Army of Two: The Devil's Cartel

Robot
Army of Two: The Devil's Cartel

Är det verkligen dubbelt så kul om man är två? Vi tar tempen på det senaste spelet i Army of Two-serien.


Medlem
Army of Two: The Devil's Cartel

Oh Thats two bad


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

Oh Thats two bad

Hahahaha

Har varit lite kluven på om jag ska skaffa detta och lira igenom med en polare som jag lirade igenom föregångaren med.
Men känns inte som det är direkt värt 700 spänn utan jag väntar nog tills det blir lite billgare.

k3m
Medlem
Skrivet av electric8:

Oh Thats two bad

Medlem

Army of two ska vara riktigt dåligt för att jag INTE ska införskaffa det. Varje spel ur serien har varit fruktansvärt kul co-op!

Otroligt enkelt köp för min del iaf!

Medlem

Helt klart värt om man har en coop partner, riktigt roligt action-spel.

Testpilot

Finns få saker som förstör ett spel som att spawna in fiender bakom en i en area man rensat.

Om de fyller på med fiender snyggt , genom dörrar som öppnas eller helikoptrar/bilar som kommer inåkande med nya fiender , då är det okej .. men att de teleporteras in bakom en i ett rum som var tomt = FAIL!

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av electric8:

Oh Thats two bad

Hahahaha

Har varit lite kluven på om jag ska skaffa detta och lira igenom med en polare som jag lirade igenom föregångaren med.
Men känns inte som det är direkt värt 700 spänn utan jag väntar nog tills det blir lite billgare.

Det finns för 499:- Knappa in dig på prisjakt.se

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av electric8:

Oh Thats two bad

Hahahaha

Har varit lite kluven på om jag ska skaffa detta och lira igenom med en polare som jag lirade igenom föregångaren med.
Men känns inte som det är direkt värt 700 spänn utan jag väntar nog tills det blir lite billgare.

Gör som mig vänta 1-2 mån så kommer den att gå ner rejält det är inte direkt att den kommer sälja så mycket


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Army of Two är en horribel spelserie enligt min opinion


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

flåt?

700kr???

Finns det något spel egentligen som är värt det, ja menar av idag, svar NEJ!

Det enda som är kul med AO2DC är att man kan modifiera maskerna, allt annat är precis som vanligt, när det gäller gameplay så är 1an och 2an bättre.

till och med svårare, för detta matade man igenom ganska lätt!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag kan tänka mig att jag håller med om betyget men av helt andra skäl än skribentens. Gör det här spelet allt bättre än tidigare? I think not. Då har man inte förstått varför tidigare spel var bra och hade charm. Och Mats gillar ju inte föregångarna, det hymlar han ju inte med.

PS. Att påpeka i det tredje spelet att maskerna mest är för syns skull och verkar opraktiska om man tänker efter känns väldigt feltajmat och sparkar in öppna dörrar.

Skrivet av Deep Throat:

flåt?

700kr???

Finns det något spel egentligen som är värt det, ja menar av idag, svar NEJ!

Värt kanske det kan kännas men jag har aldrig betalat mer än 450kr för ett spel. Då har jag köpt några på release (Killzone 3 & Brink exempelvis) men oftast senare då det blir avsevärt billigare. Idag med alla reor som finns är min gräns för där jag tänker två varv 200kr. Nu har jag så många spel så jag kan gott lira något annat ett tag för att återkomma till ett nyligen släppt spel och då är det nere på 200-250kr.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av kill455:

Army of Two är en horribel spelserie enligt min opinion

kul för dig!

OnT, hade viljat se denna titel till Pc då jag sällan lirar konsol, men alltid kul med lite Co-op!

Medlem

Gamestop har en deal, du får köpa spelet för 399kr om du tar med en co-op kompis in som också ska köpa det. Två spela alá 399. Det finns också ett demo för er som är osäkra....


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag gillade inte ettan, för kantigt och stelt och tråkiga vapen. Tvåan däremot var skitkul (som vanligt) med en kompis, lirade splictscreen hemma, det funkade(han hade ps3, jag 360) bra ändå. Och har testat 3:an (ja tankat den för testning), och det verkar rent tekniskt bättre än 2:an, men har bara testat tutorial banan i början. Men det kändes ok iaf, som sagt det är inget spel för såna som spelar själv (jag gör det oftast själv, för tråkiga vänner), men med polare är det riktigt kul som flera redan nämnt här!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Av mig får det en solklar, stark 4:a!

