Mobiltelefoner snart ikapp Playstation 3 och Xbox 360

Robot
Mobiltelefoner snart ikapp Playstation 3 och Xbox 360
Inaktiv
Mobiltelefoner snart ikapp Playstation 3 och Xbox 360

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Medlem

"Snart". Skitsnack från Nvidia som ska promota sina chip.

Medlem

Blir automatiskt skeptisk till nyheter som publiceras den 1:a april I och för sig så var bit-techs artikel från den 29:e mars så det kanske är sant

Inaktiv

Inte helt fel påstående. Menar, idag sitter vi och spelar GTA på mobiltelefoner och detta var möjligt på Geforce 2 och p3 cu för 8-9 år sedan. Och då var det inte 1920x1080.

Så om några år är vi säkert ikapp. Desvärre har spelutvecklingen stannat upp, vilket spel behöver ett titan kort?

Skribent
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Det där med batterierna ska man absolut ha med i beräkningen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Stör mig mest på tidigare nämda att batteritid verkar stagnerat i utvecklingen. Visst, gör mobilen kraftigare än konsoler men utveckla då ett batteri i samma kaliber så man inte måste avväga vad man ska göra eller inte på mobilen för att batteriet ska räcka ett dygn.

Medlem

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av adamtore:

Inte helt fel påstående. Menar, idag sitter vi och spelar GTA på mobiltelefoner och detta var möjligt på Geforce 2 och p3 cu för 8-9 år sedan. Och då var det inte 1920x1080.

Så om några år är vi säkert ikapp. Desvärre har spelutvecklingen stannat upp, vilket spel behöver ett titan kort?

GTA är väl kanske inte den bästa jämförelsen Dagens telefoner och surfplattor har tillgång till Unreal Engine 3, och det ser riktigt bra ut. Snart får dom dessutom tillgång till UE 4. Jag tror att det kan vara möjligt att nå upp till Xbox 360 grafik redan nästa år. Om inte så är jag säker att vi når dit 2015.

Dock ser jag hellre att man jobbar på bättre batteritid. Standby-tiden är väl helt okej på dom flesta telefoner, men så fort man kör ett spel så kommer batterivarningen fram snabbare än kvickt.

Medlem

Dock är det ett tag sen PS3 och 360 släpptes så det är väl inte så konstigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Ja, batterierna på XB360 och PS3 är mycket, mycket bättre..

ZF
Medlem

grymt, har väntat på fler mobiler med vettiga kontroller sen Xperia Play, tack Nvidia!

Inaktiv
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Ja, batterierna på XB360 och PS3 är mycket, mycket bättre..

Ja batterierna är så mycket bättre i Xbox 360 och PS3.

ELF
Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Ja, batterierna på XB360 och PS3 är mycket, mycket bättre..

Tidsresande härmapa.....
Precis när jag hade skrivit mitt inlägg och det dök upp längst ned på sidan så ser jag ditt som tar upp exakt samma sak


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Ja, batterierna på XB360 och PS3 är mycket, mycket bättre..

Tidsresande härmapa.....
Precis när jag hade skrivit mitt inlägg och det dök upp längst ned på sidan så ser jag ditt som tar upp exakt samma sak

^^

Medlem

Dagen jag var rädd för har kommit


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Skribent
Skrivet av marcus8958:

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.

Det är redan gjort.


signatur

I am the black wizards.

phi
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.

Jag vet inte var du varit de senaste åren men det var ett bra tag sedan smartphones körde om alla tre och nu syftar jag inte bara på grafiken.

Inaktiv

Och vem spelar något seriöst på en mobil? Jag har ett kortspel och soduku, varav det sista la jag 7kr på.

En mobil kommer aldrig att bli mer än något man KAN ringa ifrån, men som i huvudsak används till Facebook på högtiderna.

En konsol, den spelar man på.

Medlem

Finns massor av roliga bil, platform, pussel spel mm till mobiler
Finns även gta 3/vice city och maxpayne + några final fantasy spel.

Fast batteri tiden skulle gärna få vara bättre.

