Första Thief-trailern

Robot
Första Thief-trailern

Nästa år börjar Thief om till pc och nextgen-konsolerna. Här är debuttrailern.

#nyhetstips, #thief


Medlem
Första Thief-trailern

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

2014 är ju så långt bort:(

Medlem

http://youtu.be/USHtoo2EVEc

Här är den riktiga filmen. Tyvär bara en CGi sak. Snygg iof sig


signatur

K9
:.:

Medlem

Ser ut som de har gjort om Garret till en ninja-liknande karaktär med en "supercool" båge. Både det nya utseendet och "thief vision" eller vad de nu kallar det gör mig väldigt skeptisk.

Medlem

En trailer ska innehålla klipp från spelet enligt mig, det där skulle jag hellre kalla en teaser, i det här fallet en andra teaser.

Medlem

Dum da dum dumdum duuudum.

Who's taffing around?!

Hmm, must have been the wind.

k3m
Medlem
Skrivet av Floppydick:

En trailer ska innehålla klipp från spelet enligt mig, det där skulle jag hellre kalla en teaser, i det här fallet en andra teaser.

Jag tycker du har helt rätt. Det där kallar inte jag heller en trailer, utan en teaser.

Medlem

Hoppas det inte blir för mycket Assassins Creed över det. Vill inte kunna klättra omkring som en rysk akrobat på varrenda vägg. Vill använda min list och skuggor för att ta mig fram. Var just det jag fastnade för i Thief, jämfört med tex Splinter Cell-spelen där man lindar in sig själv i ugns- och grillfolie för att undkomma värmekameror och sånt högteknologiskt trams.

Skuggor, det naturligaste som finns, is what we want!

Medlem

Jag har alltid tyckt om Thief-serien, men aldrig köpt något spel. Det är nog dags för mig att göra det.

OT; Var det bara jag som tänkte på Bioshock Inifinites trailer när han hoppade ut ur fönstret och man såg glasskivorna och staden i slowmotion?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Floppydick:

En trailer ska innehålla klipp från spelet enligt mig, det där skulle jag hellre kalla en teaser, i det här fallet en andra teaser.

Jag tycker du har helt rätt. Det där kallar inte jag heller en trailer, utan en teaser.

Håller med, en trailer ska ha innehåll från det faktiska spelet. Annars är det en teaser.

Medlem

Jag mätte nättrafiken till 48MB för den här filmen, samma 720P film finns i 28MB (~halva storleken) annorstädes (gametrailers bla) fast håller ändå vad... dubbla bildkvalitén?.. snälla gå en kurs i videohantering eller nåt. (youtubes är sämre den med).

Det eller fortsätt skäms FZ.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Den största nyheten med det här filmklippet är att Stephen Russell inte gör Garretts röst. Russell var röstskådespelare för Garrett i de andra spelen och är närmast älskad av spelarna för sin klockrena cyniskt mörkt humoristiska film-noirtolkning av Garrett. Därtill är musiken och ljudbilden väsenskild från orginalen och ger ett väldigt annorlunda intryck.

Som en arkaisk Thieffantast som spelade orginalen direkt när de kom ut så vore det jättekul om ni kunde lägga recension, speltest och nyhetsskrivandet på någon som är hyfsat kufigt insatt på Thiefserien som snappar upp de där småsakerna som annars kan vara enkla att förbise.

För er som är intresserade av att testa serien så finns den både på GOG och Steam. Jag rekommenderar GOG och att ni ser till att hitta någon bra fanpatch som hottar upp texturerna. Var dock beredda på att spelen är för en mer mogen publik som har tålamod och tycker att det är helt i sin ordning att inte behöva skjuta saker sönder och samman var tjugonde sekund.

Medlem

Inte direkt förvånad över att det inte ser ut att bli ett "riktigt" Thief spel. När ska de sluta använda gamla IP på nya sätt som inte är i linje med de äldre spelen. Är så himla trött på hur de använder sina gamla fans som gratis PR. Hoppas jag har fel och att det blir en värdig uppföljare men tyvärr har det blivit mer en regel än ett undantag att se hur de gång på gång förstör klassiska spel för att tilltala den stora massan.

Medlem

Fuck yeah! Detta kan mycket väl bli till PC!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av arkhanari:

För er som är intresserade av att testa serien så finns den både på GOG och Steam. Jag rekommenderar GOG och att ni ser till att hitta någon bra fanpatch som hottar upp texturerna. Var dock beredda på att spelen är för en mer mogen publik som har tålamod och tycker att det är helt i sin ordning att inte behöva skjuta saker sönder och samman var tjugonde sekund.

