Diablo III får bättre multiplayer

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

Jag måste fråga, alla ni som klagar på att Blizzard suger och att Diablo 3 är en flopp. Har någon av er faktiskt lämnat konstruktiv feedback till deras forum? Eller sitter ni bara och slänger ut er skitsnack utan att ens faktiskt ha gjort något betydande i situationen?

Skrivet av showerguy:

Problemet med Diablo 3 är ju att man måste spela om spelet 100 gånger.. vem orkar?

Det är försent!

Förlåt, men jag måste fråga. Har du någonsin spelat ett isometriskt action RPG förut?

Skrivet av slarron:

är det bara ja eller såg diablo ut som en kvinnlig diablo än mer manlig i 3an?

Nästa gång du spelar ett spel, prova att inte skippa cinematics/story om du vill förstå varför vissa saker inte är som du tror.

Äntligen någon vettig människa.

Du vet att det är alltid lättare att gnälla som en liten bitch än att försöka göra något åt saken

Medlem

Ta bort AH och öka droppraten på dugligt gear. För att kunna spela MP10 så måste man antingen ha AH skill (alltså 10000000000000 guld) eller 2-300 timmar farmande.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av SkullJoke:

MEN GÖR SPELET BÄTTRE INTE LÄTTARE!!

Blizzard är sjukt tröga...

Håller fullt med. Ta bort både AH och RMAH från spelet, så blir det genast 100 ggr bättre. Lägg därtill att boss fighter ska faktiskt vara rätt så utmanande och belönande. Det var trist i starten av spelet, när alla "Champion" mobs gav bättre grejer än bossarna.

Allt detta tjat om AH. Vill du inte ha AH så använd inte skiten? Det skadar ju inte dig att jag använder AH, va va?
Om man spelat Diablo2 multiplayer ladder innan så måste man sitta i en liten bubbla och helt bortse från hur det gick till när man bytte items?
Man kunde spendera timmar för att hitta det item man ville ha, genom att spamma i olika tradechats eller joina olika trade games.
Eller så kunde man spendera timmar på d2jsp för att få den dealen man ville för sitt specifika items.
Nu lägger man upp sakerna på en central plats, köper på samma plats, det tar inte många minuter att hitta exakt det man vill ha...

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av StrongBad:

Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?

Nja, det jag beskrev, var inte NÄSTA Diablo-spel, utan snarare FÖRRA Diablo-spelet (Diablo 2). Där fick man faktiskt spela spelet för att förbättra sin gear, inte spela ett auktions-hus.

Det där stämmer helt enkelt inte. Alla spelare som hade nån seriös ekonomisk inriktning gjorde inget annat än hängde i spellobbyn för att leta trade games och i trade chats och forum. Visst du kunde hitta upgrades i vanligt spel men det var långt mer ovanligt än vad vissa tycks tro efter att ha spelat d3.
Exempel, hur många HRs hittade du själv jämfört med vad du trada till dig och om ditt svar är nånting i stil med "vad är HRs eller jag hade inga" så kan du lägga ner ditt argument direkt.

D2 var långt ifrån det superbra spel det är idag från launch. Faktum är att patch 1.08 var när det tog fart på allvar.

Medlem

Det roliga och tjusningen med Diablo 2 var ju tycker jag iallafall just att gå Trada sig uppåt med alla items och gear.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av StrongBad:

Det du beskriver är ett annat spel, kanske nästa i Diablo-serien?

Nja, det jag beskrev, var inte NÄSTA Diablo-spel, utan snarare FÖRRA Diablo-spelet (Diablo 2). Där fick man faktiskt spela spelet för att förbättra sin gear, inte spela ett auktions-hus.

Grejen är att folk bytte/köpte saker för guld/riktiga pengar där också. Naturligtvis inte i samma utsträckning, men det var definitivt inte fritt från sådant. Skillnaden är att denna gång måste man inte göra det via random hemsidor. Nu får fattiga Blizzard mer pengar!

Medlem
Skrivet av Metal:

Det är försent att rädda Diablo 3 nu..

Bättre än att sluta uppdatera spelet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

MEG
Medlem

Nu har jag sedan länge slutat spela D3 men ska bli roligt att se hur annorlunda konsolversionen blir, då jag har för mig att det inte blir något AH...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blizzard får erbjuda ett gratis expansionspaket till alla olyckliga spelare!

Medlem

Bra och välkommen förändring. Önskar att dom nu kunde fokusera på de viktigaste förändringarna nu innan jag helt tappat sugen på att spela vidare (kom tillbaka efter en lång paus).

1. Antingen öka dropraten för legendarys med 5 eller liknande, ELLER gör dom 5 gånger bättre med mindre RNG på statsen. Det är ju helt sämst att man ska sitta och grinda en hel dag för en eller 2 legendarys som med strörsta sannolikhet bara är skit i alla fall. Det är inte kul, det är ett hån.

2. När man kör på (inferno) MP3 eller över så ska mobs i akt1-2 inte droppa saker med lägre ilvl än i akt3-4. Hur svårt ska det vara? Nu är man ju låst till att grinda items på dom ställen som i alla fall har en chans till att droppa något bra. Ett redan ganska litet spel är just nu reducerat till några ställen i akt 3, som har en duglig monster densitet samt godtycklig droprate på ilvl 63 items.

Ifall de kunde fixa dessa 2 saker så skulle Diablo 3 vara ett mycket bättre spel enligt min åsikt

Medlem

Blir bara bättre och bättre det här. Äntligen lönar det sig att spela med folk istället för att grinda 15 timmar helt ensam.

Edit: Och till alla som inte kan sluta gå in på nyheter om Diablo 3 för att bara kunna gnälla på spelet.
Gå vidare. Ingen kommer sakna er. Titta framåt mot andra spel eftersom ni uppenbarligen inte tycker om Diablo 3. Att gnälla och klaga på spelet på en nyhetssajt hjälper varken spelet eller er själva.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Hehe lugn nu, lugn nu jag bara undra =). Det var inget negativt menat jag var mest nyfiken =).

12
Skriv svar