Disney lägger ner Lucasarts

Robot
Disney lägger ner Lucasarts

Ett halvår efter köpet kommer beskedet - speldivisionen läggs ner.

#nyhetstips, #star-wars-1313


MFC
Medlem
Disney lägger ner Lucasarts

Snyggt


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nu är den verkligen på sin plats:
http://nooooooooooooooo.com/

Fy helvete vilka bra titlar de har levererat genom åren.

Medlem

Kanske är lika bra att andra studios får börja utveckla Star Wars spel istället då det var länge sedan Lucasarts släppte något bra Star Wars spel.

Synd om de som blir av med sina jobb dock.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Let's buy it and then rape it to death!

Medlem

Hur man effektivt tar kål på gaming.

Inaktiv

jahapp...


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Tror EA ligger bakom

Medlem

Ja, lucasarts har levererat bra titlar genom åren. Dock har de inte släppt en bra titel på extremt länge nu och det kanske är bättre om Star Wars-spel kan få komma från andra källor, det finns ju mycket att göra. Vem vet, jag kanske kan få mitt nya Jedi Knight som jag tjatat om i evigheter nu istället för zzzzzzzzzz Force Unleashed.

Medlem

På tiden. De har inte slåppt ett bra spel på mycket mycket länge.

Medlem

" As a result of this change, we've had layoffs across the organization. We are incredibly appreciative and proud of the talented teams who have been developing our new titles."

Känns inte det där väldigt kallt/klantigt sagt?

Medlem

Både bra och dåligt. Dåligt, på grund av alla spel som de gjort bra, när de väl lyckats, då har de gjort det grymt bra. Men bra, på grund av att man nu kan se Star Wars spel från andra tillverkare, tänk bara att Battlefront 3 kan komma, fast från ett företag med mycket erfarenhet av FPS-spel. Så min åsikt är: Jag gråter på grund av att vi kanske inte kommer få se en lika bra spelserie som Battlefront, som har Lucasarts känslan. Jag firar, på grund av att Battlefront, med många andra spel, kanske kommer tillbaks. De kommer troligtvis inte ha samma känsla som originalen, men kolla bara på Halo 4, det blev, enligt mig, det bästa sedan Combat Evolved. The future of the galaxy, is yet to be revealed.

Lucas Arts, vet om någon hur man mjölkar en spelserie, jag tror inte Disney kan göra sämre ifrån sig, eller vad säger ni? Dessa 75 titlar gäller enbart Lucas Arts.

Star Wars: The Empire Strikes Back (1982)
Star Wars: Return of the Jedi (1983)
Star Wars (NES) (1991)
Star Wars: The Empire Strikes Back (NES) (1991)
Super Star Wars (1992)
Super Star Wars: The Empire Strikes Back (1993)
Star Wars: X-wing (1993)
Imperial Pursuit (expansion) (1993)
B-Wing (expansion) (1993)
X-Wing: Collector's CD-ROM (remake) (1994)
Super Star Wars: Return of the Jedi (1994)
Star Wars: Rebel Assault (1994)
Star Wars: TIE Fighter (1994)
Defender of the Empire (expansion) (1994)
TIE Fighter: Collector's CD-ROM (remake) (1995)
Star Wars: Dark Forces (1995)
Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire (1996)
Shadows of the Empire (1996)
Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II (1997)
Jedi Knight: Mysteries of the Sith 1998
Star Wars: Masters of Teräs Käsi (1997)
Monopoly Star Wars Edition (1997)
Star Wars: X-wing vs. TIE Fighter (1997)
Balance of Power (expansion) (1997)
Star Wars: Yoda Stories (1997)
Star Wars: Rebellion 1998
Star Wars: Rogue Squadron 1998
Star Wars: X-Wing Collector Series 1998
Star Wars: X-wing Alliance (1999)
Star Wars: Episode I: The Phantom Menace (1999)
Star Wars: Episode I Racer (1999)
Star Wars: Demolition (2000)
Star Wars: Episode I Jedi Power Battles (2000)
Star Wars: Force Commander (2000)
Star Wars: Battle for Naboo (2000)
Star Wars: Starfighter (2001)
Star Wars: Starfighter: Special Edition (2001)
Star Wars: Super Bombad Racing (2001)
Star Wars: Galactic Battlegrounds (2001)
Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns (2002)
Star Wars: Rogue Squadron II: Rogue Leader (2001)
Star Wars: Obi-Wan (2001)
Star Wars: Bounty Hunter (2002)
Star Wars: The Clone Wars (2002)
Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast (2002)
Star Wars: Jedi Starfighter (2002)
Star Wars: Racer Revenge (2002)
Star Wars: The New Droid Army (2002)
Star Wars: Knights of the Old Republic (2003)
Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy (2003)
Star Wars Galaxies: An Empire Divided (2003)
Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed (2004)
Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees (2005)
Star Wars Galaxies: Trials of Obi-Wan (2005)
Star Wars: Rogue Squadron III: Rebel Strike (2004)
Star Wars: Battlefront (2004), PlayStation 2, Windows, Xbox
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2005)
Star Wars: Republic Commando (2005)
LEGO Star Wars: The Video Game (2005)
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (2005)
Star Wars: Battlefront II (2005)
Star Wars: Empire at War (2006)
Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption (2006)
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy (2006)
Star Wars: Lethal Alliance (2006)
Star Wars: Galactic Insights (2006)
Star Wars: Battlefront: Renegade Squadron (2007)
Star Wars: The Force Unleashed 2008
Star Wars: The Clone Wars: Lightsaber Duels 2008
Star Wars Battlefront: Elite Squardon (2009)
Star Wars The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition (2009)
Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes(2009)
Star Wars: The Force Unleashed II (2010)
Lego Star Wars III: The Clone Wars (2011)
Star Wars: 1313 (2013) - Kommer antagligen lite senare.

