Dice: "Vi är väldigt intresserade av esport"

Medlem

Jag älskade bf3, jag tyckte det var underbart. Jag kommer säkert köpa bf4 väldigt snabbt också. Men innan bf3 så snackade de också väldigt mycket om E-sport, och det kändes inte som att det blev så mycket av det. Jag själv kunde inte bry mig mindre om e-sport. Dock får de gärna lägga in Voip då det verkligen behövs. Jag ser hellre att bf4 är som bf3 med voip om man skulle behöva ändra massa saker för att bli e-sport spel.

Jag känner att Dice bara säger det här för att locka folk. Inte för att de faktiskt försöker göra något åt det. De sa e-sport till höger och vänster förra gången och inget hände då. Varför ska man lita på dem nu? De behöver visa riktiga saker om man ska lita på dem.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Vet inte hur insatt du är inom esport men om du säger att Battlefield inte fungerar som Esportspel för att det är gjort för fler spelare är du ganska vilsen.

Battlefield handlar om mer än bara 5v5 som körs i rena infspel. Det handlar framför allt om8v8 men även 12v12 och 16v16 i extrema fall.
Fordon och infanterister i samspel, Conquestmode där fragsen kommer i andra hand där vikten är att hålla flest flaggor på en karta. Ett betydligt mer dynamiskt spelsätt och jävligt mycket roligare.

Om du visste lite om epsort skulle du veta att Sverige har varit en stormakt inom Battlefield sedan 1942 både i 8v8 och 5v5, där man skördat stora framgångar i Nations Cup och även på "klubblagsnivå" har vi några av världens genom tiderna bästa Battlefieldspelare.

Att esportScenen inom BF3 är så liten och aldrig riktigt kom igång beror helt enkelt på DICE som misslyckats totalt med implementeringen av esportstöd i spelet och måste lyckas med detta i BF4 för att spelet ska bli accepterat även av esportscenen och inte bara av alla pubheroes.
All form av "suppression" måste bort, det gynnar inte skills om spelet utan vem som helst kan ta en bössa och sprejja hej vilt och få kills.

Om DICE får in detta i skallen så kan BF4 bli riktigt stort inom Esport eftersom det har saknats ett fps som går att köra annat än 5v5 sedan Battlefield 2 som var otroligt bra 8v8/12v12. Visst, spelet hade mycket buggar/dålig Hitreg men spelmässigt var det totalt överlägset.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Klart att det är varje spelutvecklares dröm är att deras spel skall bli stort inom esport så att de får en mängd gratis publicitet, men i de flesta fallen är det bara tomt snack och spelets potential som esportspel lider av kompromisser och utebliven utveckling för det ändamålet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

squad rush 4vs4 hadde man hoppas på i BF3 åt minstånde men icke... Som man kunde köa upp till som i gears of war liknade match making...

Kan varmt rekommendera följande två filmer som berör problematiken som gör att jag har väldigt svårt att ta ett sånt här uttalande på allvar.

JackFrags talar så mycket sanning att han förtjänar en gospelkör i bakgrunden. Testify!
http://www.youtube.com/watch?v=qwVXvn0wzlg

En lekfull spelfilm som tar upp samma sak, väldigt underhållande när han vaknar upp ^^
http://www.youtube.com/watch?v=Dc7YUvh3VHA

Jag rynkade själv på näsan när jag såg demonstrationen ifrån kampanjen, större miljöer är ett välkommet tillskott men själva spelmekaniken träffas rakt i magen av den här filmen som gör satir på moderna handkontrollsvänliga fps. Jag ryser lite...
http://www.youtube.com/watch?v=ZNiYvqZIBBc

Kan avsluta med att säga att jag har asroligt i BF3 trots alla problem det har, det positiva överväger det negativa med hästlängder

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Vet inte hur insatt du är inom esport men om du säger att Battlefield inte fungerar som Esportspel för att det är gjort för fler spelare är du ganska vilsen.

Battlefield handlar om mer än bara 5v5 som körs i rena infspel. Det handlar framför allt om8v8 men även 12v12 och 16v16 i extrema fall.
Fordon och infanterister i samspel, Conquestmode där fragsen kommer i andra hand där vikten är att hålla flest flaggor på en karta. Ett betydligt mer dynamiskt spelsätt och jävligt mycket roligare.

