Dark Age of Camelot-designer kickstartar nytt Camelot

Robot
Dark Age of Camelot-designer kickstartar nytt Camelot

Mark Jacobs vill göra ett storskaligt onlinerollspel, och han behöver din hjälp.

#nyhetstips, #city-state-entertainment, #camelot-unchained, #dark-age-of-camelot, #warhammer-online-age-of-reckoning


Medlem
Dark Age of Camelot-designer kickstartar nytt Camelot

Jag satte $120 i detta projektet, men jag avvaktar. Han får ge lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig till 100%. Har ju 29 dagar kvar att ändra mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vill se gameplay inte concept art.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Jag vill se gameplay inte concept art.

Då får du väl köpa spelet när det släpps då. Detta är en investering, dom behöver ju pengarna för att skapa gameplay.

Medlem

Jag gillar att spelet är helt inriktat på rvr och spelarskapat innehåll. (rvr i daoc och woar var fenomenal)
Jag gillar verkligen snacket om en helt craft baserad klass.
Jag är skeptisk mot månadskostnad och deras "poängsystem".

Men de får låna lite fickpengar tills jag är helt övertygad.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Morlizer:

Jag vill se gameplay inte concept art.

Då får du väl köpa spelet när det släpps då. Detta är en investering, dom behöver ju pengarna för att skapa gameplay.

Jo men alltså - de bör ha något att visa upp för att man ska veta att det är värt att lägga pengar i det. Det räcker inte alltid med att de säger "det kommer kicka röv".

Edit: Ta en titt på tv programmet Dragons Den. Det räcker inte med att bara komma med en bra ide.
Edit: iofs är de i dragons den ute efter att tjäna pengar, men vi som investerar här vill ju också få ut något från det hela.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kommer bli bra det här, inte samma sak med ett annat skin som alla andra mmo

Medlem

25$ för ett spel är inte mycket. värt en chans.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Morlizer:

Jag vill se gameplay inte concept art.

Då får du väl köpa spelet när det släpps då. Detta är en investering, dom behöver ju pengarna för att skapa gameplay.

Kolla runt på Kickstarter så får du se att många project har gameplay. Det är skillnad på ett färdigt spel och en liten bana. Man vill se hur de har tänkt sig att karaktärerna ska se ut och det säger ofta en hel del om deras vision.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Morlizer:

Jag vill se gameplay inte concept art.

Då får du väl köpa spelet när det släpps då. Detta är en investering, dom behöver ju pengarna för att skapa gameplay.

De som klarar av att få en finansiering på Kickstarter utan någon form av gameplay är nog endast de som redan har ett bra rykte. Veteranerna behöver inte släppa något gameplay för att jag ska donera pengar men det beror på att jag vet vad de har gjort innan, de som däremot inte har spelat deras spel eller är tveksamma kommer behöva mer än bara bilder för att bli övertygade.

Medlem

Skickade in ett par hundra..
Om kickstartern går bra slänger MJ dessutom in 2 miljoner dollar av egna pengar också. Plus en miljon från någon annan investerare, så det lär finnas tillräckligt för att göra ett bra RvR-spel.

Medlem

Detta är ju gammalt. Var flera veckor sedan jag läste det första om detta spel, kanske är nytt på kickstarter?

Medlem
Medlem

Bidrog med $75. Om spelet ens blir hälften så bra som DAoC så kommer det äga allt.


signatur

I drank what?

Medlem

4,304 backers
$708,921 pledged of $2,000,000 goal
28 days to go

Medlem

Backat!!!!!

Detta är ett projekt jag definitivt tror på.
Har alltid undrat varför man aldrig gjorde ett nytt DAoC efter att befintliga spelet blivit föråldrat och förlegat.

Håller tummarna nu

Medlem

Står mellan det här och Embers of Caerus.

Kollar deras tech demo, ja 10000 pers samtidigt brukar
fungera med 10000 låssisar, men 10000 clienter med olika latency samtidigt... är osäker på hur de ska få ihop det.

Medlem

Jag har svårt att tro att det någonsin skulle vara 10000 spelare på exakt samma ställe ändå. Men det bör kanske klara 1000 spelare för att ha lite marginal.

Medlem

Tanken är väl att man ska kunna ha stora slag... men de brukar ändå se ut ungefär som techtestet ett samalsurium av gubbar och siffror.

Den dagen ngn utvecklar ett mmo med realism, ska jag spela det.

Medlem

Bara de inte glömmer buffbots, de med lite mer pengar och resurser ska ju ha ett enormt övertag mot andra.

1
Skriv svar