"Playstation 4 är som den perfekta gaming-datorn"

Robot
"Playstation 4 är som den perfekta gaming-datorn"

Epic Games Mark Rein säger sig kunna göra "galna, absurda" saker med Playstation 4 och att konsolen kan liknas vid världens bästa speldator.

#epic-games, #sony, #microsoft


Ozo
Medlem
"Playstation 4 är som den perfekta gaming-datorn"

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Medlem

Ja det återstår väl att se. Jag hoppas bara att konsol och PC kan samarbeta för en gångs skull, så slipper vi se dåliga portningar...

Har ingenting emot konsoler i sig.

Medlem

Den långa resan av rövslickar-kommentarer från partner
developers har börjat ser vi.

Ang 32-bit handlar det om vad PC-utvecklare i princip måste utveckla mot, vilket begränsar minneshantering etc.

Citat:

”Kockens har dom BÄSTA kryddorna tycker jag. Det här får jag betalt för att säga. Men det spelar ingen roll. Jag använder ju kockens kryddor i alla fall! Det har jag ju alltid gjort.”

Inaktiv
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.

Ja, men spel som körs i 64-bitars läge är väl fortfarande ganska få?

Medlem

Epics unreal engine 4 är ju märkbart fulare på PS4 jämfört med PC, så jag förstår inte riktigt varför de talar så högt om konsolen.

Medlem

Perfekt speldator? Då antar jag att mus ingår?

Medlem
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Nej men eftersom det fortfarande finns många som har det så måste de anpassa sig efter det, vilket alltid har varit dilemmat med PC-utveckling. Man måste sikta lågt så att det går att spela även på sämre hårdvara än vad många har, och det kommer i slutändan att påverka även highend-maskiner eftersom man fått göra kompromisser. Sen går mycket att skala efter de möjligheter som finns på maskinen där det körs, men det blir ändå aldrig lika enkelt som på en konsoll där man vet från början vilken hårdvara som finns.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.

Problemet är väll att de flesta utvecklare försöker anpassa sina spel så det går att spela på så många datorer som möjligt. Det finns helt enkelt för många som sitter på XP för att de ska våga ignorera 32-bitars system.
Som gamer är det lätt att tro att majoriteten av alla spelare är 20-25år och köper värstingburkar, men jag tror att gruppen 11-19åringar som sitter på pappas dator är minst lika stor. Att få pappa att köpa ny dator är inte alltid så lätt.
Att ignorera den gruppen är rent ut sagt idiotiskt.

Medlem

Ja jävlar vilket säljarsnack..
Är ju bara förolämpande att tro att man fortfarande sitter på ett 32bits-OS i denna dag, iallafall bland gamers.

Och att stoltsera över att man har 16x mer ram än föregångaren är ju bara ett töntigt sifferspel då föregångaren hade patetiska 512mb (varav 256mb var reserverat för OS'et om jag inte minns fel), så i slutändan så skryts det över en mängd RAM som jag haft i min gamingburk sen flera år tillbaka - grattis, ni är nästan ikapp!

Kul att han skryter över multitasking också, det är ju inte som att PC har haltat efter på den fronten precis..

Nej, det här är bara tom hype och jag tycker synd om de som går på såna här tafatta fintar.

Medlem

Mark Rein, precis som alla andra i spelbranschen, säger bra saker om företag han gjort affärer med. Klart att Epic hissar Ps4 och pissar på Wii U när deras spelmotor används till Ps4 medan Unity-motorn används till Wii U.

Inget nytt under solen här.

Medlem

Det finns verkligen många arga människor där ute som blir upprörda över ingenting

Keep on going strong!

Medlem

Jag har alltid gillar Mark Rein, men nu verkar han vara lika köpt som många andra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ozo
Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.

Problemet är väll att de flesta utvecklare försöker anpassa sina spel så det går att spela på så många datorer som möjligt. Det finns helt enkelt för många som sitter på XP för att de ska våga ignorera 32-bitars system.
Som gamer är det lätt att tro att majoriteten av alla spelare är 20-25år och köper värstingburkar, men jag tror att gruppen 11-19åringar som sitter på pappas dator är minst lika stor. Att få pappa att köpa ny dator är inte alltid så lätt.
Att ignorera den gruppen är rent ut sagt idiotiskt.

Om man sitter och spelar på pappas windows xp 32 bitars system så tror jag ändå inte att man kan nyttja de nya spelen, vilket gör dem till "kunder som inte finns", om vi nu talar om de senaste high-end spelen som denna artikel verkar handla om.

Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Du tycker att samtliga PC-exklusiva spel utnyttjar PC-hårdvaran maximalt, är lika optimerade som de konsolexklusiva spelen och framför allt, är anpassade efter de tyngsta speldatorerna? Just ja, så var det.

Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.

Tror du att de flesta spelarna i världen har kraftfulla gamingdatorer med 64-bitars OS? Gissa igen.