Om du visste lite om epsort skulle du veta att Sverige har varit en stormakt inom Battlefield sedan 1942 både i 8v8 och 5v5, där man skördat stora framgångar i Nations Cup och även på "klubblagsnivå" har vi några av världens genom tiderna bästa Battlefieldspelare.

Att esportScenen inom BF3 är så liten och aldrig riktigt kom igång beror helt enkelt på DICE som misslyckats totalt med implementeringen av esportstöd i spelet och måste lyckas med detta i BF4 för att spelet ska bli accepterat även av esportscenen och inte bara av alla pubheroes.
All form av "suppression" måste bort, det gynnar inte skills om spelet utan vem som helst kan ta en bössa och sprejja hej vilt och få kills.

Om DICE får in detta i skallen så kan BF4 bli riktigt stort inom Esport eftersom det har saknats ett fps som går att köra annat än 5v5 sedan Battlefield 2 som var otroligt bra 8v8/12v12. Visst, spelet hade mycket buggar/dålig Hitreg men spelmässigt var det totalt överlägset.

Vad är det du inte förstår? ett spel med mer än 5 spelare per lag KAN inte lyssna det KAN inte bli ett esport spel, finns inte pengar att finansiera för lyssna nu väldigt noga.

Ingen orginisation kommer sponsra resa för 8-12 spelare och hotel m.m

Det kommer aldrig hända, inom dom närmaste åren, inte nog med detta som jag sade dom som tittar som vill komma in i att titta på det vill see ineye dom får ingen överblick. över spelet det blir för rörigt.

Jag säger inte bf är ett dåligt spel, det ända jag säger är bf kommer ALDRIG bli ett esport spel inom dom närmsta 5 åren.

Har själv spelat competetive och vet hur orginisationer fungerar, finns varken pengar till sponsra, eller lan som vill punga ut pengar för det, och en väldigt liten tittar bas för flesta som spelar bf sad but true är faktist inte så himla hardcore och vill lira infanteri på fritiden.

illa nog tror jag inte ens BF skulle slå cs:go i tittar siffror ens och dom är en av dom som ligger i toppen av AAA titlar i esport som ligger sämst till.

och ja 4vs4 osv finns men det är så hjärndött att det är löjligt inte många taktiska möjligheter heller om vi ska gemföra med cs.

Därför säger jag varför ska man inte lira cs istället då?

Jo för just det att dessa nissar hade inte haft en suck i cs:go och kan säga med handen på hjärtat sätter sig proffsen som lirar cs i bf en vecka så sopar dom golvet med dom som lirar bf, aim och spelförståelsemässigt.

Finns ingen anledning att ha ett esportspel som är en kopia, ska vi få ett nytt lagspel fps spel så måste det vara något nytt!

detta är ur esport synvinkeln att tävla på hög nivå åka på lan turneringar ha hög kvalite på spelarna och inte massa halvdanna spelare för dom inte kunde leverera i andra spel

tror du missförstod mig, men skriver ju som en kratta så förstår hehe

Men iaf som sagt bf är ett skitbra spel! speciellt för klanlir mellan olika klaner och skitkul!

det jag säger är att det inte är ett esport spel, ett roligt spel utan tvekan 4an blir nog bättre om du förbättrar fordon m.m tillgänglighet a`la planetside 2.

Privata servrar,custom banor så man kan skapa banor för mellan klaner sins imellan.

Men ett esport spel kommer det aldrig bli,det är ungefär som säga vem vann VM i fäktning, dock nog större intresse för BF ska bli esport faktist haha men det finns ingen finansiering eller ekonomi.

Du lever inte bra på esport det är även en osäker "arbets inriktining" inte föräns om kanske 5-10 år kommer det vara värt att satsa, fanns en anledning varför jag la av för att börja jobba som kock istället för spela.

Medlem
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha en modärn shooter i Cs 1.3 style, hade sålt som smör och blivit esport direkt kan jag garantera att ingen gjort detta än och snott detta konceptet än eller bf/cod försökt fattar jag inte.

Den stora massan vill också ha ADS (aim down sights / iron sights) tyvärr. Jag som CS spelare tål inte det och vägrar* spela mp-spel som använder det systemet. Det finns inget som irriterar mig så mycket som det faktum att när jag ser en fiende så måste jag vänta 0.5 sekunder på att ADS skall aktiveras före det att jag kan skjuta och träffa. Det är så jävla störande och pajjar helt känslan att du var bättre och det var därför du vann en duell.

*=Jag spelar dock ibland Empires till HL2 som har ADS men det är för att det är en jävulskt bra mod.

