Dice: "Vi är väldigt intresserade av esport"

Robot
Dice: "Vi är väldigt intresserade av esport"

Stödet för esport i Battlefield 3 kritiserades men Dice säger att esport är ett av områdena som diskuteras i Battlefield 4.

#battlefield-4, #battlefield-3


Medlem
Dice: "Vi är väldigt intresserade av esport"

Tänk, det kunde man inte tro efter deras hantering av alla "esport"-frågor från bf1942 och framåt....
Men alla kan ju bättra sig

Youtuber

Jag är också väldigt intresserad av e-sport, dock är jag som DICE har varit, jag varken hjälper till eller förstör för den. Men intresserad är jag.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

problemet ligger i det att BF är gjort för många spelare just därför kommer det aldrig bli ett direkt esportspel.

Om inte dom gör ett mode som planta bomben eller CTF style liknande där banorna är betydligt mindre tar bort alla pansarvagnar och stridsflyg.

Men då kan man mer eller mindre lika bra spela cs, ska du spela esport på BF så som det ska spelas så måste du vara fler än 5 i varje lag och hur mcket pengar blir det då till varje spelare efter en lanvinst hade dom tänkt?

Inte nog med detta där är redan mindre intressa för fps spel då åskådaren inte kan se allt, då du har 5 i varje lag du vill ha ineye på när dom skjuter, tänk er då i BF istället för cs:go som har betydligt större banor och mer detaljerade.

och inte nog med detta sedan har blir du tvungen till mer än 5 mer eller mindre.

Nä du tycker ni ska slopa esport ha multiplayer och gör det gärna bra för klanlir, men esport kan störtglömma.

Dom nissarna som sitter och spelar på "esportnivå" är värt och nämna är ett gäng misslyckade fps spelare som inte skulle haft en suck i quake eller cs för den delen.

Det är ett skitroligt multiplayer spel och oftast därför man köper det men det kommer aldrig fungerera att ha det som esport i dagsläget.

Vill dom göra ett esportspel helhjärtat får dom göra ett nytt ip bf fungerar det helt enkelt inte finns inte pengar och åskådare till det helt enkelt.

värt att tillägga är kanske om 5-6 år kanske vi kan se spel med mer än 5 spelare per lag då pengarna i esport har ökat och fler tittar who knows

Men jag tvivlar stark BF kommer vara ett utav dessa spelen också för den delen.

Medlem

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

problemet ligger i det att BF är gjort för många spelare just därför kommer det aldrig bli ett direkt esportspel.

Om inte dom gör ett mode som planta bomben eller CTF style liknande där banorna är betydligt mindre tar bort alla pansarvagnar och stridsflyg.

Men då kan man mer eller mindre lika bra spela cs, ska du spela esport på BF så som det ska spelas så måste du vara fler än 5 i varje lag och hur mcket pengar blir det då till varje spelare efter en lanvinst hade dom tänkt?

Inte nog med detta där är redan mindre intressa för fps spel då åskådaren inte kan se allt, då du har 5 i varje lag du vill ha ineye på när dom skjuter, tänk er då i BF istället för cs:go som har betydligt större banor och mer detaljerade.

och inte nog med detta sedan har blir du tvungen till mer än 5 mer eller mindre.

Nä du tycker ni ska slopa esport ha multiplayer och gör det gärna bra för klanlir, men esport kan störtglömma.

Dom nissarna som sitter och spelar på "esportnivå" är värt och nämna är ett gäng misslyckade fps spelare som inte skulle haft en suck i quake eller cs för den delen.

Det är ett skitroligt multiplayer spel och oftast därför man köper det men det kommer aldrig fungerera att ha det som esport i dagsläget.

Vill dom göra ett esportspel helhjärtat får dom göra ett nytt ip bf fungerar det helt enkelt inte finns inte pengar och åskådare till det helt enkelt.

