Medlem
Velocity Stream

Hej, kamrater!
Jag och ett antal vänner driver ett spelföretag, som just nu utvecklar det ganska unika racingspelet Velocity Stream.

Eftersom att vi är en liten, oberoende spelutvecklare, så behöver vi eran hjälp för att utveckla spelet vidare. Vi startade precis innan påsk en IndieGoGo-kampanj (i princip Kickstarter för er som inte vet) och nu behöver vi er hjälp. Förutom att själva bidra, kan ni gärna sprida ordet via Facebook, Twitter eller andra forum.
[http://igg.me/at/velocitystream]


signatur

Spana in mitt fräcka racingspel, Velocity Stream:
www.cavelight.se

Medlem

Det är ett tag sedan nu, sen jag gjorde en uppdatering här, så jag slänger upp den här fräcka nya videon:

Och såklar är ju informationen vi lagt upp sedan tidigare ganska knapphändig.
Det rör sig om ett asymmetriskt racingspel där en spelare flyger en "Paver", en farkost som lämnar ett spår av energi efter sig. Det är på det här energispåret som övriga spelare tävlar mot varandra.
Paverns mål är att skapa en väg som är så jobbig att alla tävlande faller av, medan de som tävlar ska nå fram till Pavern. Den här unika spelmekaniken innebär att banmemorisering inte ger någon fördel, vilket i sig gör spelet mer rättvist när man spelar spelet för första gången mot mer erfarna vänner eller främlingar.
Dessutom är vår målsättning att eliminera all dödtid, inklusive onlinelobbys som annars gör många racingspel frustrerande online.


signatur

Spana in mitt fräcka racingspel, Velocity Stream:
www.cavelight.se

1
Skriv svar