Eidos om Thief: "Därför byter vi ut Garretts röst"

Robot
Eidos om Thief: "Därför byter vi ut Garretts röst"

Det är inte bara Solid Snake som får ny röst – också Thief-Garret drabbas.


Medlem
Eidos om Thief: "Därför byter vi ut Garretts röst"

HÄDELSE!!!

Medlem

Verkligen skittråkiga nyheter.

http://www.youtube.com/watch?v=_HC10EdTC4s

Omgjord version. Kanske inte passar in sådär perfekt allting, men betydligt mer känsla i Stephen Russels röst och musiken är bättre.

Petition: https://www.change.org/petitions/eidos-montreal-square-enix-b...

Medlem

Förstår beslutet helt och hållet och tror också det blir bättre. Båda rösterna får en 3 av 5.

Medlem

Håller faktiskt med de. Hur mycket jag än tycker att Russels röst är mer "Thief" så passar den nya rösten bättre här. När jag såg trailern första gången märkte jag inte ens att det va en ny röst (Va ett tag sedan man spelade något Thief spel). Så något måste väl bara bra med den!

Medlem

ska jag vara ärlig så föredrar jag den nya rösten.


signatur

God is dead

Hans mystiska stämma är ju lika ikonsik för serien som Dr. Kleiner är för Half-Life. Det var en stor del av atmosfären, speciellt under laddningstiderna innan uppdragen. Förstår också beslutet men jag tror att det finns ett stort värde i att behålla det familjära i en så nischad & älskad spelserie.

Medlem

"Verbert understrycker att upplevelsen blir betydligt mer trovärdig om rörelser och ansiktsuttryck fångas samtidigt som skådisarna spelat mot varandra. Detta beslut innebar också att han som spelade Garrett också skulle vara tvingad att utföra alla rörelser, och om man läser mellan raderna förstår man att Russel inte har de atletiska förmågor som krävs."

Vilket stärker min misstanke om att det här inte alls kommer bli som gamla Thief. Låter mer som de siktar på ens alter ego ska bli en mycket dödligare karaktär än tidigare spel, jag hoppas verkligen att jag har fel dock.

Rösten är för övrigt något som jag starkt kopplar de äldre spelen med, ta bort det den och det är inte längre samma karaktär (på samma sätt som Sam Fisher för mig är Michael Ironsights röst och ingen annan).

Medlem

FÖRÄDERI !!!

Medlem

Kollade trailern igen och precis innan Garret hoppar genom fönstret undviker han vakten på ett sätt som knappast hade varit möjlig i föregångarna. Nej, inget jag sett får mig att våga hoppas på en uppföljare som inte är det till annat än namnet. Thief är inte ett spel för den som vill ha action hela tiden, Thief är ett spel för den som vill utföra uppdragen utan att upptäckas. Samma sak med Hitman, det är mycket mer utmanande att klara av spelet utan att bli upptäckt än att skjuta allt som rör sig.

Jag kan inte förneka att utvecklarna verkar ha gjort en värdig "uppföljare" till Deus Ex men det spelet är väldigt annorlunda mot Thief. Jag har väldigt svårt att se hur ett spel som Thief skulle kunna tilltala dagens spelare eftersom det kräver tålamod och mycket planering. Ju mer jag läser och ser från det nya Thief ju mer känns det som ett mer Stealth fokuserat Dishonered än ett riktigt Thief spel. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelar ingen som helst roll för min del.

Medlem

Namnet stavas: "Garrett". Två "t:n" på slutet. Bara så ni vet.

Det viktiga här är ju verkligen att Eidos Montreal motiverat röstförändringen med att Stephen Russell inte klarade av att göra rösten samtidigt som han gjorde avancerade motion capturerörelser. Detta betyder högst troligen att vi kommer bli tvungna att se filmsekvenser renderade i spelmotorn där vi tvingas ut i tredje personsperspektiv och ser Garrett agera. Detta är den riktigt stora nyheten snarare än att de valt en ny röstskådespelare: Stephen Russell må ha en bra röst och vara en skådespelare men han är inte tillräckligt atletisk (!) för de motorrenderade quicktimesekvenser eller filmsekvenser som Eidos Montreal tänker ha i spelet....

Medlem

"Det är inte bara Solid Snake som tappar sin ikoniska röst"

Nu vet jag inte om det riktigt går att jämföra bristen på Stephen Russel i nästa Thief (som är orginalröstskådisen till Garret, och väldigt skicklig dessutom) med en snubbe som representerar Solid Snakes DUBBADE röst (inte precis lika skicklig). Jag är rätt så säker på att Snakes ursprungliga röstskådis (Akio Otsuka) fortfarande fyller rollen som vår gamle smygande "orm"..

Det lär bli ganska svårt för Eidos att klå den skyhöga innovationsribban som sattes av Thief: The Dark Project och Thief II: The Metal Age. Jag håller tummarna, men förblir skeptisk innan släppet...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Namnet stavas: "Garrett". Två "t:n" på slutet. Bara så ni vet.