Just glömde nämna vilka orginsationer vill lägga pengar på något för PR för deras orginsation eller deras sponsorer också för den delen när dom lika väl kan skicka 5 st istället för 7 st och dra in lika mycket om inte mer pengar inte ens EG skulle lägga några pengar på detta.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Medlem

BF3 var så långt ifrån e-sportsvänligt man kan komma. För mycket buggar som aldrig försvann (istället las tiden på nya DLC för att håva in mer cash), inga dedikerade servrar, uselt anti-cheat och nätverkskod, märkliga hitboxar mm. Tror tyvärr BF4 endast kommer leverera mer av samma vara.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Hit detection flyttades till klientsidan iom BF3, och detta har gett upphov till, enligt mig, förståeligt gnäll.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

bulletdelay är verkligen vad det är .. en ordentlig delay, ibland har jag haft en delay på 1 sekund även om min ping är jättelåg, samt att jag står 5-10 meter från personen

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

bulletdelay är verkligen vad det är .. en ordentlig delay, ibland har jag haft en delay på 1 sekund även om min ping är jättelåg, samt att jag står 5-10 meter från personen

Din ping har inte att göra med impacten bara, det har också och göra med motståndarens ping dock påverkar ju din egna ping och har du bra ping och motståndaren okej ping ska det inte vara så märkbar skillnad.

i dunno, har ju inte källkoden så kan inte svara på svart och vet bara något att tänka på du kan ligga inne med 5 ping du har markant fördel emot en med 25 i ping.

men det gör det inte att du inte måste ha i åtanke på hans ping också

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Medlem

DICE årliga uttalande om att dom bryr sig om esporten. Hade varit mer passande den 1:a april..

Medlem
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?


signatur
Medlem

Efter att DICE försvann och blev dEAd tappa dom all trovärdighet bland seriösa gamers, trist

Medlem

sen förstår jag inte varför dom sitter och säger "vi bryr oss om esport" vore det inte bättre att dom sa vi bryr oss om klanlir och gaming communities? för i mitt tycke är detta något BF alltid handlat om.

man måste ju få klan fajtas men i mitt tycke ska det ju vara ritkiga klanstrider 10vs10 eller liknande
Inte för man kanske möter dom bästa spelarna kanske eller spelar med dom bästa men utan glädjen och hur ball det är!

Och saker som kan hända som inte kan hända i exempelvis i cs detta är mitt tycke, själv tycker jag dom har svikit communityn helt! när dom gick in i dlc tåget och inte körde på att communityn kan göra egna banor titta på Valve dom har så mycket respekt pga dom vill att folk ska göra saker för dom kan göra nya spel utav det(gratis ideer som säljer som dom kan ta)

plus får ett gott snack på internet och det finns ju inte många spelare som blivit svikna av valve när det gäller att göra saker själva och detta räcker bra och nog för ha en stadig spelarbas som frodas av lillebror och hans vänner och hans vänner och hans vänner och hans flickväns lillebror osv osv.

Det skapar liksom ett sådant rykte man vill ha som gör att nästa gång du som utvecklare släpper ett spel så vet du jag får mer än bara ett spel.

Jag får en värld som andra kan skapa och blir jag utråkad på vanliga banor kan man alltid in på en custom server och köra

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?

Det är sant, ska jag vara helt ärlig och jag hatar cod serien jag har sagt det förut, Cod serien i Blackops och frammåt har den Bästa hitboxen, visst den kan vara klunky det kan alla vara men den klår tom cs:go/1.6 hitboxen med hästlängder.

Problemet är ju finns ingen nytta för den för du dör ju endå av 2 ak skott i foten

hade cod gjort smarta draget för 2 år sedan gjort ett esportmode utan killstreaks,utanperks search and destroy. aka copy paste cs.

Så kan jag säga rakt av dom hade snott alla 1.6/cs:go kanske tom quake spelare pga cod är snabbt spel du kan slänga dig sprinta osv osv.

problemet är ju bara att dom inte har en Health defficit(stavning?) som utan dess like,

jag vill ha en modärn shooter i Cs 1.3 style, hade sålt som smör och blivit esport direkt kan jag garantera att ingen gjort detta än och snott detta konceptet än eller bf/cod försökt fattar jag inte.

