Arenor i Wildstar

Robot
Medlem
Arenor i Wildstar

Uh-oh

Medlem

Fan va sweeeeet !!!! =D

Medlem

Detta spelet ser bättre o bättre ut för varje gång dom släpper en nyhet, snart kommer säkert ngn me "wow-killer" kommentaren med haha!

LÄNGTAR efter detta spelet minst sagt!!

Medlem

Detta kommer ta död på WoW imo.

Medlem

är sjukt taggad.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Detta kommer ta död på WoW imo.

Hahahaha...... ?


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Droppz:

Detta kommer ta död på WoW imo.

Om de lyckas med sitt koncept att göra varje enskilt spelmoment ROLIGT (inklusive att grinda instanser och daily-quests) så tror jag åtminstone att WoW får en värdig utmanare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Folk som gillar WoW har investerat enorma mängder tid i spelet, jag har svårt att se folk ge upp det för en snarlik upplevelse. För mig å andra sidan, som aldrig vart speciellt insatt i WoW så tycker jag detta spel verkar ha lite mer av allt - personligen är jag mest intresserad av att dumpa tid på mitt eget lilla hus med tomt, något jag saknat i ett mmo länge. Det enda jag tycker är synd är att det är i en egen instans, men det finns inte mycket att välja på så man tar vad man får.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Droppz:

Detta kommer ta död på WoW imo.

Om de lyckas med sitt koncept att göra varje enskilt spelmoment ROLIGT (inklusive att grinda instanser och daily-quests) så tror jag åtminstone att WoW får en värdig utmanare.

Jävligt luddigt mål ändå kan jag tycka. Jag tycker MMOs sällan hittar sitt roliga i enskilda spelmoment som är "roliga". Det handlar inte om det. Snanare gör sammanhanget någonting roligt. Combat i Eve kanske många inte tycker är så skoj, men att invadera en bas ägd av en annan corp med sin corp och på det viset skapa nyheter i universumet osv gör den combaten då till JÄVLIGT rolig. Nu spelar jag inte Eve och förstår att många inte orkar med Eve, typ jag, men det fungerade för att förklara vad jag menar.

Se till så att det går att skapa sammanhang där det man gör är roligt oavsett. That's what it's about yo. Sen om det är sylvass spelmekanik i själva momentet också är ju det bara bra, dock prio 2.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Droppz:

Detta kommer ta död på WoW imo.

Om de lyckas med sitt koncept att göra varje enskilt spelmoment ROLIGT (inklusive att grinda instanser och daily-quests) så tror jag åtminstone att WoW får en värdig utmanare.

Jävligt luddigt mål ändå kan jag tycka. Jag tycker MMOs sällan hittar sitt roliga i enskilda spelmoment som är "roliga". Det handlar inte om det. Snanare gör sammanhanget någonting roligt. Combat i Eve kanske många inte tycker är så skoj, men att invadera en bas ägd av en annan corp med sin corp och på det viset skapa nyheter i universumet osv gör den combaten då till JÄVLIGT rolig. Nu spelar jag inte Eve och förstår att många inte orkar med Eve, typ jag, men det fungerade för att förklara vad jag menar.

Se till så att det går att skapa sammanhang där det man gör är roligt oavsett. That's what it's about yo. Sen om det är sylvass spelmekanik i själva momentet också är ju det bara bra, dock prio 2.

Det är väl just det här som är grejen – att de vill ha båda sammanhanget och spelmekaniken. Du ska vilja göra daily quests dels för att grinda ihop till belöningar som ger avtryck på det stora hela, men också för att själva questen i sig är kul att genomföra.

Sen om Carbine lyckas med bedriften är en helt annan femma. Men hoppas kan man ju alltid.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar