Bekräftat: "Nytt" Doom 4 på gång – Rage 2 skrotas

Robot
Bekräftat: "Nytt" Doom 4 på gång – Rage 2 skrotas

Ids första Doom 4-version mötte inte kraven. Därför började de om – men källor hävdar att det "inte går så bra".

#bethesda, #doom-4-2, #id-software, #rage, #zenimax, #rage-2


Medlem
Bekräftat: "Nytt" Doom 4 på gång – Rage 2 skrotas

hoppas det blir läskigt då i såna fall. Trodde verkligen 3:an skulle bli det men det var ju för förutsägbart

Medlem

ID har haft sin tid, de har levt på lånad tid i rampljuset, tiden är förbi imo.

Medlem

De har fruktansvärt mycket att bevisa nu!!

Medlem

Kul att de vågar börja om på nytt om det inte håller deras egna standard. Hoppas att ID lägger ner allt krut på Doom 4 och får spelet rätt i alla aspekter. Jag hoppas också att de plockar upp Rage 2 igen och gör det friare och större, de hade nått på gång där.

Inaktiv

Ska bli så spännande att se om dom kan få tillbaks sin stämpel som bäst i fps. Blir nog svårt efter misslyckandet med Rage, och faktumet att CoD alltid säljer som fan.

Finns hopp däremot, Bioshock Infinite ligger tydligen på förstaplats iaf i Sverige. Kanske går det att göra FPS som säljer som smör utan en massa pilar och övertydliga instruktioner?

Hoppas verkligen att dom gör ett nytt FPS som får alla andra att blekna.

Youtuber

ID borde satsa på att endast göra teknik, för det är de grymma på. När det gäller att skapa ett modernt spel så borde de köra Doom1/2 / Quake style utan "riktig" story utan bara fet action eller strunta i det.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ID har haft sin tid, de har levt på lånad tid i rampljuset, tiden är förbi imo.

Du är ju lika kunnig som en död häst, Att ID lever på lånad tid tycker jag är skitsnack, ja det blev dåligt med Rage men dom har annars inte haft värdelös titlar. Kolla på Doom 3 t.e.x, det var inte dåligt bara på tok för förutsägbart.
Spelen före det var bra med. Sen att du själv tycker dom lever på lånad tid är ju bara för du ogillar dom men det innebär inte teoretiskt sätt att dom gör det.

Medlem

GULD! ID is the king!
själv hoppas jag på att dom satar på ensnabb MP del, så som shootmania / rise of the triads (ny veren med ut3 motorn). det är dessa spelen som passar bäst i Esport sammanhang, och självklart modbart.
med lite tur så kan FPS scenen vända lite nu, finns fan inget tråkigare än bf3/cod/alla andra liknande spel som vi haft sedan HL kom.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av Zlither:

hoppas det blir läskigt då i såna fall. Trodde verkligen 3:an skulle bli det men det var ju för förutsägbart

Tala för dig själv, jag vågade inte slutföra spelet när det släpptes. Samma sak med Amnesia. När jag tänker närmre så tror jag inte jag klarat igenom ett enda skräckspel :/

Medlem

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Risken är bara att fans tröttnar när de hör om velande kring spelutvecklingen, det är oftast ett dåligt omen för vad som komma skall.

Men hursomhelst, det är gott att dom starta om det, då de läckta bilderna oroade mig starkt. Så förhoppningsvis går de tillbaka och får det rätt.

Jag tror inte id kommer ta tillbaka actiontronen, för att de ska göra det behöver de verkligen innovera genren. Det har/hadde dom talang till förr, men nu, det blir svårt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag tror inte id kommer ta tillbaka actiontronen, för att de ska göra det behöver de verkligen innovera genren. Det har/hadde dom talang till förr, men nu, det blir svårt.

Inte "back to the roots" då? Vad hade folk sagt om "ett nytt Quake"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

Antingen har man gått över till Call of Duty som jag personligen gjort. Får min dos av snabb action shooter därifrån.

Annars har du www.quakelive.com för lite hederlig gammal Quake 3 action. Sen finns det även Shootmania som är på G. Om man gillar/gillade Quake 3 CPMA så lär man ta sig en titt på Warsow

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

Antingen har man gått över till Call of Duty som jag personligen gjort. Får min dos av snabb action shooter därifrån.