Man snackar om företag snor ideer ifrån varandra och gör dom bättre, alla quake spelare drog ifrån cs 1.3 och tillbaka till quake när 1.5 kom

du har en skitstor spelarbas att hämta, detta är bara en av få spel som finns mitt framför näsan för utvecklare som dom ej tar, sen kan du ju lägga in casualmode a´la cod med killstreaks dör lättare och perks och progression för dom som vill ha det.

för nå ut till större försäljning och nå ut till casual lirarna som bara vill ha en runda pang pang och skicka ner airstrikes.

Men spel utvecklare envisas om antingen gör vi ett nybörjar vänligt spel med explosioner bredvid lilltån så ramlar du ihopa eller 2 ak skott i foten eller så går du hardcore fps exempelvis quake/cs 1.6/cs:go varför inte ha båda alternativen i spelet så att säga?

jag fattar det inte.

phi
Medlem

DICE kanske är intresserade av esport men inte så pass intresserade att dom vill vara en del av det. Hade dom varit det så hade vi inte haft hit detection på klientsidan eller bullet delay, vi hade haft ett spectator mode och något i stil med promod. Istället har vi fått DLC efter DLC med några nya kartor och ett gäng nya vapen.

Jag tvivlar starkt på att DICE kommer ha något fokus på esport med BF4.

Medlem
Citat:

Vi är väldigt intresserad av Esport


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Känns som att titta på en BF4 map skulle vara extremt trist...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Tycker man ska satsa mer på Arma 3 esport !! =D

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha en modärn shooter i Cs 1.3 style, hade sålt som smör och blivit esport direkt kan jag garantera att ingen gjort detta än och snott detta konceptet än eller bf/cod försökt fattar jag inte.

Den stora massan vill också ha ADS (aim down sights / iron sights) tyvärr. Jag som CS spelare tål inte det och vägrar* spela mp-spel som använder det systemet. Det finns inget som irriterar mig så mycket som det faktum att när jag ser en fiende så måste jag vänta 0.5 sekunder på att ADS skall aktiveras före det att jag kan skjuta och träffa. Det är så jävla störande och pajjar helt känslan att du var bättre och det var därför du vann en duell.

*=Jag spelar dock ibland Empires till HL2 som har ADS men det är för att det är en jävulskt bra mod.

Medlem

"Vi är väldigt intresserade av esport"

Haha, ni vet väl om att det inte är 1:a April idag? Dagens skratt, absolut. Dom har utlovat "utökade e-sport verktyg" ända sedan Battlefield 2, inkl Battle Recorder, spectator-mode o dyl. Har dom infört det ännu? Nope...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av warh0g:
Citat:

Vi är väldigt intresserad av Esport

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/images/07-mi...

Klassiker

Baghdad Bob, "There are no americans here. They are miles away..."

*Abrams-tanks rullar förbi i bakgrunden*


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ok Dice, jag köper bf4 när det blivit mottaget väl inom e-sporten. Var det inte bf3 som skulle bli så grymt inom e-sport?

Medlem

Jag älskar BF3 och lirar det dagligen, men jag håller med om att för E-sport är den inte direkt bra. Hurvida 4:an blir det eller ej vet jag inte - men för er som sysslar med E-sport hoppas jag att det blir lyckat. Vem vet, kanske man satsar på det isåfall? (är iofs inte superbra i BF3 lol)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FuzioN:

problemet ligger i det att BF är gjort för många spelare just därför kommer det aldrig bli ett direkt esportspel.

Om inte dom gör ett mode som planta bomben eller CTF style liknande där banorna är betydligt mindre tar bort alla pansarvagnar och stridsflyg.

Men då kan man mer eller mindre lika bra spela cs, ska du spela esport på BF så som det ska spelas så måste du vara fler än 5 i varje lag och hur mcket pengar blir det då till varje spelare efter en lanvinst hade dom tänkt?

