösningen till 1280x720, gentemot pc demot som rullar på i 1920x1080.

Inaktiv

PC bygger på valfria komponenter som mjukvara, konsoler är skräp och förblir efter i utvecklingen.

Medlem

Inte följt PS4 så mycket...
Men Om jag förstått det rätt så bygger PS4 på en AMD med x86 arkitektur och radeon grafik?

Dvs bör den vara svagare änn en high end pc, men med fördelen den inte kör ett tungt OS (Windows). Samt körs på en plattform så det går optimera.

Medlem

Fan på tiden att vi får en remake av Unreal nu!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

ZF
Medlem

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.

Fruktansvärt stor skillnad i både prestanda och grafik. Skönt att PC ser next-gen ut i alla fall...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Undrar om infiltrator demot skulle fungera på ps4 då det använder ett gtx680 kort.
å andra sidan så sa de samma sak om ps4's demo när det kom till pc

Medlem

konsoler kommer aldrig vara snyggare än PC, aldrig.

Medlem

PC versionen är så klart snyggare, men båda ser riktigt bra ut, det viktigaste är att vi kommer alla (konsollägare/pc spelare) få riktigt vackra spel i framtiden, spelar roll vilket är snyggast. Det här är bra för båda.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Testpilot
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

Medlem

Ha ha mina datorer kommer alltid ligga ett steg efter mina konsoler för jag pröjsar aldrig mer en det dubbla för en dator. Alltså ca 6000 konsol ca 12000 för en pc. Men eftersom jag inte har någon tid för att spela på pc nuförtiden så blir nog nästa pc i samma pris klass som datorn jag köpte senast alltså 3500 då har den allt jag önskar mej av en dator.

ZF
Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Medlem

PC verkar vara ganska mycket snyggare än PS4, allt är alltså i sin ordning.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha mina datorer kommer alltid ligga ett steg efter mina konsoler för jag pröjsar aldrig mer en det dubbla för en dator. Alltså ca 6000 konsol ca 12000 för en pc. Men eftersom jag inte har någon tid för att spela på pc nuförtiden så blir nog nästa pc i samma pris klass som datorn jag köpte senast alltså 3500 då har den allt jag önskar mej av en dator.

Om du köper en dator för 12000 när ps4 släpps så kommer den datorn vara mycket bättre än ps4'an.

Testpilot
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Att jämföra de två videor i nyheten är bara trams då det är som att jämföra äpple och päron.

Det är det ju inte. Grafiken är ju det som de slår på trumman för mest med nästa generation. Men detta bevisar ju att de bara tävlar med sig själva mot förra generationen.

En tre år gammal PC är fortfarande bättre än en konsoll som inte ens är släppt än. Skrattretande.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det roligaste är att den här nyheten är så fail att alla tror att det är en aprilskämt, men att det i självaste verket kanske inte är det =p

...eller?

Nej tyvärr är det inte ett skämt. Mer än att den här förbannade hypen av både MS och Sonys konsoller är det.

Alltså, en konsoll kommer alltid att vara gammal när den den släpps. Eftersom de vägrar att bygga dem i moduler så kommer vi aldrig att kunna uppgradera dem så en PC kommer alltid att ha övertaget. Fanboisen sitter på kammaren och tror annorlunda men det är ett faktum att hårdvaran i PS4 redan är föråldrad. Tråkigt men sant.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Steam konsol ftw

Medlem

Ja det är såklart stor skillnad mellan PC och PS4.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

PC versionen är så klart snyggare, men båda ser riktigt bra ut, det viktigaste är att vi kommer alla (konsollägare/pc spelare) få riktigt vackra spel i framtiden, spelar roll vilket är snyggast. Det här är bra för båda.

Problemet är om 2-3 sitter vi här nu igen(när konsolerna fortfarande gått minus i försäljning för sitt jobb)

och då ska dom fortsätta sälja konsolerna och vi kommer sitta fast vi halvdan grafik(antagligen inte säkert då vi har kommit till denna punkt att grafiken har nått sin peak)

nu är det snart mer att datorer/konsoler ska klara arbete med flera bilder och rendringar istället för snyggheten, exempelvis MMO: med snygg grafik osv.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

Låter som att någon behöver arbeta på hur hen väljer att lägga fram sina åsikter

ZF
Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

oavsett om du verkligen inte fattade nånting så är det intressant att du inte ville eller kunde besvara frågan. var den meningsbyggnaden också för komplex för dig?

