Mobiltelefoner snart ikapp Playstation 3 och Xbox 360

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marcus8958:

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.

Det är redan gjort.

Nämn 10 spel till mobiltelefoner som är snygga, flyter bra och har ett underhållsvärde.
UE3 teknikdemot är snyggt men för begränsad och har för ostabil framerate för att praktiskt kunna användas till annat qte spel eller liknande. Jag får lite under 50 fps @ 1280x800 och då är det en hel del fps drops.

Så än så länge top spel till mobiltelefoner är spel som Temple run och angry birds och där ligger grafisk kvalitet i klass med psx eller sega Saturn men spelbarheten i klass med 80 talets arkadspel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av showerguy:

Fast på Xbox 360 och Playstation 3 kan man spela några timmar i streck.

Batterierna är åt helvete i dagens telefoner.

Ja, batterierna på XB360 och PS3 är mycket, mycket bättre..

LOL!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Tekniken börjar kanske närma sig, men det är fan inte bekvämt att sitta med en mobiltelefon och spela en längre stund..

Nej, inte idag kanske. Men nästa generation kommer att ha utgång för TV, sanna mina ord. Mobiltelefonerna har fördel av att de skiter fullständigt i den pajkastning som MS och Sony håller på med med sina konsoller. I alla fall hårdvarumässigt.
Och detta ger dem samma fördelar som Nvidia jämfört med Intel. Nvidia behöver inte tänka på någon bakåtkompabilitet eller annan politik när du utvecklar sina produkter och det är därför de är så ruggigt mycket snabbare. Och billigare med för den delen.

Jag kan mycket väl tänka mig att Samsung med andra kan tänka sig ta den där platsen i vardagsrummet med en maskin som gör allt. Alltså det som MS, Nintendo och Sony misslyckats med.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

homen vist nvidia----
kan ju börja med att erkänna att jag är stoöt ågare till en mobil med monocom skärm, så all min information om diverse "smarta telefoner" har jag läst mig till dvs jag vet inte om det jag har läst är sant...

hörde någon säga att deras mobiler blir överhettade av grafik intensiva spel, en mobil har inte plats för en fläkt det har en konsol. steg två har redan komenterats att på en konsoll kan du spela flera timar i sträck utan problem det kan du ikke på en mobil...sälj sjafs från nv i den bästa av världar är utalet en sanning med modification.

Hörsägen skall man inte föra vidare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av afterclap:

Stör mig mest på tidigare nämda att batteritid verkar stagnerat i utvecklingen. Visst, gör mobilen kraftigare än konsoler men utveckla då ett batteri i samma kaliber så man inte måste avväga vad man ska göra eller inte på mobilen för att batteriet ska räcka ett dygn.

Problemet för dem med batterierna är att det finns en hårdvarugräns för hur många ampere som du kan lagra.
De kan i dagsläget inte göra dem mycket mindre än de är utan att slå av på batteritiden. Kolla hur de konstruerar dem så blir det lite klarare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av marcus8958:

Dom kan ju börja med försöka slå Dreamcast, PS2 och Xbox.

Det är redan gjort.

Nämn 10 spel till mobiltelefoner som är snygga, flyter bra och har ett underhållsvärde.
UE3 teknikdemot är snyggt men för begränsad och har för ostabil framerate för att praktiskt kunna användas till annat qte spel eller liknande. Jag får lite under 50 fps @ 1280x800 och då är det en hel del fps drops.

Så än så länge top spel till mobiltelefoner är spel som Temple run och angry birds och där ligger grafisk kvalitet i klass med psx eller sega Saturn men spelbarheten i klass med 80 talets arkadspel.

Detta. Så fort det försöker göras ett snyggt och "seriöst" spel till mobiler och surfplattor så slutar det med handikappade touchkontroller eller en virtuell gamepad på skärmen och vips så har man redan förlorat all poäng med att över huvud taget göra spelet på en enhet med touchskärm.

Riktiga spel ska spelas med en riktig kontroll, om det så är mus + tgb eller en gamepad. Mobiltelefoner kan vara hur kraftfulla som helst, jag har ännu inte sett ett enda spelbart spel av det kraftfulla slaget. Såvida man inte kopplar in en handkontroll eller dylikt då, men då kan man ju lika gärna använda en PC eller en spelkonsol. Poänglöst.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av warh0g:

Tekniken börjar kanske närma sig, men det är fan inte bekvämt att sitta med en mobiltelefon och spela en längre stund..

Nej, inte idag kanske. Men nästa generation kommer att ha utgång för TV, sanna mina ord. Mobiltelefonerna har fördel av att de skiter fullständigt i den pajkastning som MS och Sony håller på med med sina konsoller. I alla fall hårdvarumässigt.
Och detta ger dem samma fördelar som Nvidia jämfört med Intel. Nvidia behöver inte tänka på någon bakåtkompabilitet eller annan politik när du utvecklar sina produkter och det är därför de är så ruggigt mycket snabbare. Och billigare med för den delen.

Jag kan mycket väl tänka mig att Samsung med andra kan tänka sig ta den där platsen i vardagsrummet med en maskin som gör allt. Alltså det som MS, Nintendo och Sony misslyckats med.

Samsung släpper ju en handkontroll till Galaxy S IV så du är helt rätt ute. Om det görs rätt kan de nog revolutionera branschen och få igång spelandet ordentligt.

Medlem

haha lycka till mobiler kommer ta skitlång tid innan dom når ikapp.

varför? jo fläktningen mobilerna blir för varma dom har inte löst kylningen och dom vill inte göra mobilerna större heller så ska bli intressant och se

Medlem

Tja..Xbox 360 släpptes 2005, så nu är mobiltelefonerna bara ca 8 år efter alltså.

Medlem
Skrivet av bullen:

Tja..Xbox 360 släpptes 2005, så nu är mobiltelefonerna bara ca 8 år efter alltså.

Ja och det är ju så himla aktuellt att byta ut sin 360 eller PS3 för att spela på mobiltelefon istället...

Tycker vi lägger denna artikel i runda arkivet under "Teknikfixering bortom sunt förnuft".


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar