För dum för spel?

Herr rygg
För dum för spel?

Hej
Har precis klarat av Bioshock Infinite och jag måste säga att jag hade svårt att förstå spelet. Speciellt i slutet. Var tvungen att googla för att få en förklaring och inte ens det klargjorde allt. Jag tycker bättre om spel där man inte behöver fundera så mycket, som exempelvis Mass Effect-serien som mer är "Skjut-elaka-aliens-och-ragga-på-de-snygga-aliens".

Hur är det med era upplevelser? Finns det fler spel som gör att ni känner er mindre smarta?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Jag är lite motsatsen, jag älskade Bioshock, dom vågar göra något med sitt berättande som går bortom det generiska.

Personligen vill jag ha mer av den här typen av berättande i spel.

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Jag är lite motsatsen, jag älskade Bioshock, dom vågar göra något med sitt berättande som går bortom det generiska.

Personligen vill jag ha mer av den här typen av berättande i spel.

Så du är lite för smart för spel?

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Lepr:

Jag är lite motsatsen, jag älskade Bioshock, dom vågar göra något med sitt berättande som går bortom det generiska.

Personligen vill jag ha mer av den här typen av berättande i spel.

Så du är lite för smart för spel?

Eller är det spelen som är för dumma för oss?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av fall:
Skrivet av Lepr:

Jag är lite motsatsen, jag älskade Bioshock, dom vågar göra något med sitt berättande som går bortom det generiska.

Personligen vill jag ha mer av den här typen av berättande i spel.

Så du är lite för smart för spel?

Eller är det spelen som är för dumma för oss?

Tvivlar jag på ^^
OT: Jag kan inte njuta av SP spel. Jag tröttnar så fort. Har alltid varit tävlingsinriktad av mig så multiplayer är det som gäller för min del

Medlem

Föredrar definitivt sp spel med en komplicerad story, så får man dra egna slutsatser från vad man upplevt.

Förstår inte varför man skulle vilja ha ett sp spel där man inte behöver fundera, utan bara skjuta? Finns ton med hjärndöda fps mp spel. Som dessutom har längre hållbarhet en ett sp spel.

Nej, SP spelar jag för upplevelsen och storyn (Sen finns det ju självklart bra hack'n slah sp spel utan någon ordentlig story) och multiplayer spel skulle få fylla mitt begär efter hjärndött slaktade.


signatur

Rwa?

Herr rygg

Även jag kan tycka att sp-spel är nice, det jag inte tycker om är när storyn är för komplicerad. Som exempelvis Bio, där nästan alla hyllar storyn. Men det är väl som rubriken säger, jag är väl mindre smart för den storyn:) Behöver ett spel där man räddar världen.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Jag vet inte riktigt om jag haft samma känsla i något spel. Egentligen bryr jag mig nog inte så mycket om story överhuvudtaget.

Medlem

Själv älskar jag RTS spel med en berättande story eller bara RTS med en skön kampanj, Warrior Kings, Warcraft 3, Starcraft, Tiberian Sun, Armies of Exigo. Dem ger mig ett riktigt skön känsla och bara storm älskar det!

Sen älskar jag Infinite med dess vackra berättande, Elizabeth är en karaktär som jag personligen bara älskar! Men jag är inte så kvicktänkt så det händer att jag inte fattar eller sådära också.

phi
Medlem

Jag spelar nästan bara singleplayerspel med en tung och välskriven story. Jag får inte ut något av att sitta och spela ett singleplayerspel där jag bara springer runt och skjuter till höger och vänster för att sen se ett kort cinematic-klipp, för att sen springa vidare och skjuta ännu mer. Det är för mig en otroligt dålig och tråkig spelupplevelse och jag tröttnar i princip direkt på den typen av spel och orkar aldrig spela igenom dom.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Lepr:

Jag är lite motsatsen, jag älskade Bioshock, dom vågar göra något med sitt berättande som går bortom det generiska.

Personligen vill jag ha mer av den här typen av berättande i spel.

Så du är lite för smart för spel?

Verkligen inte, har ingeting med det att göra, enbart olika intresse.
Jag uppskattar när jag som i B:I kunde knalla runt och lyssna på lite bakgrundshistorier och senare knyta band mellan dom, det gör hela spelupplevelsen mycket större för mig men alla tycker ju olika.
Frugan tex hatar alla filmer där man måste "hänga med" i, där jag uppskattade Cloud Atlas var den extremt dåligt enligt henne.
Så vissa vill ha allt förklarat för sig och andra som mig gillar att gå och klura efteråt.

KoP
Medlem

Voine voine.. ska dagens gamers verkligen behöva hållas i hand igenom ett spel och få allt skrivet rakt på näsan?
Spela om spelet, lyssna på lite audiologs, strosa runt lite, fundera lite.

Medlem

Älskar lite udda historier som inte slutar på traditionellt sätt, speciellt med plot-twists man INTE ser komma osv.
Däremot hjärndöda actionspel är ingenting för mig.

Medlem

Jag hängde nog inte riktigt med när jag spelade To The Moon för jag fattade aldrig riktigt Rivers beteende. Silent Hill är ju också sådana spel som ingen riktigt vet vad som hände i. Och Dear Esther.

Skrivet av Alx_83:

Även jag kan tycka att sp-spel är nice, det jag inte tycker om är när storyn är för komplicerad. Som exempelvis Bio, där nästan alla hyllar storyn. Men det är väl som rubriken säger, jag är väl mindre smart för den storyn:) Behöver ett spel där man räddar världen.

Exempel på bra rädda världen spel som är lätta att förstå förutom Mass Effect som du känner till är Resistance 1-3 & Xcom: Enemy Unknown. Jag rekommenderar alla dom.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar