Medlem
ArmA 3 Esport

Någon mer än mig som skulle vilja se ArmA 3 i esport ?
Känns som att spelet har stor potential att kunna bli något stort.

Att arma spelen har funnits i turneringar har de flesta arma (nördarna) vetat om, men för många så är spelet fortfarande relativt okänt

Därför skulle det nog passa ypperligt att låta ArmA ställa upp inom esporten, så kan BF 4 ägna sig åt att suga pengar istället.

Medlem

Jag kunde inte bry mig mindre, ärligt talat. ArmA har ju redan en mycket väl fungerande online-community, alla möjliga missions och mods, klaner för folk som spelar för skojs skull såväl som för ex-militärer (och allt däremellan) osv..

Ser inte att e-sport skulle tillfört så värst mycket, förutom att skapa inflation i spelarbasen (som hände med DayZ).


signatur

Imperator

Medlem

E-sport.. Absolut inte. Det är inget spel som spelare som gillar fps i 300km/tim.
Strategi spelas aldrig i rusa o skjut stil. Förstår inte hur man ens kan tänka ARMA som e-sport.
Nej tack..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Nä jag ser inte Arma som en e-sport.
Det är ett långsamt, utdraget spel som flörtar mot simulatorgenren. Det krävs förvisso extremt mycket samarbete och taktiskt/strategiskt tänkande för att bli en väl fungerande grupp i Arma, men det krävs inte särskilt mycket individuell förmåga. De flesta "kills" kommer inte pga att en spelare är mycket bättre än den andra.

Det är ett spel som, enligt mig, gör sig bäst när man har flera timmar över och kan koka en kopp kaffe, mysa ner sig framför datorn, stänga av mobilen och sakta men säkert avnjuta en långsam CTI match

E-sport skall vara snabb, händelserik och kräva individuell spelarskicklighet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

phi
Medlem

Håller med dom andra.

Jag upplever Arma som för mycket "simulator" för att det skulle vara kul eller intressant att kolla på matcher i spelet. Kan tyvärr inte se var den stora potentialen för esport ligger i Arma. Jag menar det finns ingenting i Arma som talar för att Arma är ett spel som skulle dra en stor publik, vilket är roten till hela grejen med esporten. Utan publiken så är inte spelet något esport-spel.

Medlem
Skrivet av chopper:

E-sport.. Absolut inte. Det är inget spel som spelare som gillar fps i 300km/tim.
Strategi spelas aldrig i rusa o skjut stil. Förstår inte hur man ens kan tänka ARMA som e-sport.
Nej tack..

Fast typ det enda fpset som kör någorlunda snabbt i dagens läge är ju Tribes:Ascend, alla andra fpser är otroligt slöa jämfört med spelen som var stora förr.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av chopper:

E-sport.. Absolut inte. Det är inget spel som spelare som gillar fps i 300km/tim.
Strategi spelas aldrig i rusa o skjut stil. Förstår inte hur man ens kan tänka ARMA som e-sport.
Nej tack..

Fast typ det enda fpset som kör någorlunda snabbt i dagens läge är ju Tribes:Ascend, alla andra fpser är otroligt slöa jämfört med spelen som var stora förr.

Håller med. Därför skrev jag i tråden om BF3 som e-sport att det behövs en e-sport kodad ver av BF3 för att fungera.
Förstår inte heller varför man vill ha BF3 som e-sport. För clan matcher ok men e-sport nej.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar