Tiger Woods PGA Tour 14

Robot
Tiger Woods PGA Tour 14

Tiger Woods är återigen redo att slå både konkurrenter och hole in ones. Den här gången i sällskap med kvinnornas LPGA-tour och golfhistoriens tyngsta namn.

#tiger-woods-pga-tour-14, #tiger-woods-pga-tour-13, #ea-sports


Medlem
Tiger Woods PGA Tour 14

Hur mycket kostar dina skjortor? eller Hur mycket kostar varje bana i Microsoft poäng/Kronor?

Annars tycker jag det var en bra recension, kommer dock inte köpas då golfspel bara förlorat i charm sedan Mario Golf

Inaktiv

Vore kul om Tiger Woods spelen verkligen hade tigrar i skogen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Vet inte, golfar IRL och älskar det. Men efter jag provade demot till Tiger Woods med PS Move så blir det nog till att spela med vanliga Dual shock. Sträckte skiten ur ryggmuskeln och kunde inte golfa IRL på några veckor.

Skägg.
10 Chambers

Och, han är tillbaka på boxen för sitt eget spel. Bara en sådan sak.


signatur
Medlem

Jag tycker Ove borde skriva oftare på FZ, han är jäkligt bra och skriver seriöst, jag litar alltid på betyget han sätter


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Ponny
Skrivet av Javas:

Jag tycker Ove borde skriva oftare på FZ, han är jäkligt bra och skriver seriöst, jag litar alltid på betyget han sätter

Han är OVErderlig skulle man kunna säga.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Tiger Woods 10.4 med andra ord inkl. DLCs?

Medlem

Var länge sedan jag lirade de här golfspelen. Kan man fortfarande bygga sina egna banor? Tyckte det var rätt kul i gamla PGA spelen att man kunde återskapa sin hemmaklubb. Något man annars kanske skulle lägga på i framtida version.

Vilka banor är med förresten? Är det fokus på USA eller finns det många banor från Europa? Personligen är jag inte mycket för USAs disneybanor utan gillar skottska linksbanor...

Medlem
Skrivet av Manna:

Hur mycket kostar dina skjortor? eller Hur mycket kostar varje bana i Microsoft poäng/Kronor?

Om vi struntar i att räkna exakta kronor och ören så kostar samtliga DLC-banor, om du köper samlingspaketen, 5600 Microsoftpoäng. Grovt förenklat kan vi räkna att 1 krona är 10 poäng, så banorna skulle kosta i trakterna kring 560 kronor utöver priset på grundspelet.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Javas:

Jag tycker Ove borde skriva oftare på FZ, han är jäkligt bra och skriver seriöst, jag litar alltid på betyget han sätter

Han är OVErderlig skulle man kunna säga.

Badum-tsss!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det som en gång var ett bra golfspel har blivit ett mikrotransaktion-hor-spel. Jag spyyyyyyyyyr.

Medlem

"Om vi struntar i att räkna exakta kronor och ören så kostar samtliga DLC-banor, om du köper samlingspaketen, 5600 Microsoftpoäng. Grovt förenklat kan vi räkna att 1 krona är 10 poäng, så banorna skulle kosta i trakterna kring 560 kronor utöver priset på grundspelet."

Jäklar då kostar det inte bara skjortan. Då kostar det ju för tusan flera skjortor!

Medlem

Gav de helt upp med PGA på PC?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av Manna:

Hur mycket kostar dina skjortor? eller Hur mycket kostar varje bana i Microsoft poäng/Kronor?

Om vi struntar i att räkna exakta kronor och ören så kostar samtliga DLC-banor, om du köper samlingspaketen, 5600 Microsoftpoäng. Grovt förenklat kan vi räkna att 1 krona är 10 poäng, så banorna skulle kosta i trakterna kring 560 kronor utöver priset på grundspelet.

Så en tusenlapp drygt allt som allt för ett spel med banor som lika gärna kunde ingått eller släpps som DLC för 40 spänn. Satans va dumt

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av Manna:

Hur mycket kostar dina skjortor? eller Hur mycket kostar varje bana i Microsoft poäng/Kronor?

Om vi struntar i att räkna exakta kronor och ören så kostar samtliga DLC-banor, om du köper samlingspaketen, 5600 Microsoftpoäng. Grovt förenklat kan vi räkna att 1 krona är 10 poäng, så banorna skulle kosta i trakterna kring 560 kronor utöver priset på grundspelet.

Så en tusenlapp drygt allt som allt för ett spel med banor som lika gärna kunde ingått eller släpps som DLC för 40 spänn. Satans va dumt

Samtidigt är det en aningen orättvis jämförelse. 20 banor i "grundspelet" är ett av de största antalet banor i spelets historia (om inte det största, osäker på detta). Resten av banorna är extra om du vill ha dem, och då kan du få upp till 40-talet banor.

Precis som till exempel DLC:erna till BF3. 250-300 spänn för och 4000 poäng/400 spänn extra om du köper expansionerna. Eller Borderlands 2 med tillhärande DLC, med flera med flera spel. Inte riktigt rättvis jämförelse eftersom BF3 och B2 har blivit ganska gamla och därmed gått ner i pris, men principen är densamma för de två spelen. Skaffa grundspelet, sedan köper du till det du vill ha i fråga om expansioner.

[Edit] Däremot håller jag med dig om att det gärna hade fått vara billigare, alternativt någon rabatt om man köpt motsvarande banor till TW13.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av Manna:

Hur mycket kostar dina skjortor? eller Hur mycket kostar varje bana i Microsoft poäng/Kronor?

Om vi struntar i att räkna exakta kronor och ören så kostar samtliga DLC-banor, om du köper samlingspaketen, 5600 Microsoftpoäng. Grovt förenklat kan vi räkna att 1 krona är 10 poäng, så banorna skulle kosta i trakterna kring 560 kronor utöver priset på grundspelet.

Men dom har ju gjort att det ska vara dyrt att spela så det ska vara realistiskt. Vem har sagt att det är billigt att spela golf?? ;P

Medlem

Kan man spela som Elin Nordegren?

1
Skriv svar