Medlem

Med möjlighet att koppla in en ps3 kontroll till sin mobiltelefon och sedan streama airplay till tvn så är det faktiskt ett realistiskt alternativ, om det kommer lite bra spel dvs. telefonspel idag är riktigt trist tycker jag

Medlem

dock är det samma problem som en PC, mobiler har mycket annat som ligger i bakgrunden och puttrar, vilket det inte gör på en konsol.

att göra jämförelser på ren hårdvara går bara till viss gräns, jag tror säkert att näst nästa generation kommer kunna prestera oerhört mycket bättre än dagens konsoler

Medlem

Så om några år är vi säkert ikapp. Desvärre har spelutvecklingen stannat upp, vilket spel behöver ett titan kort?

Öhh, det o-optimerade Crysis 3. Ett Titan kort räcker inte för att köra Crysis 3 med allt på ultra och 1080 och ha en fps på 50 som minimum. Vill du ha mer än 60+fps (minimum) så krävs 2st Titan kort, sååå O-optimerat är Crysis 3. Tur att man tycker crysis serien är skit så man slipper punga ut 19.000kr på grafikkort.

Medlem

homen vist nvidia----
kan ju börja med att erkänna att jag är stoöt ågare till en mobil med monocom skärm, så all min information om diverse "smarta telefoner" har jag läst mig till dvs jag vet inte om det jag har läst är sant...

hörde någon säga att deras mobiler blir överhettade av grafik intensiva spel, en mobil har inte plats för en fläkt det har en konsol. steg två har redan komenterats att på en konsoll kan du spela flera timar i sträck utan problem det kan du ikke på en mobil...sälj sjafs från nv i den bästa av världar är utalet en sanning med modification.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Så om några år är vi säkert ikapp. Desvärre har spelutvecklingen stannat upp, vilket spel behöver ett titan kort?

Öhh, det o-optimerade Crysis 3. Ett Titan kort räcker inte för att köra Crysis 3 med allt på ultra och 1080 och ha en fps på 50 som minimum. Vill du ha mer än 60+fps (minimum) så krävs 2st Titan kort, sååå O-optimerat är Crysis 3. Tur att man tycker crysis serien är skit så man slipper punga ut 19.000kr på grafikkort.

allt hänger inte helt och hållet på spelet dock, en del ligger på drivrutinerna till grafikkortet,
Titan kommer nog vara ett grafikkort som kommer få står fokus under tredje och fjärde kvartalet. säkert in i 2014 också.

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marcus8958:

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.

Det är redan gjort.

kom igen nu, går det inte lätt att räkna upp ens 10 mobilspel som på samtliga plan iaf kan mäta sig med de 100 bästa på PS2, eller tom Dreamcast då?

och mobilspel som var Dreamcast eller PS2-spel är diskade givetvis.

Medlem

Bra kan jag kopla in moben med en docka till tvn och ta fram en trådlös kontrol och ha minst 1tb hårdisk (kan sitta i dockan) fyld med dom senaste AAA spelen så är det ett köp! Mobe på dagarna konsol liknande mobe på kvällarna. Skulle vara trevligt om nästa psp/psv kommer att bli mobe mm så skulle man kunna skipa smartphone delen helt.

Medlem

Märkligt med tanke på dess ålder. Min miniräknare jag hade på högkolan sopade mattan med cpun som fanns i NES och SNES också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tekniken börjar kanske närma sig, men det är fan inte bekvämt att sitta med en mobiltelefon och spela en längre stund.
Sen behöver tekniken bli jävligt strömsnål, i dagsläget laddar jag mobilfan en gång om dagen och det är utan att spela spel; lyssnar på musik (FLAC) fram och tillbaka till jobbet kanske 2½h max per arbetsdag. Surfar sig lite, ringer något samtal och knappt hinner man hem innan den gråter för att batteriet håller på att ta slut. Att inte ladda över natten är otänkbart, för då vet man inte om man klarar sig till jobbet nästa dag utan musik hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
12
Skriv svar