Här är spelen som släpps med Ouya

Robot
Här är spelen som släpps med Ouya

Fjärde juni ska Ouya nå butikshyllorna, nu har vi fått en listan med spel som är tillgängliga.


Medlem
Här är spelen som släpps med Ouya

Nice med inbyggda emulatorer. Hur överför man själva spelen till konsollen? Via roms, nerladdning via konsollen?

Är faktiskt smått förvånad att inte Angry Birds serien är bland släpptitlarna till en Android-baserad konsoll


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Twitch.tv blir spel??

ZF
Medlem

wow.. den mest imponerande listan med crap jag sett sen nån random 199 i 1-maskin från 1999. "Bill walks the dog" "Space mutants" "Kubtris" "The maze" "The maze 2" etc, och här ingår de inte ens.

kommer sälja som smör.

Medlem

Betydligt fler spel än vad 360, ps3 och WiiU släpptes med... Förmodligen bättre spel också.

Hoppas min dyker upp snart.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Inte Minecraft?

Medlem

Först inte vad deras USP är när min telefon klarar av att köra alla nämnda spel...

Medlem

Kommer att köpas med två kontroller ENDAST för emulator egentligen. Det och en bra fungerande billig XBMC maskin

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Först inte vad deras USP är när min telefon klarar av att köra alla nämnda spel...

Största fördelen är väl att den har en riktig handkontroll och enkelt kan kopplas till en TV ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är kickstartare så borde få min lite före. Ska bli roligt att testa men tror jag kommer ge bort den. Emulatorer är inte roligt allt för länge och mobilspel är ohyggligt dåliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är kickstartare så borde få min lite före. Ska bli roligt att testa men tror jag kommer ge bort den. Emulatorer är inte roligt allt för länge och mobilspel är ohyggligt dåliga.

De håller tydligen på att skicka ut de nu och när man får den beror på vilket nummer man har och var man bor men ja du borde ha den en bra tag innan den släpps i butik.

Medlem
Skrivet av Manna:

Kommer att köpas med två kontroller ENDAST för emulator egentligen. Det och en bra fungerande billig XBMC maskin

Heh, precis samma anledning som mig ^^

Medlem

nice med emulator =).

Medlem
Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av BeeJac:

Först inte vad deras USP är när min telefon klarar av att köra alla nämnda spel...

Största fördelen är väl att den har en riktig handkontroll och enkelt kan kopplas till en TV ?

Kan bli svårt för dem då Rasberry PI redan funnits en längre tid på marknaden och fyllt detta tomrum samt så finns det enkel lösning på det du säger, som du kan se nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=lrZ-xnzYVLA

Funkar med vilken android enhet som helst, sen finns det olika varianter av att koppla sin android enhet till TV eller så kör man direkt på en tablet.

Medlem

perfekt som konsol i sovrummet för lite casual spelande på kvällskvisten
är man prylfreak är det givet köp


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nja, den här maskinen är knappast min kopp te, men om det är mjukvara man är främst ute efter lär ju Ouya leverera i tankerfartygs-volymer i kontrast till tidigare generationers konsoler


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Och folk betalade faktiskt pengar för att få denna finansierad?

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Betydligt fler spel än vad 360, ps3 och WiiU släpptes med... Förmodligen bättre spel också.

Hoppas min dyker upp snart.

Fast det är ju klart.. ett Android spel kostar 6 kr.

Medlem

Lemmings! Hhaha


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

http://ouyaforum.com/showthread.php?1843-The-Complete-List-of... är ju uppenbart källan FZ tagit denna information ifrån (men de har struntat i att skriva ut källan). Den är dock bättre då den länkar till de flesta apparna så man kan få inblick i vad de är för några.

Bör ju betonas att det bara är någon kille som sammanställt en lista, den är på intet sätt officiell. Det är också bara apparna som i dagsläget är publicerade, det är inte spelen som kommer vara publicerade när produkten släpps.

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig skaffa denna just för att ett x antal närmare vänner inte har något intresse alls för spel. Inte för att spela på utan för att få dom fundersamma.

Polaren - Vad är det där för kub?
Jag - Inte den blekaste aning.
Polaren - Vad kan man göra med den?
Jag - Högst oklart.
Polare - Vad kosta den?
Jag - Tror det var nått på fyra siffror.
Polare - Lätt värt det!

Priceless!!

Medlem

OH WOW JAG KAN INTE VÄNTA PÅ ATT INTE KÖPA DETTA!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av ZF:

wow.. den mest imponerande listan med crap jag sett sen nån random 199 i 1-maskin från 1999. "Bill walks the dog" "Space mutants" "Kubtris" "The maze" "The maze 2" etc, och här ingår de inte ens.

kommer sälja som smör.

Men ge dig, köp det bara inte då. Du får det att låta som att folk är dumma i huvudet om dom köper detta, om så är fallet så tänker jag vara en av dumskallarna. Jag finner detta intressant och funderar att köpa mig en.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Och folk betalade faktiskt pengar för att få denna finansierad?

Nä dom gav dom frimärken, klart dom betalade. Varför inte ? trevligare att spela androidspel på en konsol än på en förbannad mobil med en touchskärm som är skit.

Jag kommer lätt köpa denna så fort jag har en ekonomi som tillåter. Jag vet i alla fall vad nöjen är till skillnad från dig, det är inte bara xbox och playstation som kan erbjuda nöjen samt pc. Det kan även androidspel göra

Medlem

Sen kan det ju komma spel anpassade för konsolen också.
Bara för att det är android betyder inte att det måste fungera för mobiltelefoner också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Killmonday Games

Bästa festkonsollen på länge! 100 dollar ligger väl närmare 6-700 kr nu för tiden


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Kommer inte köpas, men ska bli spännande att se vad det är och hur den fungerar! Roligt tycker jag att set är ändå!


signatur

Niet.

Medlem

Ska absolut inte köpa förrän vid jul, låta både mjukvaran få lite bugfix och spel möjlighet att anpassas
Sen tammefan blire emulatorspel 24/7!!!!!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är kickstartare så borde få min lite före. Ska bli roligt att testa men tror jag kommer ge bort den. Emulatorer är inte roligt allt för länge och mobilspel är ohyggligt dåliga.

Av nyfikenhet, varför kickstartar du något som du inte vill ha??

12
Skriv svar