Minns äventyren

Redaktör
Ponny
Minns äventyren

"Vad i helvete? #Star Wars 1313!? Näääeeeh!", var mina spontana reflektioner efter beskedet. Jag kan även ha riktat några arga tankar åt Disney-imperiet.

Nej, #LucasArts finns inte mer. Å andra sidan har det LucasArts jag tycker om inte funnits på typ femton år. Det var längesedan de var relevanta. Men med 1313 tändes en gnista, en riktigt stark sådan. Men det är ju inte för ett lovande men (antagligen) nedlagt spel jag kommer minnas LucasArts.

Det är för äventyren.

#Sam & Max, Monkey Island, #Full Throttle och – det kanske käraste av dem alla – #Maniac Mansion. Det förvånade mig själv faktiskt, att just detta var det jag mindes med störst värme. Men den där herrgården kändes rätt otäck när mitt tioåriga jag gav mig in i den. Och skruvad. Sjukt skruvad. Sådant fastnar hos en tioåring.

[ia=764287; large]
Huh!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Minns äventyren

Jag sörjer för att Lucas Arts var den sista studio från min barndom som nu gått i graven. Med det menar jag naturligtvis studio som jag gillar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Japp. Men nog känns det som att de varit rätt duktiga på att gräva sin egen kreativa grav under rätt många år?

Då räknar jag inte med 1313. 1313 borde kommit tidigare.


signatur

En Bamseponny av folket

Jo, men ändå. "It's Lucas Arts...man".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Innan Mass Effect fanns... THE DIG! http://www.fz.se/spel/the-dig

Åååh dessa gamla äventyr... Kanske 95% nostalgi nu men jäklar vilken upplevelse när det begav sig.

1
Skriv svar