Skrivet av trasen:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

Låter som att någon behöver arbeta på hur hen väljer att lägga fram sina åsikter

vilken del är det ni två inte kopplar i den exceptionellt korta kedjan?

folk som envist försöker hitta fel med konsoller vänder kappan efter vinden och sticker fingrarna i öronen så fort nånting inte passar deras världsbild och när de hittar en liten del som passar plockas istället mikroskopet fram. det var den högst uppenbara poängen. sitter man och studerar uppförstorade skärmdumpar borde det även gå att läsa en kort mening.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

oavsett om du verkligen inte fattade nånting så är det intressant att du inte ville eller kunde besvara frågan. var den meningsbyggnaden också för komplex för dig?

Skrivet av trasen:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ZF:

intressant.. tidigare när Killzone på PS4 demokördes så hette det att de var för snyggt och att det berodde på att det egentligen kördes på en PC, nu finns en demo som inte betraktas som snygg och då körs den inte på en PC utan en äkta PS4 naturligtvis. sanningen är såklart att även denna demo körs på en utvecklingsenhet med likartad hårdvara, därför är PC kass som plattform.


1: Det var för snyggt för de kördes på för bra hårdvara.

2: Nu finns det en demo som körs på hårdvara som är mer lik den som sitter i PS4

3: PC är kass som plattform.

Slutsats: You no make sense!

du har alltså full insikt i exakt vilken hårdvara som använts i samtliga tre exempel?

fascinerande..

Det jag påpekade var att ditt inlägg är obegripligt , det är inte mer begripligt nu heller!

Låter som att någon behöver arbeta på hur hen väljer att lägga fram sina åsikter

vilken del är det ni två inte kopplar i den exceptionellt korta kedjan?

folk som envist försöker hitta fel med konsoller vänder kappan efter vinden och sticker fingrarna i öronen så fort nånting inte passar deras världsbild och när de hittar en liten del som passar plockas istället mikroskopet fram. det var den högst uppenbara poängen. sitter man och studerar uppförstorade skärmdumpar borde det även gå att läsa en kort mening.

Well vännen, jag vet inte vilken typ av narcisistisk diagnos du sitter på, du skriver uppenbarligen på ett sätt där du medvetet vill att folk inte ska förstå dig. Lär dig skriva så att folk förstår eller skriv inte alls, simpelt eller hur?

Testpilot
Skrivet av ZF:

oavsett om du verkligen inte fattade nånting så är det intressant att du inte ville eller kunde besvara frågan. var den meningsbyggnaden också för komplex för dig?

vilken del är det ni två inte kopplar i den exceptionellt korta kedjan?

folk som envist försöker hitta fel med konsoller vänder kappan efter vinden och sticker fingrarna i öronen så fort nånting inte passar deras världsbild och när de hittar en liten del som passar plockas istället mikroskopet fram. det var den högst uppenbara poängen. sitter man och studerar uppförstorade skärmdumpar borde det även gå att läsa en kort mening.

Då man skriver så illa så folk inte förstår vad som menas och sen skyller på demsamma att de e puckade i huvudet för de inte förstår.
Tack! det var ju snällt istället för att hålla en saklig diskussion <ironisk>

Nu eftter den sista skottsalvan så förstår jag ju hur det resoneras och kan faktiskt bemöta orginalinlägget då jag förstått att det är kritiskt menat mot PC ägare.

Oavsett hårdvara i utvecklingskittet så har Sony tydligt angett vilken hårdvara som skall sitta i PS4 , den är inget speciellt egentligen.

Om man tittar mot hur förra generationen satsades på låg ju dessa i toppskiftet , optimeringar räcker bara en bit och jag tror att man ligger på den gränsen redan nu innan maskinen släppts.

Det är bara att titta på dagens glapp mellan lågupplösta , 30FPS låsta konsolspel och högupplösta 60+ FPS PC spel.
Glappet kommer att vara än större mellan PC och dessa konsoller om de tänker köra dessa lika länge innan generationsskifte.

Så nej jag vänder inte kappan efter vinden , det finns dock fördelar med de nya konsollerna och det är att man nu höjer minimumribban för spel och att sedan ha samma grundarchitektur i alla konsoller och PC gör det betydligt enklare att porta spel mellan plattformar vilket gagnar alla som är gamers.

12
Skriv svar