Angående Wii kontroll och Wii U

Medlem
Angående Wii kontroll och Wii U

Funderar på att köpa Wii U under dagarna och har kollat på lite Wii mote kontroller med nunchuk och priset varierar kraftigt mellan olika märken.
Så min fråga är: fungerar alla wii mote med plus motion eller utan med Wii u..det samma gäller nunchuk.

Skägg.
10 Chambers

De ska väl det i teorin men det går ju aldrig att garantera med tredjepartstillbehör. Till Wii funkade det mesta men har inte testat på Wii U. Fråga butikerna, säger de "ja" så har du ju rätt att reklamera om det visar sig vara fel.


signatur
Medlem
Skrivet av Pojii:

Funderar på att köpa Wii U under dagarna och har kollat på lite Wii mote kontroller med nunchuk och priset varierar kraftigt mellan olika märken.
Så min fråga är: fungerar alla wii mote med plus motion eller utan med Wii u..det samma gäller nunchuk.

Vissa spel kräver dock Motion Plus.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Funderar på att köpa Wii U under dagarna och har kollat på lite Wii mote kontroller med nunchuk och priset varierar kraftigt mellan olika märken.
Så min fråga är: fungerar alla wii mote med plus motion eller utan med Wii u..det samma gäller nunchuk.

Jag vet att vissa tredjepartskontroller som fungerade på Wii inte fungerar på Wii U, så se till att du har rätt att lämna tillbaka varan om den inte skulle fungera. Eller köp original om du har råd då det alltid är bättre i längden.

Vissa spel kräver ju motion plus (Metroid-spelet i Nintendo Land till exempel) medan andra inte gör det (New Super Mario). Fast egentligen gäller det bara om du ska bjuda hem kompisar, för ensam kan du alltid köra med gamepaden.

1
Skriv svar