Nu får du ju lugna ner dig. Du kan ha ADS aktivt hela tiden och då slipper ju den "hemska" väntetiden. Det handlar om att det skall kännas realistiskt till skillnad från CS där man kan skjuta från höften och träffa. Ser fan ut som gamla Duck Hunt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jo det är precis så enkelt det är, implementera x, y och z så blir det bra.
Och nej det är inga som tror att det är nytt fenomen, vilken sten har gubben sovit under?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

DICE lär ju inte leverera på denna punkt i BF4, lät ju likadant innan BF3 och det spelet har ju noll esportstöd.

Medlem

Like också ett stort problem är ju när spelen finns på både konsoler och datorer det finns ingen cross plattform, även om nog 90% av alla som är här säger att mus + tangentbord är mer skills så måste man ju låta alla få en chans, också om du har 500000 som spelar på xbox och 80000 som spelar på PC vilken ska då få bli esport?

Medlem
Skrivet av Grön:

Kan varmt rekommendera följande två filmer som berör problematiken som gör att jag har väldigt svårt att ta ett sånt här uttalande på allvar.

JackFrags talar så mycket sanning att han förtjänar en gospelkör i bakgrunden. Testify!
http://www.youtube.com/watch?v=qwVXvn0wzlg

En lekfull spelfilm som tar upp samma sak, väldigt underhållande när han vaknar upp ^^
http://www.youtube.com/watch?v=Dc7YUvh3VHA

Jag rynkade själv på näsan när jag såg demonstrationen ifrån kampanjen, större miljöer är ett välkommet tillskott men själva spelmekaniken träffas rakt i magen av den här filmen som gör satir på moderna handkontrollsvänliga fps. Jag ryser lite...
http://www.youtube.com/watch?v=ZNiYvqZIBBc

Kan avsluta med att säga att jag har asroligt i BF3 trots alla problem det har, det positiva överväger det negativa med hästlängder

Händer det jackfrags allt det han poängterar så har bf4 chans att få bf på esportkartan iaf.

Speciellt med tanke på du kan sabba väggar in till bombplatserna exempelvis tänk dig dust 2 spränga väggen in till bombplatsen eller liknande.

Nu är ju inte banorna i bf lika arkadiska som i cs.

men ja du fattar, som sagt lyssnar Dice så ja då har vi ett till 4v4/5v5 fps spel.
Och kan säga allt jack säger är 100% spot on.

Medlem

Väldigt svårt att implementera? Jovisst, väldigt svårt som i "svårt att göra utan att tjäna en massa pengar på det".


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Vet inte hur insatt du är inom esport men om du säger att Battlefield inte fungerar som Esportspel för att det är gjort för fler spelare är du ganska vilsen.

Battlefield handlar om mer än bara 5v5 som körs i rena infspel. Det handlar framför allt om8v8 men även 12v12 och 16v16 i extrema fall.
Fordon och infanterister i samspel, Conquestmode där fragsen kommer i andra hand där vikten är att hålla flest flaggor på en karta. Ett betydligt mer dynamiskt spelsätt och jävligt mycket roligare.

Om du visste lite om epsort skulle du veta att Sverige har varit en stormakt inom Battlefield sedan 1942 både i 8v8 och 5v5, där man skördat stora framgångar i Nations Cup och även på "klubblagsnivå" har vi några av världens genom tiderna bästa Battlefieldspelare.

Att esportScenen inom BF3 är så liten och aldrig riktigt kom igång beror helt enkelt på DICE som misslyckats totalt med implementeringen av esportstöd i spelet och måste lyckas med detta i BF4 för att spelet ska bli accepterat även av esportscenen och inte bara av alla pubheroes.
All form av "suppression" måste bort, det gynnar inte skills om spelet utan vem som helst kan ta en bössa och sprejja hej vilt och få kills.

Om DICE får in detta i skallen så kan BF4 bli riktigt stort inom Esport eftersom det har saknats ett fps som går att köra annat än 5v5 sedan Battlefield 2 som var otroligt bra 8v8/12v12. Visst, spelet hade mycket buggar/dålig Hitreg men spelmässigt var det totalt överlägset.

Vad är det du inte förstår? ett spel med mer än 5 spelare per lag KAN inte lyssna det KAN inte bli ett esport spel, finns inte pengar att finansiera för lyssna nu väldigt noga.