Jag blev, när familjen reste iväg, från torsdag-söndag helt själv hemma (inte hänt sedan dottern föddes för fem år sedan..). Så självklart skulle här liras (klarade fyra spel på fyra dagar..)!

Army of Two: The Devil's Cartel var först ut. Jag och förmodligen världens bästa co-op partner (Han är "DudeBro" till 100%, med humor) satte oss ner och lirade spelet i splitscreen. Vi körde igenom spelet från start till slut(!). Vi började 17:00, blev klar 02:30.. 9.5 timma! Jag är 32, han är 30 (inte bara kidsen som kan!). Vi hade otroligt roligt med AoT: TDC! Men som det står i recensionen, kör det inte själv (säkert kul då med, tack vare klockrena kontroller och helt enkelt roligt gameplay), det är i co-op (faktiskt splitscreen, hellre än online) som spelet skiner.

Spelet är såklart uppbyggt kring just co-op, men det är även det som gör det så roligt. Dessutom hade vi jävligt roligt med att handla masker/kläder/vapen till våra kickass-snubbar (förutom att polaren envisades med att använda en rosa/lila skitmask (seriöst, den är ful) under sista partiet, och med det förstörde han effektivt de cutscenes han var med i !).

Jag tror att många recensenter är lite fega när de betygsätter detta spel.. För de recensenter som faktiskt kört det i co-op på samma tv har alla haft det rejält roligt! Men just nu verkar det vara inne att trycka ner "DudeBro-spel", så att säga. Fastän dom kan vara riktigt roliga. Man får liksom ta dom för det dom är.

Detta spel snittar just nu inte så bra på MetaCritic, sämre än tidigare delar, trots att de flesta är överens om att detta är det bästa i serien (vilket det är). Nu säger ju inte det allt, men det får säkert många att avstå spelet, som kanske egentligen skulle haft lika roligt med det som mig och min vän!

Man köper ju inte detta spel och förväntar sig en story i klass med Bioshock Infinite t.ex. (det var avklarat spel nummer två föresten).
Dock har storyn ett par twists faktiskt! Har man dessutom lirat de tidigare delarna så får man ut lite extra av storyn kan jag tänka mig.

Nä, vet ni att ni kan hitta nån bra att lira med, så köp spelet!
För det är där det ligger. Vill ni har ett jävligt roligt co-op-spel, online eller splitscreen, så har ni ett här!

Grafik, ljud och kontroll är alla riktigt bra. Jag var lite orolig över hur bra de hade fått till splitscreenen.. Men de har gjort ett grymt jobb där helt enkelt, spelet rullar allt som oftast på i stadiga 30 fps i splitscreen, och ser inte så grafiskt nerskalat ut som jag trott.

Visceral har i mitt tycke gjort ett riktigt bra jobb med spelet. Rekommenderas varmt! (Förutsatt att ni har någon att spela det med). Att sträckspela det rekommenderas eventuellt, förmodligen, inte.. Polaren vaknade med domningar i höger arm dagen efter (mes), själv är man lite mer rutinerad, men jag kände mig i prinip bakis dagen efter. Haha. Men kul var det..

PS. Vi körde PS3-versionen.

Skål!

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av electric8:

Oh Thats two bad

Hahahaha

Har varit lite kluven på om jag ska skaffa detta och lira igenom med en polare som jag lirade igenom föregångaren med.
Men känns inte som det är direkt värt 700 spänn utan jag väntar nog tills det blir lite billgare.

700? Vart köper du dina spel?

Medlem

EA borde verkligen ta och byta namn till GEA. Good Enough Games.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av asdfg:

700? Vart köper du dina spel?

Det var priset hos lokala game när jag gick förbi under påskaftonen på väg hem efter en god påsklunch.

Medlem
Skrivet av kill455:

Army of Two är en horribel spelserie enligt min opinion

Jag håller egentligen med, men till och med den trasiga, kassa ettan var riktigt rolig i co-op. Och i den här delen fixar de faktiskt de värsta buggarna också, därför får den klart godkänt.

RHK
Medlem

Hur kan "Nonsensstory" vara på minus? Jag och flickvännen sitter och skrattar åt den lite då och då, en seriös story vill man ju främst ha i singleplayerspel, Tolkar man storyn som ett försök till en seriös story blir den nog däremot plågsam.. Army of Two är ett spel som inte tar sig själv på för stort allvar utan är just tänkt att vara ett roligt coop-lir och ett av de bästa man kan lira i split-screen i fps-genren på länge.

Medlem

Testade demot, tyckte det var riktigt nice. Nog det bästa spel jag testat på länge på Xbox. Frostbite motorn lyste med sin närvaro också

1
Skriv svar