Film och bild från Torment: Tides of Numenera

Robot
Film och bild från Torment: Tides of Numenera

Se den första bilden från Torment: Tides of Numenera i både storformat och i rörelse.

#torment-tides-of-numenera, #inxile-entertainment


Medlem
Film och bild från Torment: Tides of Numenera

Får mycket HR Giger känsla av den grafiska stilen

Medlem
Skrivet av fibnot:

Får mycket HR Giger känsla av den grafiska stilen

Tycker det definitivt påminner mera om Zdzisław Beksiński konstiga konst

Kanske lite väl mörkt och dystert

k3m
Medlem

Ser fram mot detta grymt mycket.

Medlem

Mina förväntningar är skyhöga. Älskade PS:T vilket är ett av spelhistoriens viktigaste alster. Jag har själv backat spelet sen andra dagen och under tiden ökat min donation efter så gott som varje uppdatering.

Inaktiv
Skrivet av fibnot:

Får mycket HR Giger känsla av den grafiska stilen

Jag håller delvis med, men det är inte lika mycket industriella element i bilden och var inte heller det i PS:T.

Medlem

Tycker kickstarter är skitbra och verkligen positivt för spelbranchen men alla dessa isometriska 2D/2.5D-spel? Förutom nostalgianledningar, vad tillför denna retrohype? I vissa spel är det väl försvarbart då man behöver mer taktisk överblick men vad tillför det i detta storydrivna spel? Vore kul att se mer faktisk innovation från kickstarterhållet, även om jag tycker att de här titlarna också har sin plats (och uppenbarligen sin marknad).

Vackert!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tror detta är ett bättre sätt att få in pengar än microtransaktioner.
Fansen betalar utvecklingen, bör få en nyckel tycker jag!

Medlem
Skrivet av tirim4:

Tycker kickstarter är skitbra och verkligen positivt för spelbranchen men alla dessa isometriska 2D/2.5D-spel? Förutom nostalgianledningar, vad tillför denna retrohype? I vissa spel är det väl försvarbart då man behöver mer taktisk överblick men vad tillför det i detta storydrivna spel? Vore kul att se mer faktisk innovation från kickstarterhållet, även om jag tycker att de här titlarna också har sin plats (och uppenbarligen sin marknad).

Vad hade du föredragit? 3d där man får allt serverat? en stor del av grejen i spelet är ju texten, eller iaf i originalet. Man får beskrivningar av detaljer i miljön genom text och man får använda sin fantasi för att skapa "levande bilder". alternativet är ju ett spel i 3d där alla dessa miljöer redan finns och väldigt lite lämnas åt fantasin. Jag tycker personligen att ett isometriskt perspektiv gör sig helt suveränt för många spel, speciellt planescape och andra text-tunga spel.

1
Skriv svar