Ingen orginisation kommer sponsra resa för 8-12 spelare och hotel m.m

Det kommer aldrig hända, inom dom närmaste åren, inte nog med detta som jag sade dom som tittar som vill komma in i att titta på det vill see ineye dom får ingen överblick. över spelet det blir för rörigt.

Jag säger inte bf är ett dåligt spel, det ända jag säger är bf kommer ALDRIG bli ett esport spel inom dom närmsta 5 åren.

Har själv spelat competetive och vet hur orginisationer fungerar, finns varken pengar till sponsra, eller lan som vill punga ut pengar för det, och en väldigt liten tittar bas för flesta som spelar bf sad but true är faktist inte så himla hardcore och vill lira infanteri på fritiden.

illa nog tror jag inte ens BF skulle slå cs:go i tittar siffror ens och dom är en av dom som ligger i toppen av AAA titlar i esport som ligger sämst till.

och ja 4vs4 osv finns men det är så hjärndött att det är löjligt inte många taktiska möjligheter heller om vi ska gemföra med cs.

Därför säger jag varför ska man inte lira cs istället då?

Jo för just det att dessa nissar hade inte haft en suck i cs:go och kan säga med handen på hjärtat sätter sig proffsen som lirar cs i bf en vecka så sopar dom golvet med dom som lirar bf, aim och spelförståelsemässigt.

Finns ingen anledning att ha ett esportspel som är en kopia, ska vi få ett nytt lagspel fps spel så måste det vara något nytt!

detta är ur esport synvinkeln att tävla på hög nivå åka på lan turneringar ha hög kvalite på spelarna och inte massa halvdanna spelare för dom inte kunde leverera i andra spel

tror du missförstod mig, men skriver ju som en kratta så förstår hehe

Men iaf som sagt bf är ett skitbra spel! speciellt för klanlir mellan olika klaner och skitkul!

det jag säger är att det inte är ett esport spel, ett roligt spel utan tvekan 4an blir nog bättre om du förbättrar fordon m.m tillgänglighet a`la planetside 2.

Privata servrar,custom banor så man kan skapa banor för mellan klaner sins imellan.

Men ett esport spel kommer det aldrig bli,det är ungefär som säga vem vann VM i fäktning, dock nog större intresse för BF ska bli esport faktist haha men det finns ingen finansiering eller ekonomi.

Du lever inte bra på esport det är även en osäker "arbets inriktining" inte föräns om kanske 5-10 år kommer det vara värt att satsa, fanns en anledning varför jag la av för att börja jobba som kock istället för spela.

Wall of text Vi måste ju nån gång gå vidare från urgamla CS och Quake till nyare spel, spel med fordon som t.ex. BF4 kommer vara.

Fixar de saker som spectator mode, battlerecorder och visar genuint intresse och hjälper till när det hålls tävlingar och turneringar så kommer communityn bli stor, vilket kommer göra sponsorer intresserade. Problemet ligger inte hos sponsorerna, problemet är hos speltillverkaren.

Men jag har läst dina inlägg här och tror inte att JAG kan övertyga dig. Enbart framtiden kan utvisa hur detta blir Jag hoppas som sagt de får tummen ur denna gången.

Sen tycker jag att även om det nu aldrig kan bli stort inom e-sporten som du säger, så kan de åtminstone fixa sådana här saker så att det i alla fall kan bli stort som klan-spel med ladder-spelande och så vidare...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ska BF4 någonsin bli populärt bland elitspelarna så måste DICE göra någonting åt det ständiga hit detection problemet.

Medlem

Först så skrattade jag.

Sen kände jag mig lite ledsen.

Sen kunde jag inte låta bli att skratta igen.

Ärligt talat, den som tror på något Dice påstår har verkligen inte lärt sig någonting. De ljuger och förleder precis som vanligt. Om inte i panik över problem som uppkommit så över vad som kommer eller eventuellt kommer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?

Jo tycker den var bra i dom äldre bf spelen, sure inte kanske dom bästa men mycket bättre än vad det är i t.e.x bf3.
Rekylen finns ju inte heller alls så det gör spelet simplare, man behöver inte tänka efter hur man ska skjuta alls. Men går man tillbaka till bf4 och esport så tror jag mer dom vill bortförklara sig. Tror inte det är så bökigt att få ett spel anpassat för esport.

Medlem

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?

