Hardware - Film från andlig uppföljare till Homeworld

Robot
Hardware - Film från andlig uppföljare till Homeworld

Med gamla Relic-veteraner som Rob Cunningham och Aaron Kambeitz kan spelet bli något för Homeworld-fantasten.

#blackbird-interactive, #relic-entertainment, #hardware-shipbreakers, #homeworld


Inaktiv
Hardware - Film från andlig uppföljare till Homeworld

Rysningar! Homeworld var ett av favoritspelen!!

Medlem

Verkar nästan för bra för att vara sant..

Saknaden av ett modell modernare HW spel är stor.

Medlem

Varför har jag inte hört om det här tidigare? Skoj!

Skribent

Jag tror vi ska lägga i en liten lägre växel. Det här verkar inte ha med stora skepp att göra, men ändå. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ? Hur har man inte hört talas om det här. Jag skäms.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tror vi ska lägga i en liten lägre växel. Det här verkar inte ha med stora skepp att göra, men ändå. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ? Hur har man inte hört talas om det här. Jag skäms.

Stämningen, musiken och stilen i videon skriker ju Homeworld ändå! Det var det som gjorde spelet (eller ja 3D-rymdstrider var ju rätt coolt det med men ändå)!

Medlem

Vem var det som skrev: "Vilket gör att Hardware: Shipbreakers kan bli något för oss som saknat en uppföljare till Homeworld."?

Om inte detta blir en uppföljare till HW så får ta mig fan Herr Olander se till att fixa fram en..

Medlem

Äntligen ska dom göra uppföljare eller rätt o sagt en ny sida av homeworld
me like a lot saknat homeworld spelen.....


signatur

How you doin?!

Skribent
Skrivet av Harry Coma:

Vem var det som skrev: "Vilket gör att Hardware: Shipbreakers kan bli något för oss som saknat en uppföljare till Homeworld."?

Om inte detta blir en uppföljare till HW så får ta mig fan Herr Olander se till att fixa fram en..

Helt klart. Med både strider på marken och i rymden


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Men va i....Yiiiihaaa!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Hiigara... Our home.

Om du inte rös när du läste det har du inte spelat Homeworld.

zsm
Medlem

Heeeeelvete vilken bra trailer!

Medlem

Göt mos ännu ett trevligt spel på listan. Någon som vet om släppet blir i år?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Jaha. Fin concept art. Kan vi få se ett spel också bitte?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jaha. Fin concept art. Kan vi få se ett spel också bitte?

Det blir säkert bra och snyggt...tveksamt dock om de lyckas få lika imponerande grafik som dina prisbelönta fjordar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

Bioshock kan vänta, jag fick feeling för Homeworld nu. Någon som har koll på bra moddar som gör spelet lite mer "up to date"?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem
Skrivet av Wartex:

Hiigara... Our home.

Om du inte rös när du läste det har du inte spelat Homeworld.

Everything is gone... Kharak is burning.

My goosebumps are getting goosebumps.

Trailern gör mig inte så pepp som den borde - mindre action i sådana här sekvenser, mer melodram och dystopi, mindre färg och mer svartvitt. Titta på Homeworld och Cataclysm, det är svårt att få in så mycket känsla i mellansekvenser som i de spelen - och de är otroligt spartanska. Färg, rörelser och personer - saker som i princip inte behövs när filmerna är sprängfyllda med det som verkligen betyder något. Känsla.

Det här känns för mycket åt dussinactionhållet, även om vissa komponenter var väldigt Homeworld-esque (sceneriet - planeten med övergivna skepp är underbar, fordon- och skeppsdesign - väldigt stilrena, enkla linjer och så vidare), får hoppas de går tillbaka mer till de otroligt vackra skapelser de första Homeworld-spelen var.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Trots att det är ett antal gamla relig anställda så så håller jag inte mina förväntningar allt för höga. Dock ett utav få spel som utannonserats som väckt mitt intresse.

Spelade igenom HW 2 för någon månad sen, inte många spel som kommer upp i samma stämmning.

Lite om vad de skriver om sig själva på deras hemsida

Blackbird is a private, independent game studio headquartered in Vancouver, British Columbia. The company was founded in 2007 and began operations in 2010 with an ambitious and original sci-fi social strategy game entitled HARDWARE. The founders are a team of experienced and successful video game industry veterans including senior EA staff and founders of Relic Entertainment.

Our goal is to serve a new market by merging AAA and casual gaming. We aim to deliver high quality free-to-play platform-agnostic content worldwide and become a leader in creating immersive experiences for an ever more demanding and selective audience.


signatur
Medlem

Ett nytt Homeworld säger jag inte nej till men köpet kommer bero på vem som ger ut det. Om det är någon av de tre större utvecklarna så är det tyvärr ett icke köp.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Bioshock kan vänta, jag fick feeling för Homeworld nu. Någon som har koll på bra moddar som gör spelet lite mer "up to date"?

Complex är nyligen uppdaterad till 8.4.1
Sen har de även på börjat arbetet med Complex 9 "MUMS"

http://www.homeworld2complex.com

Medlem

Nu ska jag spela igenom Homeworld, Cataclysm och Homeworld 2 bara för det. Hela trailern skriker Homeworld!

Medlem

Älskade Homeworld, var dock en sån jäkla klant o sög så dant i homeworld 2 så jag fastnade på nått av de första 3-4-5 uppdragen zzz. Får väl gräva upp det och äga i det för stämningen är ju fantastisk i Homeworld serien.

Medlem

Snygg concept art, kan bli riktigt bra, ska bli spännande att se gameplay.

Medlem

Om hardware är HÄLFTEN så bra som homeworld 1-2 så är jag nöjd, bättre spel får man leta efter, d.v.s som kräver lite med intelligens än att trycka på fire hela tiden!

Bravo, håller tummarna!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Trodde EvE online var uppföljaren till homeworld. xD

Medlem

“the world’s first planetary-scale social strategy game”.

Ordet social gaming är kanske inte det bästa att använda sig av om man riktar sig mot en core/hardcore målgrupp. Jag är skeptisk då jag sett alltför många exempel på när företag nyttjar de gamla fansen för gratis PR. Jag hoppas verkligen att denna skepsis kommer visa sig vara obefogad då ett nytt spel i Homeworld anda är något jag väntat väldigt länge på. Får nog ta och spel första spelet igen och sedan köra igenom del två som nog fortfarande ligger helt oöppnad=).

Medlem

så länge de inte simmar in på samma tokigheter som SimCity 5 så...
Pettson du har så rätt så, bara nämna FF7 med dess blockighet ala minecraft style. Känslan ligger i hur spelaren får använda sin fantasi och fylla ut luckorna.

Medlem

Hoppas på PS4-släpp.


signatur

yolo

12
Skriv svar