Inte nog med detta där är redan mindre intressa för fps spel då åskådaren inte kan se allt, då du har 5 i varje lag du vill ha ineye på när dom skjuter, tänk er då i BF istället för cs:go som har betydligt större banor och mer detaljerade.

och inte nog med detta sedan har blir du tvungen till mer än 5 mer eller mindre.

Nä du tycker ni ska slopa esport ha multiplayer och gör det gärna bra för klanlir, men esport kan störtglömma.

Dom nissarna som sitter och spelar på "esportnivå" är värt och nämna är ett gäng misslyckade fps spelare som inte skulle haft en suck i quake eller cs för den delen.

Det är ett skitroligt multiplayer spel och oftast därför man köper det men det kommer aldrig fungerera att ha det som esport i dagsläget.

Vill dom göra ett esportspel helhjärtat får dom göra ett nytt ip bf fungerar det helt enkelt inte finns inte pengar och åskådare till det helt enkelt.

värt att tillägga är kanske om 5-6 år kanske vi kan se spel med mer än 5 spelare per lag då pengarna i esport har ökat och fler tittar who knows

Men jag tvivlar stark BF kommer vara ett utav dessa spelen också för den delen.

Har du spelat bf3 nåt? Squad rush är ett utmärkt exempel på "plant the bomb" där det är 4vs4. Det går också väldigt bra att köra 5vs5 conquest vilket är en av de vanliga sätten att köra mot varandra klan mot klan. Det finns många banor som går att köra i small mode vad gäller conquest. Jag skulle även tro att CTF-banorna går bra att köra 5vs5 men det är dock på gränsen, 8vs8 skulle nog vara mer lämpligt.

Jag och säkerligen en rejäl skara hade tyckt det varit skitroligt att kolla på professionella BF3 matcher 16vs16 (och/eller 5vs5, 4vs4, 8vs8 osv) med bra kommentatorer. Problemet är ju snarare att de inte har fixat någon form av spectator mode, så när det väl är matcher så finns det inga bra sätt att kolla på matcherna. Som det är nu får man kolla på inspelningar ur en persons perspektiv vilket kan vara ganska tråkigt, han kan ju ha en defensiv position där man inte får se särskilt mycket action, dessutom vill man ju ha en översikt så som det t.ex. fanns i CS där man ser alla spelare på en karta och lätt och snabbt kan hoppa mellan spelarna.

Ett annat stort problem är att DICE/EA inte har visat intresse för större evenemang och LAN, exempel har du här:
http://bfstuff.se/bfstuff-besoker-copenhagen-games/15682

Skulle de fixa spectatormode och battlerecorder i BF4 så lovar jag dig att det skulle bli en stor gamingcommunity som tävlade i detta, vilket skulle forma massor med bra professionella lag som sedan kunde lira i stora turneringar. Jag har själv spelat på ESL-laddern (casual gaming inte pro ) men tyvärr så dör det ju ut när inga bra verktyg finns. Hade de haft dessa verktygen i BF3 med så hade det garanterat funnits intresse, publik och flertalet evenemang för BF3 med, det kan jag lova dig.

BTW, spectator mode hade även hjälpt till rejält för att rensa ut fuskare i ladders och annat, flera av topp-lagen inom BF3 har haft lirare som blivit avslöjade för fusk. MYCKET tråkigt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?

jo, något cod klarar jävligt bra (för en gångs skull) om jag får säga det själv

Medlem
Skrivet av Morkrah:

BF3 var så långt ifrån e-sportsvänligt man kan komma. För mycket buggar som aldrig försvann (istället las tiden på nya DLC för att håva in mer cash), inga dedikerade servrar, uselt anti-cheat och nätverkskod, märkliga hitboxar mm. Tror tyvärr BF4 endast kommer leverera mer av samma vara.

Precis, jag är med rädd för detta. Den här typen av uttalande har man tyvärr sett alldeles för många gånger innan spel-släpp. Sen när spelen väl kommer ut så gör de något litet halvhjärtat försök som inte ens är i närheten av tillfredställande och sedan lägger de ner vad de lovat. Battlerecorder var något de snackade om till BF3 tidigare


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

123
Skriv svar