Jo tycker den var bra i dom äldre bf spelen, sure inte kanske dom bästa men mycket bättre än vad det är i t.e.x bf3.
Rekylen finns ju inte heller alls så det gör spelet simplare, man behöver inte tänka efter hur man ska skjuta alls. Men går man tillbaka till bf4 och esport så tror jag mer dom vill bortförklara sig. Tror inte det är så bökigt att få ett spel anpassat för esport.

Alltså hur menar du nu vad gäller rekylen? Om det nu inte är någon rekyl då skulle man ju kunna hålla inne avtryckaren utan att kompensera för rekylen och så är ju fallet absolut inte??


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av chopper:

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.

Så du tror att det bara funkar att köra esport ifall banorna är små? En clan behöver inte vara 8 personer. Man anpassar ju claner efter vad det är för spel man lirar, bf kan visst anpassas efter esport.
Cod är inte anpassat längre för esport ska du ha klart för dig, det var det fram till mw1. Sen mw2 och resten kom så blev det lite väl för svårt. Kanske gick i black ops men när tvåan kom så gick det inte.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ztreek:

vi har redan Quake Live och CS till detta.

BF har blivit ett spel med 0 rekyl, tråkigt

btw var det bara jag som tyckte att nätkoden till BF3 sög ordentligt? även vid låg ping som 40-50 hade man otrolig lag i sina skott.
Ibland tömde man ett halvt mag på någon, även fast man träffade de flesta skott.

Håller med men gissar på det har med nätkoden och bulletdelayn och göra, man ser det mest när folk använder sniper i närstrid ser sjukt skumt ut

Som jag har förstått det så har BF3 sin hit detection helt på klienten och inte på servern som andra spel. Detta är givetvis helt oacceptabelt för ett e-sport spel.

Det ska vara server i mitt tycke och inte klient helt rätt.

Men med handen på hjärtat har väl träffkänslan i Battlefield-spelen aldrig varit särskilt imponerande?

Jo tycker den var bra i dom äldre bf spelen, sure inte kanske dom bästa men mycket bättre än vad det är i t.e.x bf3.
Rekylen finns ju inte heller alls så det gör spelet simplare, man behöver inte tänka efter hur man ska skjuta alls. Men går man tillbaka till bf4 och esport så tror jag mer dom vill bortförklara sig. Tror inte det är så bökigt att få ett spel anpassat för esport.

Alltså hur menar du nu vad gäller rekylen? Om det nu inte är någon rekyl då skulle man ju kunna hålla inne avtryckaren utan att kompensera för rekylen och så är ju fallet absolut inte??

Eh jo har du ens spelat spelet? Sist jag spelade var för någon vecka sedan och jag sprayade bara för att det var ca 3-4 fiender i närheten av mig. Jag lyckades plocka tre av dom utan några svårigheter så rekylen finns knappt.
Många gånger jag bara hållit in avtryckaren bara på en person för skoj och fått samma resultat då.

Medlem
Skrivet av chopper:

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.

Förstår verkligen inte varför alla är så anti vad gäller BF och e-sport? Det skulle bli fantastiskt roligt att kolla på... Sen när man kör e-sport sätter man ju upp massa regler, t.ex. så kör man ju de små kartorna idag när man kör BF3 och lirar på ladders 5vs5, varför skulle inte det fungera? Sök lite på youtube 8vs8 och 16vs16 så ska du se att det fungerar alldeles utmärkt även med lite större kartor i ladders.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Ninja Goat:

jo, något cod klarar jävligt bra (för en gångs skull) om jag får säga det själv

enorm skillnad på hitscan och riktiga projektiler dock.
Hitscan är lite p12 imo, riktiga projektiler är en bra mekanik men BF3 utför det med arslet utåt

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av chopper:

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.

Så du tror att det bara funkar att köra esport ifall banorna är små? En clan behöver inte vara 8 personer. Man anpassar ju claner efter vad det är för spel man lirar, bf kan visst anpassas efter esport.
Cod är inte anpassat längre för esport ska du ha klart för dig, det var det fram till mw1. Sen mw2 och resten kom så blev det lite väl för svårt. Kanske gick i black ops men när tvåan kom så gick det inte.

Antingen för stod man vad jag skrev eller så ser man vad man vill. tex påstod aldrig att claner var 8 st . Vi var 26st aktiva i vår clan men spelade oftast 8vs8 matcher. Vi spelade aldrig på strippade kartor. ( jag pratar om BF2 som clan spel.) Spelar inte cod efter mw 2 så det var det jag tänkte på då jag inte uppskattar de nyare ver.

