Raven Software släpper källkoden till Jedi Knight gratis

Robot
Raven Software släpper källkoden till Jedi Knight gratis

Efter nedläggningen av Lucasarts har Raven Software släppt källkoderna till Jedi Knight-spelen för nedladdning.

#lucasarts, #star-wars-1313, #raven-software, #star-wars-jedi-knight-jedi-academy, #star-wars-jedi-knight-ii-jedi-outcast


Medlem
Raven Software släpper källkoden till Jedi Knight gratis

Två av de bästa spelen som gjorts baserade på SW-licensen, hoppas detta innebär många grymma mods då=).

Skägg.
10 Chambers

Porta till något flådigt!


signatur
Medlem
Medlem

Nice!
Hoppas lite kreativt folk tar tag i detta och fixar ett värdigt Star Wars-spel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Outcast är fortfarande kungligt.

Medlem

2 Riktigt bra spel som inte hade mått dåligt av en remake..

Medlem

Skulle gärna se att källkoden till första Jedi Knight släpptes.

Medlem

RUNKRUNKRUNKRUNK!!!! :$

Kom ihåg när jag spelade Jedi Academy 14 timmar online fett kul

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Skulle gärna se att källkoden till första Jedi Knight släpptes.

Det är nog i så fall upp till Disney eftersom det spelet faktiskt är utvecklat av LucasArts själva. Dark Forces II var länge sedan jag spelade, vill minnas det som ett helt okej spel men inget Jedi Outcast eller Jedi Academy dock.

Medlem

Alltså det har ju inte kinect stöd, kan det verkligen vara så bra då? Alla vet ju att Kinect är framtiden... eller vänta nu.

Skribent
Skrivet av luftman:

Alltså det har ju inte kinect stöd, kan det verkligen vara så bra då? Alla vet ju att Kinect är framtiden... eller vänta nu.

Är det någon som kommit på vad de rökte samtidigt som Star Wars Kinect utvecklades?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Dark Forces och Jedi Academy är dom bästa spelen i denna fantastiska serie.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av luftman:

Alltså det har ju inte kinect stöd, kan det verkligen vara så bra då? Alla vet ju att Kinect är framtiden... eller vänta nu.

Är det någon som kommit på vad de rökte samtidigt som Star Wars Kinect utvecklades?

Chew-(To)bacca?

Medlem

Jedi Knight är egentligen det fjärde spelet i serien.

Från början:

Dark Forces
Dark Forces II - Jedi Knights
Jedi Knight II - Jedi Outcast
Jedi Knight - Jedi Academy

Alla släpptes till konsol (förr eller senare) utom Dark Forces II - Jedi Knight.

Medlem

Tidsfråga innan dessa hamnar på Unreal 3 eller Unreal 4 motorn som freeware mods

Medlem
Medlem

Bara Jedi Knight 3 (Academy?) också så.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jedi Knight för Android tack

Medlem
Skrivet av ohem:

Bara Jedi Knight 3 (Academy?) också så.

Ravensoftware hare endast gjort två spel, de har nu släppt koden till dessa varav Jedi Knight : Jedi Academy är ett;).

Medlem

Två fantastiskt bra spel, kul initiativ Raven! Får hoppas på lite nytt plattformsstöd och roliga mods nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Släpp de äldre spelen på GoG för böveln så fler kan ta del av denna eminenta serie utan något DRM (även om Jedi Knight inte är riktigt lika bra som de tre andra spelen).

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Tidsfråga innan dessa hamnar på Unreal 3 eller Unreal 4 motorn som freeware mods

Det är väl som vanligt bara själva motorn och all kod relaterad till gameplay some släppts. Du behöver fortfarande all content som du såklart måste köpa..

Känns ju även lite tveksamt att någon skulle göra om spelet i UE3 bara för att källkoden har släppts.. Det är en helt ny motor (Jedi Knight-spelen använder Quake 3-motorn) och jag tror inte att någon hade hindrat personer att göra om Jedi Knight-spelen till UE3 redan innan källkoden släpptes.

Hoppas mest på lite uppgraderad grafik och det kanske kan läggas in några spännande gameplay-features, kanske fler akrobatiska skills eller något..

Det är i vilket fall väldigt bra spel och jag hoppas att släppet av källkoden kommer att medföra något roligt så att jag kan spela igenom dem igen!

Inaktiv

Gött, när kommer Quake 4?

Medlem
Skrivet av guran33:
Skrivet av MrPeters:

Tidsfråga innan dessa hamnar på Unreal 3 eller Unreal 4 motorn som freeware mods

Det är väl som vanligt bara själva motorn och all kod relaterad till gameplay some släppts. Du behöver fortfarande all content som du såklart måste köpa..

Känns ju även lite tveksamt att någon skulle göra om spelet i UE3 bara för att källkoden har släppts.. Det är en helt ny motor (Jedi Knight-spelen använder Quake 3-motorn) och jag tror inte att någon hade hindrat personer att göra om Jedi Knight-spelen till UE3 redan innan källkoden släpptes.

Hoppas mest på lite uppgraderad grafik och det kanske kan läggas in några spännande gameplay-features, kanske fler akrobatiska skills eller något..

Det är i vilket fall väldigt bra spel och jag hoppas att släppet av källkoden kommer att medföra något roligt så att jag kan spela igenom dem igen!

Sant :-/
Aja, man kan i alla fall hoppas på att det kommer en bra Star Wars uppföljare
Önskar fortfarande att Kotor 3 kommer snart >.<

Medlem

Detta spel i MP med dismemberment var så sjukt roligt under sin storhetstid.

En misslyckad blockning och du låg delad i två eller miste handen/huvudet.

Jedi Academy var riktigt guld med sina olika stilar, sabelkonfigurationer och walljumps.

Medlem

Ett next genJedi Academy hade varit det bästa som har hänt i spelbranschen på flera år.

Många roliga timmar online


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jedi Knight + Oculus + Kinect.

Behöver jag säga mer?

AW8
Medlem

Raven är fina människor dem!

Outcast och Academy är inte bara värdiga uppföljare till Dark Forces/Jedi Knight-serien utan fortfarande de bästa spelen för ljussabel-strider hittills.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

hmm, kan ingen då fixa om så det ser lite trevligare ut då med och verkligen stödjer w7 m.m? inget emot hur det ser ut just nu då det ännu ger en mysig atmosfär men skulle vara nice ifall något rustade upp det lite

[edit] Jag missförstod dessa två titlar, tänkte på gamla klassikern dark force och dark force 2. Där kan dom få rusta om utseendet i spelet om dom vill så man får uppleva det på ett annat sätt

12
Skriv svar