Annars har du www.quakelive.com för lite hederlig gammal Quake 3 action. Sen finns det även Shootmania (http://www.maniaplanet.com/se/shootmania/) som är på G. Om man gillar/gillade Quake 3 CPMA så lär man ta sig en titt på Warsow (http://www.warsow.net/)

Ah, ok. Tack för tipsen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zlither:

hoppas det blir läskigt då i såna fall. Trodde verkligen 3:an skulle bli det men det var ju för förutsägbart

Tala för dig själv, jag vågade inte slutföra spelet när det släpptes. Samma sak med Amnesia. När jag tänker närmre så tror jag inte jag klarat igenom ett enda skräckspel :/

haha ja alla tycker ju olika, amnesia var dock läskigt det klarade jag inte av att klara ut. Men för mig är det endast läskigt då man har svårt att hitta skjutjärn att använda sig av eller när man inte har något att försvara sig med utan måste gömma sig. Så amnesia och condemned är två spel som verkligen sabbar mitt psyke. Även om jag spelade klart condemned under en kväll bara för att få det bortgjort

Medlem
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

UT är äckligt underbart, då menar jag det från 99 och inte dom nya som jag tycker är extremt mycket tråkigare. Inte så att jag hatar dom men jag anser dom inte är lika snabba

Medlem

Blir DOOM4 en linjär korridorsshooter kan ID-Software hälsa hem.

De ska heller inte försöka göra någon slags illusion av att det är en öppen värld, fast den egentligen är lika instängd som en skithög under ett dasslock.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

2.3 miljoner spel låter helt okey för mig speciellt När det släpptes med endel ATI buggar

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Blir DOOM4 en linjär korridorsshooter kan ID-Software hälsa hem.

De ska heller inte försöka göra någon slags illusion av att det är en öppen värld, fast den egentligen är lika instängd som en skithög under ett dasslock.

Bioshock är en Linjär shooter men säljer som smör för att den har en bra Story

Inaktiv

tveksamt. Om de gör något väldigt bra med oculus rift så kan det gå

Medlem

Hoppas dom levererar med detta då.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

UT är äckligt underbart, då menar jag det från 99 och inte dom nya som jag tycker är extremt mycket tråkigare. Inte så att jag hatar dom men jag anser dom inte är lika snabba

Japp, UT var/är jättekul. Nötte både CTF, Assault och vanlig hederlig Deathmatch i timmar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Ztreek:

ID har haft sin tid, de har levt på lånad tid i rampljuset, tiden är förbi imo.

Du är ju lika kunnig som en död häst. Doom 3 t.e.x, det var inte dåligt.

Nödvändigt att göra påhopp då!? Sedan så sög DOOM 3, det var ett riktigt uselt spel.

Ett rymdepos med skräcktema är inte vad världen suktar efter just nu. Hellre ett "Rage 2", nåväl. Man kan inte få allt som prästen sa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Ztreek:

ID har haft sin tid, de har levt på lånad tid i rampljuset, tiden är förbi imo.

Du är ju lika kunnig som en död häs.

Vilken nödvändig kommentar du lägger.
Alla har rätten till sin egna åsikt utan att behöva bli påhoppad av en bitter fanboy

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

Antingen har man gått över till Call of Duty som jag personligen gjort. Får min dos av snabb action shooter därifrån.

Annars har du www.quakelive.com för lite hederlig gammal Quake 3 action. Sen finns det även Shootmania som är på G. Om man gillar/gillade Quake 3 CPMA så lär man ta sig en titt på Warsow

http://www.youtube.com/watch?v=5YPQRE57hNQ Glöm inte Rise Of the Triad
det gamla spelet stog alltid i skuggan av UT och Quake.

Men nu jävlar!

Medlem
Skrivet av figgehn:

ID borde satsa på att endast göra teknik, för det är de grymma på. När det gäller att skapa ett modernt spel så borde de köra Doom1/2 / Quake style utan "riktig" story utan bara fet action eller strunta i det.

Jag håller med. Är det något som ska få mig att bli intresserad att lira igen är de gör ett nytt "old school"-spel ála Quake eller RtCW, där ren skill var allt.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av att ha tusen vapen (eller tillägg till dem), eller magiska krafter av något slag, lika så är spel med microtransactions totalt stendött. Nästa grej som jag stör mig på är att speltillverkarna stirrar sig blinda över naturtrogen grafik eller få superrealistiska AI:s. Sådant är förvisso snyggt men det är inte det samma som att ett spel blir/är kul eller bra...

Vad jag vill ha är ett nytt RtCW, där man själv kan husera sin egen mp-server och mappa sina egna banor! Jag minns så väl tiden då man hade total frihet och alla små många roliga saker som dök upp, och det bästa var att de fungerade så j-a bra - tex Shrub mod för lägga till extra funktioner, som att spela död osv.

Jag kan hålla på i evigheter om det här, men ni som aldrig lirat RtCW och mp har verkligen missat en rolig tid. Det är ett spel som fortfarande är outstanding och det räcker med att prata med en som var med och han/hon blir fuktig i ögat av nostalgi...

Medlem

Tycker det är synd att Rage inte blev vad det borde varit. Gillar estetiken och känslan, men något fattas!

Medlem

Id får sluta trolla nu.

Kolla på Serious Sam och Painkiller, så som de en gång kollade på Doom och Quake.

Om de kollar på Half-Life eller Bioshock för den "ultimata" Doom-upplevelsen så vet jag redan nu att jag inte kommer gilla spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar