Diablo III får bättre multiplayer

Robot
Medlem
Diablo III får bättre multiplayer

Mycket av det som nu kommer borde varit med från början... Meeeen den som väntar på något gott


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Medlem

MEN GÖR SPELET BÄTTRE INTE LÄTTARE!!

Blizzard är sjukt tröga...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

MEN GÖR SPELET BÄTTRE INTE LÄTTARE!!

Blizzard är sjukt tröga...

Håller fullt med. Ta bort både AH och RMAH från spelet, så blir det genast 100 ggr bättre. Lägg därtill att boss fighter ska faktiskt vara rätt så utmanande och belönande. Det var trist i starten av spelet, när alla "Champion" mobs gav bättre grejer än bossarna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det är försent att rädda Diablo 3 nu..

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av SkullJoke:

MEN GÖR SPELET BÄTTRE INTE LÄTTARE!!

Blizzard är sjukt tröga...

Håller fullt med. Ta bort både AH och RMAH från spelet, så blir det genast 100 ggr bättre. Lägg därtill att boss fighter ska faktiskt vara rätt så utmanande och belönande. Det var trist i starten av spelet, när alla "Champion" mobs gav bättre grejer än bossarna.

Att ta bara bort AH och RMAH skulle vara enormt orättvist mot de som lagt ner tid och resurser på detta, hela spelet är byggt kring denna ekonomi och det är inget man bara kan ta bort. Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot

Problemet med AH är ju att det egentligen är en bra feature. Lätt och slätt hitta items du behöver, men på samma sätt förstår det ju poängen med sådana här spel.

Kanske det bara skulle användas för att byta? Jag vet inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?

Nja, det jag beskrev, var inte NÄSTA Diablo-spel, utan snarare FÖRRA Diablo-spelet (Diablo 2). Där fick man faktiskt spela spelet för att förbättra sin gear, inte spela ett auktions-hus.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Inget om offlineläge eller LAN i journalen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tjah, bra att dom försöker hålla det i liv iaf! Kittlas lite i diablo ådern att testa igen, men inte tillräckligt tyvär..

Medlem

Diablo 3 döljer inte hamsterhjulet tillräckligt bra för att man ska tycka att hamsterhjulet är roligt

Medlem

Alltid trevligt med nya uppdateringar!
Om någon expansion och ett dussin patcher till så kommer Diablo 3 vara på topp nivå!

Inaktiv

Det är trevligt att de fixar till spelet för de som fortfarande lirar men det är tveksamt om de kan locka tillbaka folk som slutat. För det krävs det nog lite mer drastiska förändringar.
Själv skulle jag gärna se en totalt omgjord itemization eftersom det var ett av de främsta skälen till varför mitt intresse för spelet sjönk som en sten.

Jag hoppas de vågar ta tjuren vid hornen till expansionet men mina förväntningar är otroligt låga.

Medlem
Skrivet av Metal:

Det är försent att rädda Diablo 3 nu..

Håller med till 110%. Little too late for blizz.. Kanske bättre lycka med deras kortspel....

Medlem

Jag har inte höga förhoppningar för spelet som det är just nu, även om det är hur bra som helst att de faktiskt gör spelet bättre nu. Saken är den att utan slumpmässiga kartor och utan en omstart av "Ladders", och sålänge auktionshuset fortfarande ligger uppe är spelet fortfarande ospelbart i längden.

Förhoppningsvis innebär dock allt det här att expansionspaketet kommer bli mer polerat och genomtänkt, annars åker det direkt ner i graven - igen.

ELF
Medlem
Skrivet av Rasmous:

Alltid trevligt med nya uppdateringar!
Om någon expansion och ett dussin patcher till så kommer Diablo 3 vara på topp nivå!

Du ska nog se att servrarna stängs av en vecka efter sista patchen...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

MEN GÖR SPELET BÄTTRE INTE LÄTTARE!!

Blizzard är sjukt tröga...

Aye, I´ll drink to that


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av StrongBad:

Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?

Nja, det jag beskrev, var inte NÄSTA Diablo-spel, utan snarare FÖRRA Diablo-spelet (Diablo 2). Där fick man faktiskt spela spelet för att förbättra sin gear, inte spela ett auktions-hus.

Perfekt! Det spelet finns ju redan, fortsätt spela det istället då.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

... Bilden föreställer en Balrog, inte Diablo...

Medlem

är det bara ja eller såg diablo ut som en kvinnlig diablo än mer manlig i 3an?

Medlem

Som någon ovan sa, gör spelet bättre inte lättare..

Gör spelet svårare på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av slarron:

är det bara ja eller såg diablo ut som en kvinnlig diablo än mer manlig i 3an?

Dem gjorde ju det pga Leah är den som är Diablo.


signatur

The King is Back

Är det bara jag som inte fattar logiken med att reducera monsters hälsa när man är flera?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av StrongBad:

Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?

Nja, det jag beskrev, var inte NÄSTA Diablo-spel, utan snarare FÖRRA Diablo-spelet (Diablo 2). Där fick man faktiskt spela spelet för att förbättra sin gear, inte spela ett auktions-hus.

Hahaha, bästa jag läst den här veckan.
Du har rätt förvrängd syn på Diablo 2 hör jag.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Är det bara jag som inte fattar logiken med att reducera monsters hälsa när man är flera?

Du tänker nog inte efter riktigt bara Dom reducerar deras nuvarande hälsa vid flerspelarläge.

Inaktiv

Problemet med Diablo 3 är ju att man måste spela om spelet 100 gånger.. vem orkar?

Det är försent!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Är det bara jag som inte fattar logiken med att reducera monsters hälsa när man är flera?

Mobsen får fortfarande mer hp än om man spelar själv. Men dom får inte dubbelt så mycket som om man är själv bara för att vissa klasser inte gör lika mycket skada och så som t.ex en CM wizard som mest bara är till för CC och de hade gått allt för segt då om alla mobs hade 100% extra hp per spelare som joinar...

Medlem

Spelar fortfarande men intresset har böjatat dala något, kanske tar en paus och inväntar mer nyheter.

Medlem

Jag måste fråga, alla ni som klagar på att Blizzard suger och att Diablo 3 är en flopp. Har någon av er faktiskt lämnat konstruktiv feedback till deras forum? Eller sitter ni bara och slänger ut er skitsnack utan att ens faktiskt ha gjort något betydande i situationen?

Skrivet av showerguy:

Problemet med Diablo 3 är ju att man måste spela om spelet 100 gånger.. vem orkar?

Det är försent!

Förlåt, men jag måste fråga. Har du någonsin spelat ett isometriskt action RPG förut?

Skrivet av slarron:

är det bara ja eller såg diablo ut som en kvinnlig diablo än mer manlig i 3an?

Nästa gång du spelar ett spel, prova att inte skippa cinematics/story om du vill förstå varför vissa saker inte är som du tror.

12
Skriv svar