Medlem

"Perfekta speldatorn"

64-bit har PC haft i 10 år. 64-bit hade jag redan 2005 och kunna ladda ner i bakgrunden medan du spelade kunde min första dator med Windows 95. Min mobiltelefon kan ladda ner medan jag spelar. Det är knappast avancerade marknadsändrande funktioner det här.

Man börjar undrar hur mycket betalt han fick för detta uttalande.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag skulle vilja ha det nu!
Sen skulle jag önska The Last of Us till PS4an!
Sen alla andra roliga nya spel som kommer!

Tack Tomten!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Exakt, dummaste jag hört på länge. Spelar man så har man med all säkerhet haft 64bitars i många år nu. Det som skiljer är ram som körs med ddr5 i ps4 och en 8kärnig processor som nog inte är så vanlig för de flesta.

Problemet är väll att de flesta utvecklare försöker anpassa sina spel så det går att spela på så många datorer som möjligt. Det finns helt enkelt för många som sitter på XP för att de ska våga ignorera 32-bitars system.
Som gamer är det lätt att tro att majoriteten av alla spelare är 20-25år och köper värstingburkar, men jag tror att gruppen 11-19åringar som sitter på pappas dator är minst lika stor. Att få pappa att köpa ny dator är inte alltid så lätt.
Att ignorera den gruppen är rent ut sagt idiotiskt.

Om man sitter och spelar på pappas windows xp 32 bitars system så tror jag ändå inte att man kan nyttja de nya spelen, vilket gör dem till "kunder som inte finns", om vi nu talar om de senaste high-end spelen som denna artikel verkar handla om.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
Ungefär 20% av marknaden. Det kommer förmodligen dröja 2 år till innan det är nere på nivåer som går att ignorera. Visst en del utvecklare kommer göra spel som knappt går att spela på en halvmodern dator (CryTek *host*),men vill man tjäna pengar så försöker man få det spelbart på så många maskiner som möjligt.
Visst kan de släppa flera binärer för stöd av både 32- och 64-bitar, men man får ju räkna med kraftigt ökade supportkostnader.
Unreal engine 4 skulle ju vara så skalbart, så förstår inte varför det skulle vara så orimligt att få det att rulla på en XP-burk när man kan få det att rulla på en Iphone.

Medlem

Ha, hittade OS- statistiken i Steam (mycket mer intressant):
Windows 7 64 bit55.11%-0.37%
Windows 7 13.40% -0.43%
Windows 8 64 bit 9.92% +1.03%
Windows XP 32 bit 8.35% -0.62%
Windows Vista 64 bit 3.87% +0.57%
Windows Vista 32 bit 2.72% +0.18%

Vad blir det? 24,47% 32-bitars system. Det är var fjärde poteniell kund.

Medlem

Varför sträva efter någonting vi redan har?

Vad jag menar är att konsoler verkar sträva efter att vara som Datorer vilket är det förjävla dumaste jag hört, varför inte bara spela vid en dator?

Medlem

Sitter på 32-bit Vista med 4gb RAM. Kan säga att jag kan spela Crysis 3 utan problem, inte på max men många settings på high.
Känns som att GPU/CPU är mer viktigt än minne i high end spel.

k3m
Medlem

Skitsnack är det gott om.

Medlem

Lirar nästan bara på PC.
Men kan de fixa bra stöd för keyboard och mus, och att spelutvecklarna lägger in detta i "alla" sina spel (iaf för de spel där mus fungerar smidigare, typ fps osv), då kommer jag lätt köpa ett PS4.

Medlem

Förstår inte varför så många gnäller. Ser man det ur konsollperspektiv så är detta fantastiska nyheter och funktioner som inte funnits på konsoll tidigare. Att sen jämföra med vad man kan göra med en PC o inte är meningslöst då de inte har något med varandra att göra. En konsoll är gjord för spel o en PC är gjord för att arbeta på i första hand. Det faktum att en "spel" pc kostar 3-4ggr så mkt som en konsoll när den är splitterny o inte hänger med ens hälften så länge prestandamässigt som konsolerna verkar ingen bry sig i.

Inaktiv

Bästa Gaming PC...ja, för uppskattningsvis 10 år sedan så hade jag hållt med, nu är konsoler bara käppar i hjulet för utveckling. Här hyllar Epic 32-bitars arkitekturen, haha. Välkommen in till 2000-talet, snart kanske det används mus och tangentbord också till konsoler, så går det att spela alla dessa skitspel som normalt sett nyttjas med mus och tangentbord.

Idioter.

Medlem
Skrivet av Ozo:

Ja, 32 bitars windows har väl alla i dagsläget xD

Fuck pc Ps4 all the way

Inaktiv

Bra då säljer min mus, tgb, gtx 670 o 27" Dell skärm då
eftersom ps4 ahahahahaha ohh laard

*insert random duke nukem quote*

Skriv svar