Ja Thief är ett spel som kräver tålamod och att gå lös som värsta Rambo kommer bara leda till att man kommer få spela om uppdraget. GoG rekommenderar jag med, det är jag som köpare som avgör om jag vill spela ett spel på en dator eller flera inte de som ger ut det.

STEAM hindrar inte dig att spela på hundra datorer om du så vill

Saknar också Stephen Russell, men rösten var snarlik. Tycker det var en bra teaser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tja. Inte världens roligaste cgi trailer, men men..

Största nyheten var väl att det var första trailern som det stog "and other next generation consoles" skrivet i slutet, och att det kommer till PC.

Har aldrig spelat Thief men ska det inte vara medeltid? Bågen ser ut att komma från Crysis Borde ju räcka med en sånn simpel båge som Lara Croft har i början


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

titta igen på bågen tycker jag du ska göra

jag tycker du ska spela forna thief spelen, hoppas bara denna har bra melee combat också.

dom andra är den ju lika med noll, dock stealth känslan vart nog bäst i det spelet på den tiden när det släpptes riktigt bra spel!

Medlem
Medlem

Den nya bågen är definitivt till för att locka småbarnen. Se på det så här: Om du var en mästertjuv som förlitar sig på skuggor och en dold identitet, skulle du du bära runt på en högteknologisk och säkerligen modifierad pilbåge som gör att man direkt kan bli identifierad. Eller värre, om du är på väg att bli fångad och måste dumpa din loot/utrustning, då kommer en ny båge kosta en vacker peng. Lätt att se varför gamla Garret bara hade en helt vanlig pilbåge med sikte.

Skrivet av Ziljun:

Den nya bågen är definitivt till för att locka småbarnen. Se på det så här: Om du var en mästertjuv som förlitar sig på skuggor och en dold identitet, skulle du du bära runt på en högteknologisk och säkerligen modifierad pilbåge som gör att man direkt kan bli identifierad. Eller värre, om du är på väg att bli fångad och måste dumpa din loot/utrustning, då kommer en ny båge kosta en vacker peng. Lätt att se varför gamla Garret bara hade en helt vanlig pilbåge med sikte.

Då är jag "småbarn" (plural).

Garrett hade ingen pilbåge med sikte, men jag förstår hur du tänker, glöm dock inte bort att han lever i "the metal age"; inte i "the wooden age", så viss uppdatering i utrustningen är nog nödvändigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Inte direkt förvånad över att det inte ser ut att bli ett "riktigt" Thief spel. När ska de sluta använda gamla IP på nya sätt som inte är i linje med de äldre spelen. Är så himla trött på hur de använder sina gamla fans som gratis PR. Hoppas jag har fel och att det blir en värdig uppföljare men tyvärr har det blivit mer en regel än ett undantag att se hur de gång på gång förstör klassiska spel för att tilltala den stora massan.

Tja det är studion bakom Deus Ex: HR som gör Thief om jag inte minns helt fel. HR var annorlunda från originalet men likväl ett bra spel så det ökar mina förhoppningar en smula

Medlem

Jag som är okunnig i denna serie, är detta som Dishonored? eller liknande?

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av PcGamer:

Inte direkt förvånad över att det inte ser ut att bli ett "riktigt" Thief spel. När ska de sluta använda gamla IP på nya sätt som inte är i linje med de äldre spelen. Är så himla trött på hur de använder sina gamla fans som gratis PR. Hoppas jag har fel och att det blir en värdig uppföljare men tyvärr har det blivit mer en regel än ett undantag att se hur de gång på gång förstör klassiska spel för att tilltala den stora massan.

Tja det är studion bakom Deus Ex: HR som gör Thief om jag inte minns helt fel. HR var annorlunda från originalet men likväl ett bra spel så det ökar mina förhoppningar en smula

Äger DE : HR men har inte spelat det än så jag kan bara gå efter vad jag sett från och läst om det spelet och visst verkar det som de lyckats göra ett spel som har mer gemensamt med första spelet än bara namnet.

Baserat på de visat av Thief däremot så får jag inte samma vibbar, det ser inte ut att bli ett Thief spel utan mer ett spel i stil med Dishonered men jag hoppas verkligen jag har fel för det var länge sedan det släpptes ett riktigt bra Stealth spel och Thief är fortfarande ett av de bästa i sin genrer.