Tror fortfarande att det behövs en egen ver av BF som är codad för e-sport spelande. Ser inte att vanilla ver kan funka bra i nuvarande form


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av chopper:

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.

Förstår verkligen inte varför alla är så anti vad gäller BF och e-sport? Det skulle bli fantastiskt roligt att kolla på... Sen när man kör e-sport sätter man ju upp massa regler, t.ex. så kör man ju de små kartorna idag när man kör BF3 och lirar på ladders 5vs5, varför skulle inte det fungera? Sök lite på youtube 8vs8 och 16vs16 så ska du se att det fungerar alldeles utmärkt även med lite större kartor i ladders.

De flesta jag känner köper inte BF spel för att spela e-sport. Det är ju så att BF vanligtvis är gjort för tex 16,32- 64 MP spelare och då knappast lämpligt för e-sport. Du pratar utifrån en som gillar e-sport men det är väldigt många som inte gillar e-sport spelande och casual BF spelare är väl knappast kända som e-sport spelare.

Är absolut inte anti e-sport men BF serien är i dag inte lämplig för e-sport i dagens form.
Därför tror jag att det krävs en egen codad BF ver för e-sport.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Med tanke på hur dåliga kodare de är i dice lär det aldrig ske med bf serien ever.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Eh jo har du ens spelat spelet? Sist jag spelade var för någon vecka sedan och jag sprayade bara för att det var ca 3-4 fiender i närheten av mig. Jag lyckades plocka tre av dom utan några svårigheter så rekylen finns knappt.
Många gånger jag bara hållit in avtryckaren bara på en person för skoj och fått samma resultat då.

Haha jag har 800+ timmar i BF3 så ja, jag har spelat spelet

Möter du någon som har lite skills så kan du inte bara hålla inne avtryckaren för då dör du först. Det är klart att i närstrid behöver du inte kompensera nåt vidare för rekylen, men så är det ju i de flesta spel? Förstår inte riktigt vad du menar.

Har du missat att det finns rekyl i BF3 så har du stora möjligheter att bli bättre spelare det kan jag lova dig. (Funderar på om du inte bara är ett troll och jag gör bort mig som argumenterar med dig ). Eller kör du på konsol? Jag har inte kört på konsol så jag har ingen aning om hur mycket auto-aimet hjälper till när man skjuter.

Här har du ett utmärkt exempel på hög rekyl och hur du kompenserar för den.
http://www.youtube.com/watch?v=YHWL5iPTbAI


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

[quote=FuzioN]

Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Wow, du är så jävla trångsynt så jag blir tårögd. Är du helt bakom flötet också?

Varför tror du inte det går att se "ineye" när man spelar Battlefield? För det FINNS INTE!
Vad tror du man efterfrågar i form av Esportstöd?
BATTLERECORDER
SPECTATOR MODE
etc.

jösses.

Så bara för att det är lite dyrare att skicka 3 spelare fler till ett LAN kommer spelet ALDRIG bli esportspel? Finns online också, Ligor, Ladders, cuper you name it.

Tror allvarligt att ditt "jag har spelat competitive" sträcker sig till 5 matcher med ditt p12gäng innan ni kom på att ni är totalt värdelösa och lade ner.
GG.

jävla troll


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Vet inte hur insatt du är inom esport men om du säger att Battlefield inte fungerar som Esportspel för att det är gjort för fler spelare är du ganska vilsen.

Battlefield handlar om mer än bara 5v5 som körs i rena infspel. Det handlar framför allt om8v8 men även 12v12 och 16v16 i extrema fall.
Fordon och infanterister i samspel, Conquestmode där fragsen kommer i andra hand där vikten är att hålla flest flaggor på en karta. Ett betydligt mer dynamiskt spelsätt och jävligt mycket roligare.

Om du visste lite om epsort skulle du veta att Sverige har varit en stormakt inom Battlefield sedan 1942 både i 8v8 och 5v5, där man skördat stora framgångar i Nations Cup och även på "klubblagsnivå" har vi några av världens genom tiderna bästa Battlefieldspelare.

Att esportScenen inom BF3 är så liten och aldrig riktigt kom igång beror helt enkelt på DICE som misslyckats totalt med implementeringen av esportstöd i spelet och måste lyckas med detta i BF4 för att spelet ska bli accepterat även av esportscenen och inte bara av alla pubheroes.
All form av "suppression" måste bort, det gynnar inte skills om spelet utan vem som helst kan ta en bössa och sprejja hej vilt och få kills.