Det viktiga här är ju verkligen att Eidos Montreal motiverat röstförändringen med att Stephen Russell inte klarade av att göra rösten samtidigt som han gjorde avancerade motion capturerörelser. Detta betyder högst troligen att vi kommer bli tvungna att se filmsekvenser renderade i spelmotorn där vi tvingas ut i tredje personsperspektiv och ser Garrett agera. Detta är den riktigt stora nyheten snarare än att de valt en ny röstskådespelare: Stephen Russell må ha en bra röst och vara en skådespelare men han är inte tillräckligt atletisk (!) för de motorrenderade quicktimesekvenser eller filmsekvenser som Eidos Montreal tänker ha i spelet....

Om de äldre fansen hade varit målgruppen hade de inte gjort en trailer som mer påminner om Dishonored än gamla Thief. De hade inte fokuserat på att visa upp ens alter ego som värsta akrobaten utan mer på att man är en skugga som dödar folk i tysthet utan att de förstått vad som skett. Att de nu inte längre kan använda samma röstskådis säger mig en hel del, fokuset är inte längre på Stealth där minsta misstag var lika med döden, det vill säga de kommer antagligen "fördumma" även den här serien.

Medlem

"Detta beslut innebar också att han som spelade Garrett också skulle vara tvingad att utföra alla rörelser, och om man läser mellan raderna förstår man att Russel inte har de atletiska förmågor som krävs."

Har främst spelat Thief 3, men kan inte minnas att jag var någon slags atlet öht. Eller syftar de på cutscenes?

Medlem

Jag föredrar att det blir ett spel sen skiter jag i vem som pratar.
Men jag antar att det blir som det oändliga bioshockfiaskot eller segas alien skräp!

Mkt snack lite verkstad och dyra inköp samt dålig support!

Välkommen till 2013, där vi levererar lite men tar jävligt bra betalt!

Nedladdning av spel 499kr
Optiskt media med kartong och manual 699kr
Mikroskopiska inköp 29kr per funktion alt innehåll
DLC 150kr
Support 200kr
Kvitto 1000kr


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Biten om att Russel's fysiska förmåga skulle ha betydelse för inspelning av dialog är 100% rent skitsnack. Det som nog ligger närmast sanningen är det lilla 'tillägget':
"Dessutom tyckte teamet att det fanns något som skar sig mellan Garrets nya utseende och gamla röst. Att klistra in Russels röst på det nya utseendet skulle inte ha känts naturligt."

Det uttalandet säger mig även att man antagligen har dumpat allt annat som LGS gav spelet vad gäller design.

Medlem
Skrivet av Katana:

"Detta beslut innebar också att han som spelade Garrett också skulle vara tvingad att utföra alla rörelser, och om man läser mellan raderna förstår man att Russel inte har de atletiska förmågor som krävs."

Har främst spelat Thief 3, men kan inte minnas att jag var någon slags atlet öht. Eller syftar de på cutscenes?

Nej Garrett var aldrig någon atlet. EM har skrivit som svar på Facebook bl.a. att de tog beslutet grundat på att de ville ha en skådis som klarade mer avancerad mocap. Detta innebär att de dumpar Russell till förmån för någon som kan röra sig mer atletiskt vilket nog troligtvis innebär filmsekvenser/QTE renderat i spelmotorn. Tråkigt för oss som ville ha ett bra PC-spel troget orginalen.

Skrivet av Ahris:

Biten om att Russel's fysiska förmåga skulle ha betydelse för inspelning av dialog är 100% rent skitsnack. Det som nog ligger närmast sanningen är det lilla 'tillägget':
"Dessutom tyckte teamet att det fanns något som skar sig mellan Garrets nya utseende och gamla röst. Att klistra in Russels röst på det nya utseendet skulle inte ha känts naturligt."

Det uttalandet säger mig även att man antagligen har dumpat allt annat som LGS gav spelet vad gäller design.

Nja.. det har väl påverkan för dialog om de ska ha mocap för ansiktsrörelser som görs i samband med atletiska rörelser. Det tråkiga är ju bara det att de faktiskt gör ett Thiefspel där de tycker att sådant är en viktig komponent.

EM har varit mycket försiktiga vid direkta frågor om hur konsoligt spelet kommer att bli när fans frågat om question markers, möjligheten att ghost:a men ändå få full loot etc. De har varit mycket konsekventa med att det är "optional" att använda sådana konsolelement. Tyvärr säger det ingenting. Det är "optional" att använda vapen i DOOM också men spelet är liksom inte designat för det...

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Jag föredrar att det blir ett spel sen skiter jag i vem som pratar.
Men jag antar att det blir som det oändliga bioshockfiaskot eller segas alien skräp!

Mkt snack lite verkstad och dyra inköp samt dålig support!

Välkommen till 2013, där vi levererar lite men tar jävligt bra betalt!

Nedladdning av spel 499kr
Optiskt media med kartong och manual 699kr
Mikroskopiska inköp 29kr per funktion alt innehåll
DLC 150kr
Support 200kr
Kvitto 1000kr

Bioshockfiaskot?
Va?

1
Skriv svar