CD Projekt bekräftar: Witcher 3 utan kopieringsskydd

Robot
CD Projekt bekräftar: Witcher 3 utan kopieringsskydd

"Vi försöker bli av med DRM. Om någon vill piratkopiera ett spel kommer han ändå till slut lyckas."

#cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt


Testpilot
CD Projekt bekräftar: Witcher 3 utan kopieringsskydd

Tumme upp .. sånt gillar vi och stödjer helhjärtat!
Bra spel säljer!

Medlem

Mitt gillande för CD Projekt blir bara starkare o starkare varje gång jag hör ett nytt uttalande.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tumme upp .. sånt gillar vi och stödjer helhjärtat!
Bra spel säljer!

Håller med, bättre att lägga pengarna på innehållet

Inaktiv

Att spendera pengar till detta spel kommer att bli ett rent nöje.

Medlem

I dagens heta DRM / always online debatter är detta en frisk fläkt, kommer leda till en massa goodwill och bra PR.
Jag hoppas fler tar efter!

Medlem

Nu blir det till att köpa 2st exemplar och ge bort ett till en polare, allt för att stödja sånna underbara utvecklare!


signatur

En styck signatur.

Medlem

Well played, CD Projekt... well played.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Helt rätt! Allt för ofta som man stött på spel med DRM som förstört spel (Går ej att starta, kraschar mfl).

Ironiska är att vissa spel har jag varit tvungen att cracka för att kunna starta/spela mina inköpta spel


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Och Witcher säljer ju uppenbarligen bra, jag har inte läst några indikationer att CD Projekt som utvecklare går dåligt. Kanske något för övriga utvecklare att snegla på?

k3m
Medlem

Jag älskar CPR och deras ideologi. Men ett litet DRM skydd tycker jag ändå de ska ha. Just för att, vill man spela det på en gång måste man köpa det. För det finns de idioterna som inte ger en spänn för spel de kan spela direkt och det finns de som laddar hem spel just för att det går att starta spelet utan krångel.

Ni som inte köper spel. Tänk om och betala för DRM FRIA SPEL, annars ta och tänk på konsekvenserna (ex SimCity) för i #*@?¿☆€★

Medlem

Tror nog att det här blir en utav de få spel som jag har köpt.

Medlem

Nice, med andra ord så kommer spelet funka lika bra om man köper det som om man snor det, vilket inte alltid är fallet. Och eftersom arbetet med att köpa spelet eller tanka från någon godtycklig torrent site är ungefär lika stort kan man lika gärna köpa det. Bra jobbat!

Jag hoppas alla fortsätter stödja dem, det gör jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Räkna med mitt stöd.

"Om någon vill piratkopiera ett spel kommer han ändå till slut lyckas, säger Maciej Szczesnik, game designer".

Många utvecklare som inte förstår detta och resultatet blir istället kollektiv bestraffning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Jag är inget större Witcher fan, jag gillade spelet men thats it. Däremot så är det sånt här som får mig att fortsätta köpa cd projekts spel.

Medlem

Hade inte kunnat se mig själv i spegeln om jag piratkopierade CD Projekts spel. Jag älskar dom som utvecklare, och fler bör verkligen spana på hur de hanterar sin community.

Det bästa DRM:et är inget DRM överhuvudtaget. Lita på oss istället så litar vi på er.

Medlem

Borde nästan köpa limited edition eller ngt sånt bara för att visa uppskattning

Medlem

...Dessutom...

Om man slipper lägga ner pengar och resurser på att skapa ett DRM-skydd, så kanske de pengar man sparar på att slippa detta kan göra att spelet i slutändan inte heller måste kosta skjortan...

Win-win liksom!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Cd Projekt är verkligen en av dom bästa spel utvecklarna i världen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Skäll på bolagen som inte fattar detta. Men sparka också på de dumsnåla idioter som sabbar för oss andra.
Motiveringen : jag ful laddar för att testa är bara patetisk ursäkt för att åka snål skjuts på oss andra. väx upp!

Om vi spelare är ärliga mot utgivarna så kan drm försvinna.
i annat fall ska de bojkottas och pengar vill de ha så de viker sig om vi gör vårat.
Så bort med alla dumsnåla människor. Har du inga pengar låt bli...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Att CD Project vill skippa DRM är ett stort plus, och när manager director säger att de vill ge bästa upplevelsen så fick de min röst.

Nu har Witcher spelen hållt hög standard, och efter dessa uttalanden så är chansen ännu större att jag köper spelet mer för att stödja.

Nu ser det ju ut att bli ett bra spel, och dom är ju rutinerade RPGskapare, så det lär nog inte suga....

Höjer glaset till CD Proj!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

shut up and take my monney eller nåt i den stilen

Medlem

Att köpa The Witcher 3 kommer att kännas lika skönt rent underhållningsmässigt som politiskt. Spelar ingen roll hur hårt The Witcher 3 kommer att floppa (vilket jag inte tror att det kommer att göra), jag köper det ändå.


signatur

Have a good time!

Medlem

Även om jag inte varit intresserad av The Witcher 3, vilket jag är, hade jag köpt det bara för att främja det här tänket.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Helt rätt! Sånt här ska uppmuntras genom att köpas

Medlem

Blir ett köp av 3:an!

Medlem

Jag hoppas att de kör liknande modell som till släppet av tvåan, att de har DRM med från första början för att undvika att piraterna får tag på spelet och kan börja spela innan de legitima kunderna, men att de sedan släpper en day-one patch eller dylikt som tar bort det.

Medlem

CD Project är bäst!!!!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

CD Projekt Red visar vägen!

12
Skriv svar