Om DICE får in detta i skallen så kan BF4 bli riktigt stort inom Esport eftersom det har saknats ett fps som går att köra annat än 5v5 sedan Battlefield 2 som var otroligt bra 8v8/12v12. Visst, spelet hade mycket buggar/dålig Hitreg men spelmässigt var det totalt överlägset.

Vad är det du inte förstår? ett spel med mer än 5 spelare per lag KAN inte lyssna det KAN inte bli ett esport spel, finns inte pengar att finansiera för lyssna nu väldigt noga.

Ingen orginisation kommer sponsra resa för 8-12 spelare och hotel m.m

Det kommer aldrig hända, inom dom närmaste åren, inte nog med detta som jag sade dom som tittar som vill komma in i att titta på det vill see ineye dom får ingen överblick. över spelet det blir för rörigt.

Jag säger inte bf är ett dåligt spel, det ända jag säger är bf kommer ALDRIG bli ett esport spel inom dom närmsta 5 åren.

Har själv spelat competetive och vet hur orginisationer fungerar, finns varken pengar till sponsra, eller lan som vill punga ut pengar för det, och en väldigt liten tittar bas för flesta som spelar bf sad but true är faktist inte så himla hardcore och vill lira infanteri på fritiden.

illa nog tror jag inte ens BF skulle slå cs:go i tittar siffror ens och dom är en av dom som ligger i toppen av AAA titlar i esport som ligger sämst till.

och ja 4vs4 osv finns men det är så hjärndött att det är löjligt inte många taktiska möjligheter heller om vi ska gemföra med cs.

Därför säger jag varför ska man inte lira cs istället då?

Jo för just det att dessa nissar hade inte haft en suck i cs:go och kan säga med handen på hjärtat sätter sig proffsen som lirar cs i bf en vecka så sopar dom golvet med dom som lirar bf, aim och spelförståelsemässigt.

Finns ingen anledning att ha ett esportspel som är en kopia, ska vi få ett nytt lagspel fps spel så måste det vara något nytt!

detta är ur esport synvinkeln att tävla på hög nivå åka på lan turneringar ha hög kvalite på spelarna och inte massa halvdanna spelare för dom inte kunde leverera i andra spel

tror du missförstod mig, men skriver ju som en kratta så förstår hehe

Men iaf som sagt bf är ett skitbra spel! speciellt för klanlir mellan olika klaner och skitkul!

det jag säger är att det inte är ett esport spel, ett roligt spel utan tvekan 4an blir nog bättre om du förbättrar fordon m.m tillgänglighet a`la planetside 2.

Privata servrar,custom banor så man kan skapa banor för mellan klaner sins imellan.

Men ett esport spel kommer det aldrig bli,det är ungefär som säga vem vann VM i fäktning, dock nog större intresse för BF ska bli esport faktist haha men det finns ingen finansiering eller ekonomi.

Du lever inte bra på esport det är även en osäker "arbets inriktining" inte föräns om kanske 5-10 år kommer det vara värt att satsa, fanns en anledning varför jag la av för att börja jobba som kock istället för spela.

Wall of text Vi måste ju nån gång gå vidare från urgamla CS och Quake till nyare spel, spel med fordon som t.ex. BF4 kommer vara.

Fixar de saker som spectator mode, battlerecorder och visar genuint intresse och hjälper till när det hålls tävlingar och turneringar så kommer communityn bli stor, vilket kommer göra sponsorer intresserade. Problemet ligger inte hos sponsorerna, problemet är hos speltillverkaren.

Men jag har läst dina inlägg här och tror inte att JAG kan övertyga dig. Enbart framtiden kan utvisa hur detta blir Jag hoppas som sagt de får tummen ur denna gången.

Sen tycker jag att även om det nu aldrig kan bli stort inom e-sporten som du säger, så kan de åtminstone fixa sådana här saker så att det i alla fall kan bli stort som klan-spel med ladder-spelande och så vidare...

Jag håller med dig 100% är cs quake trist vill själv ha ett nytt lagspels fps, problemet är vi behöver ett nytt game mode som tilltalar, balans i vapnen nytänk i mechaniks vi kan inte ha granatkastare som 1shottar om du träffar liltån, för i grund och botten det som gör cs så skill lagt är rutin att vända sig för flashar,taktiker.