Medlem
Skrivet av iNoob:

Jag som är okunnig i denna serie, är detta som Dishonored? eller liknande?

Nja att utvecklarna av Dishonored kollat en hel del på Thief råder det ingen tvekan om men i Thief hade man inte överlevt speciellt länge om man försökt leka Rambo då spelet gick ut på att inte synas och vid upptäckt kunde man lika gärna starta om för att slåss mot mer än en fiende var mer än man klarade av.

Thief är ett spel som bygger på att ha tålamod och tänka strategiskt, Thief var banbrytande när det kom och än idag står det sig som ett av de bästa Stealth spelen.

Kan rekommendera att kolla den här videon som visar spelet tutorial Let's Play Thief: Gold (Blind) part 1 eller denna Let's Play Thief: Gold (Blind) part 2 för spelets första uppdrag (6,25 min in).

Medlem

Det är mindre våld i denna än i någon av de trailers som släppts för de tidigare spelen och det talar till dess fördel om det ska vara i linje med det två första spelen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka ännu, det som höll igång mig i Thief 3 var Stephen Russel (Garrett's röst), Eric Brosius (Audio/Soundtrack) och Daniel Thron (Cutscenes/Intro), i övrigt avvek det för mycket från Looking Glass' vision för att tilltala mig särskilt mycket.

Jag bryr mig mig inte så mycket om en ny design eller ens att man dumpat Stephen Russel för att han 'inte kunde göra sina egna stunts' (Skitsnack såklart, särskilt som man nu har givit två olika svar på samma fråga) om man till skillnad från 3:an har gått tillbaka och försökt ta tillvara på de grundläggande koncept som gjorde Thief 1 och 2 så unika..

Jag kommer nog att köpa det här för att jag ser Thief som något av det största i spelhistorien, hoppas bara att jag inte blir besviken igen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av PcGamer:

Inte direkt förvånad över att det inte ser ut att bli ett "riktigt" Thief spel. När ska de sluta använda gamla IP på nya sätt som inte är i linje med de äldre spelen. Är så himla trött på hur de använder sina gamla fans som gratis PR. Hoppas jag har fel och att det blir en värdig uppföljare men tyvärr har det blivit mer en regel än ett undantag att se hur de gång på gång förstör klassiska spel för att tilltala den stora massan.

Tja det är studion bakom Deus Ex: HR som gör Thief om jag inte minns helt fel. HR var annorlunda från originalet men likväl ett bra spel så det ökar mina förhoppningar en smula

Äger DE : HR men har inte spelat det än så jag kan bara gå efter vad jag sett från och läst om det spelet och visst verkar det som de lyckats göra ett spel som har mer gemensamt med första spelet än bara namnet.

Baserat på de visat av Thief däremot så får jag inte samma vibbar, det ser inte ut att bli ett Thief spel utan mer ett spel i stil med Dishonered men jag hoppas verkligen jag har fel för det var länge sedan det släpptes ett riktigt bra Stealth spel och Thief är fortfarande ett av de bästa i sin genrer.

Kan säga såhär, Deus ex HR är något utav de bästa spelen att få en "film känsla i" och där det verkligen är värt att maxa musiken och ljudet och bara fastna i storyn och världen.

Dock möjligheter med items m.m kan säga såhär rakt av där är det GRYMT mycket sämre.

men kan du ignorera det och bara kötta vidare och omfamna spelet för det är, så kan jag lova dig att du kommer tycka det är bästa känslan ett spel har haft att erbjuda iaf på dessa 2-3 åren iaf utan tvekan.

Ångrar aldrig mitt deus ex köp, fastän jag blev sjukt besviken på när dom ändrade skill systemet(deus ex skull tom vara öppen värld först) med massa sidequests osv men slopades också.

Men ja

Medlem

kom på tänka på en sak vågar jag vara orolig att säga detta, men tänk så gör dom mp spel utav thief 4 såfall är det ta mig fan fail, jag brukar oftast säga ett multiplayer spel förlänger livslängden och värde för pengarna.

Men detta är ta mig fan inte värt det, såfall devkit till göra mods/maps som man kan dela och möjligtvis någon sorts 2man coop, där man måste sammarbeta med stealth(hjälpa varandra komma förbi omöjligt själva dvs extremt kluriga svåra kartor)

Detta kan jag tänka mig men då ska dom göra det rätt, och inga jävla trams saker som en bana betala 150 kr.

1
Skriv svar