Sega erkänner fusk med Aliens: Colonial Marines

Robot
Medlem
Sega erkänner fusk med Aliens: Colonial Marines

Jag såg verkligen fram emot det här spelet under en så lång tid.. :'(

Inaktiv

Hur vore det med böter och refunds?

Medlem

Vad säger man? Jag håller med Aresz: Böter och Refunds..eller åtminstone något annat som plåster på såren. Inte för att grafiken är det viktigaste i ett spel, men ser man grejer från ett spel så förväntar man sig att det är det man får.

Edit: Det är ju lite som att sätta ut en bil annons på en Ferrarie och sen när de hämtar bilen får de en Trabant.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
k3m
Medlem

Jävla skit SEGA. Jag som försvarat SEGA här på forumet också. Gällande det här spelet då.

Medlem

Bra att det iaf uppmärksammas och reds ut att de ljög. Sedan vore refunds och böter helrätt eftersom de knappast kommer fixa produkten till den standarden som de marknadsförde vilket lämnar ersättning som alternativ. Tror dock inte det kommer hända.

Är själv mest ledsen att det inte blev bra då jag såg fran emot detta och hoppades. Tur man inte köpte det.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vad säger man? Jag håller med Aresz: Böter och Refunds..eller åtminstone något annat som plåster på såren. Inte för att grafiken är det viktigaste i ett spel, men ser man grejer från ett spel så förväntar man sig att det är det man får.

Edit: Det är ju lite som att sätta ut en bil annons på en Ferrarie och sen när de hämtar bilen får de en Trabant.

Sen kan man ju fråga sig, varför såg demot ut att va i bättre skick än släpp-versionen? Böter ska dom definitivt ha.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av k3m:

Jävla skit SEGA. Jag som försvarat SEGA här på forumet också. Gällande det här spelet då.

I det här fallet så är det kanske så att Sega också blivit blåsta av Gearbox som verkar ha lejt ut en del av arbetet till en annan studio och använt pengar från Sega till att utveckla Borderlands.

Medlem

lol?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Hur kunde Sega godkänna spelet innan det släpptes ?

k3m
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av k3m:

Jävla skit SEGA. Jag som försvarat SEGA här på forumet också. Gällande det här spelet då.

I det här fallet så är det kanske så att Sega också blivit blåsta av Gearbox som verkar ha lejt ut en del av arbetet till en annan studio och använt pengar från Sega till att utveckla Borderlands.

Absolut!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur vore det med böter och refunds?

Orka, ja fy fan vi vart grymt lurade och missnöjda men refunds och böter... seriöst det är knappast ett hus du köpt.
400 spän... man kan ge konstruktiv kritik men man behöver ju inte överdriva.

You win some and lose some.

Medlem

Ja hur jävla dumma är de egentligen. OM man släpper en trailer med tidiga bilder så är det ju bra om man skriver att det är t.ex alpha bilder. Men det är ju oftast för att visa att det kommer att bli BÄTTRE i framtiden och att man inte vill skrämma bort folk. Att visa en apsnygg trailer och sedan göra spelet fulare känns rätt idiotiskt.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är ju lite som att sätta ut en bil annons på en Ferrarie och sen när de hämtar bilen får de en Trabant.

Riktigt så hemskt är det väl inte, åtminstonde en Trabant med karossen av en Ferrari


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Refunds eller någon form av kompensation är vad jag tycker att alla vi kunder förtjänar. Sak samma om dom trycker upp varningstext nu, skadan är redan gjord och dom har redan tjänat sina pengar på spelet.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skall vi gå till ARN här eller hur gör vi?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Förväntade mig skit och hade inga planer att läsa recensioner eller att köpa spelet. Det är ju Gearbox.

Medlem

Glad att man slapp köpa skiten då!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Slänga upp en varning på youtube-demos nu? Lite väl sent kanske?

Långt från tillräckligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

angående grafiken, så släppte dom faktiskt en big ass uppdatering (4 GB) som fixade majoriteten av grafiken samt AI motorn. Så om om någon här ska ha rätt att gnälla så är det dom som HAR köpt spelet.
Själv tycker jag det vart en väldigt stor skillnad, inte 100% som jag trodde. Men den vart iaf väldigt märkbar.
Sen skiter jag i hur dom går till väga med pengar och dylikt, så länge dom står för misstagen dom gjort.

Medlem

Som om inte andra företag för likadant. Host EA host!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Känns lite som att det kvittar.

Inte ens världens bästa grafik hade räddat den titeln - det hade ändå bara varit ett trist Xenomorph shootem up. Visserligen ett jäkligt snyggt sådant, men likväl bara ett trist shootem up.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Aresz:

Hur vore det med böter och refunds?

Orka, ja fy fan vi vart grymt lurade och missnöjda men refunds och böter... seriöst det är knappast ett hus du köpt.
400 spän... man kan ge konstruktiv kritik men man behöver ju inte överdriva.

You win some and lose some.

Falsk marknadsföring är alltid falsk marknadsföring.. spelar ingen roll vare sig det är 50 eller 500 eller 50000:-. det finns lagar på plats för att skydda konsumenter

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Aresz:

Hur vore det med böter och refunds?

Orka, ja fy fan vi vart grymt lurade och missnöjda men refunds och böter... seriöst det är knappast ett hus du köpt.
400 spän... man kan ge konstruktiv kritik men man behöver ju inte överdriva.

You win some and lose some.

Nu svider 400 bortkastade spänn rätt ordentligt i plånboken för somliga.

Vidare är det en jävligt märklig attityd.

MFZ
Medlem

ubi soft gjorde ju ungf samma sak med deras far cry 3 där e3 demot skiljer sig rejält från retail.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Aresz:

Hur vore det med böter och refunds?

Orka, ja fy fan vi vart grymt lurade och missnöjda men refunds och böter... seriöst det är knappast ett hus du köpt.
400 spän... man kan ge konstruktiv kritik men man behöver ju inte överdriva.

You win some and lose some.

Vilken katastrofalt dålig konsument du är, tänk om alla gjorde på detta sätt, visade en produkt, sålde något helt annat och då helt utan konsekvens. Då skulle vi ha en riktigt smutsig marknad där man aldrig visste vad man fick. Det är ju därför vi har lagar och regler. Det handlar inte om 400SEK, men tänk själv på hur många exemplar dom sålde, rör väl sig om en miljon eller två? Det lär man sig i grundskolan..enkel matematik.

Är det nu inget att bry sig om så kan dom ju lika gärna ge tillbaks pengarna till sina kunder, eller hur?

Ska förklara för dig hur det fungerar, pengar tillbaks till sina kunder då dom blivit lurade, dvs köpt något men fått något helt annat, låter väl rimligt?

Böter är till för att vi andra i samhället tror på konsekvenser för det man gör, och då fungerar böter som straff men även som avskräckande för andra, så att man förhoppningsvis slipper att deras nästa spel blir samma skit.

Medlem

Warning: Actual product may suck.

Fixade det åt er SEGA..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Smest:

Jag såg verkligen fram emot det här spelet under en så lång tid.. :&#039;(

Nu har du ju lärt dig en läxa att inte gå på deras marknasföringsskit. "Don't believe the hype!" rappade ju Public Enemy. Du borde inte heller göra det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vilken katastrofalt dålig konsument du är, tänk om alla gjorde på detta sätt, visade en produkt, sålde något helt annat och då helt utan konsekvens.

Tyvärr finns det ju ett gäng hundratals miljoner av godtrogna konsumenter som honom. Tyvärr är vi redan där.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar