Dayz släpps "med största sannolikhet" till konsol

Robot
Dayz släpps "med största sannolikhet" till konsol

Skaparen bakom populära Dayz menar att få saker kommer att hindra spelet från att släppas på andra plattformar än pc.

#arma-2, #dayz


Inaktiv
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tapiwen:

PC ska det vara!

ps: Av Carl Johansson-Sundelius i dag, 13:37

I see what you did there

Helt omedvetet! Naturligt helt enkelt.


signatur
Medlem
Medlem

Häftigt! Ser fram emot det här, köpte allt för att kunna lira DayZ. Men insåg att det blir nog roligare att köra SA versionen! Så slipper man irritera sig i onödan!


signatur

Niet.

Inaktiv

Lycka till med att optimera Bohemias grafikmotor till konsol, när dem själva knappt får sina spel att köra på högpresterande datorer, fast å andra sidan finns det folk, mestadels konsolifierade tonåringar, som inte kunde bryr sig huruvida dåligt optimerat ett spel är eller inte, fastän spelet rullar i tio bildrutor i sekunden, samtidigt som man bombarderas av explosioner och texturer i budgetklass.

Skribent

Det vore ju rätt dumt om det inte kom till konsol.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag vill inte vara "den som är den"... Men... Nyheten på The Escapist publicerades den 1 april.

Skribent
Skrivet av adeg:

Jag vill inte vara "den som är den"... Men... Nyheten på The Escapist publicerades den 1 april.

Fast, Rocket har väl pratat om konsol innan. Så det vore ju ett rätt konstigt aprilskämt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Lycka till med att optimera Bohemias grafikmotor till konsol, när dem själva knappt får sina spel att köra på högpresterande datorer, fast å andra sidan finns det folk, mestadels konsolifierade tonåringar, som inte kunde bryr sig huruvida dåligt optimerat ett spel är eller inte, fastän spelet rullar i tio bildrutor i sekunden, samtidigt som man bombarderas av explosioner och texturer i budgetklass.

Ta inte i så att du bajsar ner dig.. Jag rullar både Arma 2 och 3 på en dator som knappast kan kallas high-end längre. Och med få undantag är allt på High eller högre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tror knappast dagens konsoller kan driva den motorn som spelet använder må va ps4 men tvivlar starkt drawdistance 200meter

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av adeg:

Jag vill inte vara "den som är den"... Men... Nyheten på The Escapist publicerades den 1 april.

Fast, Rocket har väl pratat om konsol innan. Så det vore ju ett rätt konstigt aprilskämt.

Ja, det har ju inte varit någon hemlighet. Det enda de sagt är att de kommer att göra PC-versionen klar först och om den säljer som den skall så kommer konsollerna sedan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

k3m
Medlem

Hoppas DayZ blir riktigt bra och att konsolnissarna också får ta del av spelet

1
Skriv svar