Ut ur skuggorna kommer nya bilder från Thief

Robot
Ut ur skuggorna kommer nya bilder från Thief

Eidos har släppt en bra samling bilder från kommande Thief.

#eidos-montreal, #thief


Medlem
Ut ur skuggorna kommer nya bilder från Thief

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Medlem

Åh Eidos svik mig inte nu!!

Medlem
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

E du allvarlig? El föddes du precis?

Förövrigt ser det jävligt nice ut! Sjukt mysig och mörk stämning i grafiken iaf. Hoppas gameplay:et blir som i föregångarna. Minns jag fick rysningar av de spelen. Var något med ljudet tror jag oxå. Speciellt när man gick ner under jorden. Riktigt spökligt.

Medlem

Om man ska tro denna artikel så ser det inte så väldigt ljust ut för oss som gillade de tidigare spelen (vad jag menar är inte att spelet kommer bli dåligt utan att de antagligen kommer implementera saker som idag är standard men som jag anser "fördummar") http://www.pcworld.com/article/2033041/thief-4-looks-great-bu...

Medlem

Så jä**a sugen på detta!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Jag saknar riktiga skuggor på de här bilderna. Snyggt är det iaf. Förutom killen med ett schackbräde i nyllet. Men överlag positivt, nästa steg är gameplay!

Medlem
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Solid och Thief kom samma år och även om första Metal Gear handlade väldigt mycket om att smyga så är det inte direkt samma spel. Thief går ut på att man får uppdrag där man oftast ska sno något från ett välbevakat område, det geniala i Thief är att det är du själv som får tänka ut hur detta ska gå till. Thief har mycket mer gemensamt med spel som Hitman eller Raibow Six än med ett spel som Metal Gear.

Medlem

Det finns ju inte en enda skugga att gömma sig i!

Medlem

Hmm..varför denna steampunk miljö? Känns mer som Dishonored än Thief. Medeltida omgivningar hade jag föredragit.
Gameplay och liknande är för tidigt att ens börja hoppas på.

Medlem

Var är alla skuggor??
Får vi ytterligare ett ologiskt stealth spel där man är gömd för att nån ability säger att alla fiender plötsligt blivit gravt närsynta...

Medlem

Så länge det finns mer möjligheter till att undvika våld än situationer då man måste använda våld, så är jag nöjd.

Medlem

Ser ut som ett Dishonored utan daterad konsoll-grafik.

Medlem

Ser snyggt ut, men väldigt tråkiga färger, och alldeles för lite skuggor?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Du trollar antar jag. Annars så får du nog ta och läsa på litet.

k3m
Medlem
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Medlem

Blir mer och mer skeptisk till att de verkligen kommer göra en värdig uppföljare/reboot

Här är ytterligare ett tecken på att spelet kommer ha mer gemensamt med Dishonored än med Thief

“I would be lying if I told you that, ‘No, no, it wasn’t important. What is that game?’ We have to work very hard to make sure that some people know we’re not taking inspiration from Dishonored,” says Roy. “Dishonored was inspired by the original Thief. We have to teach them that we are the grandfather of that type of gameplay.”

http://www.ign.com/articles/2013/04/04/thief-stepping-out-of-...

Har de helt missat att spelen är väldigt olika, ja de kanske hämtade inspiration från Thief men Thief är inte ett spel där man kan leka akrobat eller döda en massa folk utan konsekvenser.

Medlem

Jag siktar just nu på ett givet köp med en PS4.... Sen återstår det att se vad prislappen hamnar på förstås - och releasedatum. Hoppas det släpps ungefär i samband med AssCreed IV och Thief.

Medlem

Ursäkta, jag behöver gå och byta kallingar...

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

E du allvarlig? El föddes du precis?

Förövrigt ser det jävligt nice ut! Sjukt mysig och mörk stämning i grafiken iaf. Hoppas gameplay:et blir som i föregångarna. Minns jag fick rysningar av de spelen. Var något med ljudet tror jag oxå. Speciellt när man gick ner under jorden. Riktigt spökligt.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Solid och Thief kom samma år och även om första Metal Gear handlade väldigt mycket om att smyga så är det inte direkt samma spel. Thief går ut på att man får uppdrag där man oftast ska sno något från ett välbevakat område, det geniala i Thief är att det är du själv som får tänka ut hur detta ska gå till. Thief har mycket mer gemensamt med spel som Hitman eller Raibow Six än med ett spel som Metal Gear.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Det var ingen som hajade min sköna humor här alltså?

Att spelet skulle ha snott iden var endast ett sätt att bygga upp inför min ordvits, som var av det sämre slaget. Rätt dålig, skämtet bestod mer i att vitsen var lite halvkass.

Men det var tydligen några som tänkte att jag verkligen menade att Thief skulle ha snott av Metal Gear. Det har jag ingen större aning om. Det är väl lite som att säga att Sonic skulle ha snott av Mario antar jag. Samma genre, men ändå rätt olika spel.

k3m
Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

E du allvarlig? El föddes du precis?

Förövrigt ser det jävligt nice ut! Sjukt mysig och mörk stämning i grafiken iaf. Hoppas gameplay:et blir som i föregångarna. Minns jag fick rysningar av de spelen. Var något med ljudet tror jag oxå. Speciellt när man gick ner under jorden. Riktigt spökligt.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Solid och Thief kom samma år och även om första Metal Gear handlade väldigt mycket om att smyga så är det inte direkt samma spel. Thief går ut på att man får uppdrag där man oftast ska sno något från ett välbevakat område, det geniala i Thief är att det är du själv som får tänka ut hur detta ska gå till. Thief har mycket mer gemensamt med spel som Hitman eller Raibow Six än med ett spel som Metal Gear.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

Det var ingen som hajade min sköna humor här alltså?

Att spelet skulle ha snott iden var endast ett sätt att bygga upp inför min ordvits, som var av det sämre slaget. Rätt dålig, skämtet bestod mer i att vitsen var lite halvkass.

Men det var tydligen några som tänkte att jag verkligen menade att Thief skulle ha snott av Metal Gear. Det har jag ingen större aning om. Det är väl lite som att säga att Sonic skulle ha snott av Mario antar jag. Samma genre, men ändå rätt olika spel.

= jag hajade. Du som missförstod mig.

Medlem

Det som charmerat mig med föregående thief spel är förutom att man ska smyga och inte bli upptäckt faktumet att kampanjen verkligen är, massiv. Första gången jag spelade igenom deadly shadows så tog det mig exempelvis lite mer än en månad. Jag hoppas på en liknande upplevelse med thief iv och att dom inte gör om garret till en värdelös assassins creed kopia.

1
Skriv svar