Tid för försvarare att ta sig till en punkt och attackerare.

smokes, och sen också hur givande ett headshot är.

bodyshots i bf är alldeles för givande dock nära cs.

cod är ett skämt här 2 ak skott i foten, var är syfte då med hs liksom ?

Medlem

[quote=CliQue-SinneD]

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av FuzioN:

Mycket text.

Wow, du är så jävla trångsynt så jag blir tårögd. Är du helt bakom flötet också?

Varför tror du inte det går att se "ineye" när man spelar Battlefield? För det FINNS INTE!
Vad tror du man efterfrågar i form av Esportstöd?
BATTLERECORDER
SPECTATOR MODE
etc.

jösses.

Så bara för att det är lite dyrare att skicka 3 spelare fler till ett LAN kommer spelet ALDRIG bli esportspel? Finns online också, Ligor, Ladders, cuper you name it.

Tror allvarligt att ditt "jag har spelat competitive" sträcker sig till 5 matcher med ditt p12gäng innan ni kom på att ni är totalt värdelösa och lade ner.
GG.

jävla troll

Vad är det du ej fattar? erat 4v4 är obalanserat kartorna är halvdana inte genomtänkta för "competetive play" utan gjorda för 10 plus spelare med fordon.

jag säger inte bf INTE kan bli esport 5v5 som jack sa (kolla videon) men esport i detta? glöm det ni kommer vara en medioker spelar scen(sämre än cs tittar mässigt)

Vad drar in pengar till lan/turningar/lag jo Revenues och intresse.

Men du får inte in detta, ska du köra det 10vs10 osv som jag sagt detta kommer ALDRIG bli esport 4v4/5v5 har en chans men det behövs mycket finpolering där med och spectator m.m är en bra start men inte nog, vapen behövs balanseras kartor måste göra specifikt för competetive där dom har "pinpoints" om du nu ens vet vad det är.

och lille vän inte spelat esport? haha tillåt mig gapgarva låg top3 cb (2placeringar nedanför nip) på clanbase där dom vart obesegrade med lemonride spelat i gamingeye.

resultat som 12 - 16 emot EYE bullen Archie m.m

Vill du jag ska länka en bild med emot top spelare när jag spelade aktivt också där jag ligger inne emot dåtidens topspelare med 34 - 8 i stats eller dylikt?

Jag kan fortsätta ifall du vill?

ha en trevlig helg.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av chopper:

BF spelen har ju alltid varit signum för stora kartor med fordon.
Därför blir man lite fundersam när ni pratar e-sport,
Clan spelande i ligor var oftast 8vs8 men inte på små kartor.

Nej BF kommer nog aldrig bli e-sport. Hoppas jag.

Men om de gör ett BF spel med bara små kartor så kan det bli ett e-sport. Men den stora delen BF spelare vill nog ha "vårat BF " med stora kartor med fordon. Annars köper man cod.

Det värsta jag vet är när jag söker server och hittar de som lovar stora kartor och när man kommit in på servern är det typ strippad karta och ett gäng som spelar på typ 50x50 m kartor i 300 km/tim. Det är inte BF spel!

Man måste skilja på kartor för spel typ när man vill ha e-sport. BF spel är stora kartor med fordon. E-sport oftast något annat.

En special utvecklat BF krävs för e-sport. Så är det bara och vi som köper dagens BF spel gör det väl knappast för att spela e-sport.

Förstår verkligen inte varför alla är så anti vad gäller BF och e-sport? Det skulle bli fantastiskt roligt att kolla på... Sen när man kör e-sport sätter man ju upp massa regler, t.ex. så kör man ju de små kartorna idag när man kör BF3 och lirar på ladders 5vs5, varför skulle inte det fungera? Sök lite på youtube 8vs8 och 16vs16 så ska du se att det fungerar alldeles utmärkt även med lite större kartor i ladders.

Är inte emot hade gärna sett det som esport men Dice måste göra kartor specifikt för 4v4/5v5 spel fixa spectator vapen måste vara balanserade ta bort granat kastare(granater kan tillåtas) och kanske c4 för att förstöra öppna nya vägar på kartorna till bombplatsen m.m.

Göra banorna mindre och mer arkadiska likt cs:go/1.6 dock i bf stil,

och som sagt inga jävla fordon.

Dom har en 4v4 scen vet jag men banorna är under all kritik,vapen balansering det samma aja du förstår nog nu.
jack har allting spoton om man vill ha ett bra esportspel

123
Skriv svar