Källa: http://swgames.wikia.com/wiki/List_of_LucasArts_Star_Wars_gam...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alla dessa adventure-spel som jag spelade som yngling: Monkey Island, Maniac Mansion, Zak McKracken, Indiana Jones mfl.

...sedan var Full Throttle det sista spelet (förutom Monkey Island remakes) jag kan minnas att jag köpte så jag kan på sätt och vis förstå att de läggs ned - de har väl inte producerat så mycket av värde de senaste 5-10 åren?

Medlem

Alltså fan vad arg och besviken jag är, har längtat som fan på ett Battlefront 3, First Assult såg ju inte värelöst ut och om då ryktet var sant att First Assult såldre bra så var Battlefront 3 garanterat...fitta.

Disny ser väl inte meningen med en spelstudio när dom lika gärna bara kan sälja rättigheterna och spelen till andra sudios, skitsamma om det blir dåliga spel!

Den sista studion som varit mig kär sen min barndom, har nu lagts ner. Fy fan vad jag mår dåligt nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Den sista studion som varit mig kär sen min barndom, har nu lagts ner. Fy fan vad jag mår dåligt nu.

Ja, det kom mycket bra, men även mycket dåligt. Det var nog oundvikligt att något skulle hända.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jojo, men vi slipper i alla fall kanske en uppföljare till det här:

Inaktiv
Citat:

Framtida Star Wars-spel kommer också att släppas fast på licensbasis nu när den egna studios stängts.

De har haft massor av licensbaserade Star Wars-spel genom åren, så det uttalandet är en plattityd.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Jojo, men vi slipper i alla fall kanske en uppföljare till det här:

[youtub******e=lg_FoEy8T_A]

Nej det är exakt dent vi i så fall kommer se mer utav då dom bara kommer sälja licensen sen får dom göra vad fan dom vill.

Medlem

Helt klart smart och vettig drag,

lucasart har inte producerat nått riktigt bra på bra länge enligt min mening då.

Och ur penga synpunkt så drar detta in ännu mer pengar samt som dom säger mindre risk för dom själva, om ett spel går dåligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Rocky Dennis:

Jojo, men vi slipper i alla fall kanske en uppföljare till det här:

[youtub******e=lg_FoEy8T_A]

Nej det är exakt dent vi i så fall kommer se mer utav då dom bara kommer sälja licensen sen får dom göra vad fan dom vill.

Jo men det hade ju hänt i vilket fall. Det är synd från ett nostalgiskt perspektiv att LucasArts kolar, men jag kan inte på rak arm minnas ett enda rktigt bra spel som lämnat deras händer de senaste 10 åren.

Medlem

Och så fanns det folk som trodde att disneys köp av lucas skulle leda till något bra...

Hat och elände åt disney.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kanske var lika bra, trist för de som förlorar sina jobb men med handen på hjärtat var det länge sedan jag spelade ett riktigt bra LucasArts spel och även jag som SW fan kan inte förneka att det släppts många mediokra och till med usla spel inom den licensen. Hoppas detta innebär att kommande spel baserade på licensen kommer vara kvalitet inte kvantitet.

Medlem

Har inget emot att de outsourcar Star Wars-spelen, finns många kompetenta utvecklare där ute som kan göra mycket gott med en Star Wars-licens.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Jag saknade redan (det gamla) Lucas Arts sedan länge...

Inaktiv

Lucasarts guldår är sedan länge förbi, tyvärr. Hoppas Disney tar fram en ny och bättre spelstudio/distributör nu. Helt rätt i min mening. Ni andra kan sluta gnälla om att Disney kommer förstöra Star Wars för den personen som försökt mjölka och göra skit av Star Wars sedan 1983 är i princip ute ur bilden. Folk borde lära sig skillnaden på utvecklare och distributör.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Medlem

Vet inte hur många timmar man spenderat på Jedi Knight serien och monkey Island Senaste dunderhitten var väl dock Star Wars: Battlefront II och det är ju 8 år sen så det kanske var lika bra.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Och så fanns det folk som trodde att disneys köp av lucas skulle leda till något bra...

Hat och elände åt disney.

Det kan fortfarande ske, jag tänker inte säga något innan jag ser resultatet som de nya filmerna eller de nya spelen som utvecklats efter att Disney tagit över.

Tråkigt att se denna utvecklare gå i graven men samtidigt har de inte gjort mycket bra de senaste 5-10 åren och det har nog varit sorgligare att se hur de gått från en av de bästa till en väldigt medioker utvecklare.

Skriv svar