Är Aliens: Colonial Marines till Wii U i fara?

Robot
Medlem
Är Aliens: Colonial Marines till Wii U i fara?

Å nej, vilken förlust.

Medlem

Ser ingen anledning att släppa spelet med tanke på vilken flopp det blev. Knappast så man går miste om något i alla fall.

Medlem

Tänk vad många titlar som egentligen "inte skall släppas" när man tänker efter.. Önskar på fler Wii U spel snart så man kan ta itu med att inhandla en konsol

Medlem

Borde vara "Wii U är i fara för Alien: Colonial Marines"

Skribent
Skrivet av Sebtrex:

Tänk vad många titlar som egentligen "inte skall släppas" när man tänker efter.. Önskar på fler Wii U spel snart så man kan ta itu med att inhandla en konsol

Lär väl förhoppningsvis lossna efter E3. Nintendo måste ju förstå vad spelare vill ha vid det här laget (hint: spel).


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sebtrex:

Tänk vad många titlar som egentligen "inte skall släppas" när man tänker efter.. Önskar på fler Wii U spel snart så man kan ta itu med att inhandla en konsol

Lär väl förhoppningsvis lossna efter E3. Nintendo måste ju förstå vad spelare vill ha vid det här laget (hint: spel).

Jo precis, det lär ju lossna där efter Det nästkommande Zelda-spelet är jag rejält taggad på faktiskt, kommer nog bli intressant med kontrollen och hur den fungerar interaktionsmässigt!

Inaktiv

Men vilket skitföretag dom är om det släpps i samma skick en gång till.

Medlem

Vik hädan du ondskans hantlangare!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Dom vet att spelet är skit och kommer floppa till Wii U om det släpps, dom vill nog spara pengar och skrota spelet.

Må det brinna i gamers hell!


signatur

Game long and prosper

Hela spelvärlden är i fara om spelproducenter som Gearbox får härja fritt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Smart drag att inte göra det. Synd att spelet blev så dåligt, hade sett fram emot att scanna efter aliens med Wii U-kontrollen, vilket jävla bra upplägg det skulle kunna vara på den maskinen...

Medlem

signatur

God is dead

Medlem

Jag vill inte vara den som är den, men vill folk verkligen ha en till release på Alien Colonial Marines, efter vad som hände med den till PC/360/Ps3?

Ja men visst, vi förhandsbokar ett spel kritikerna och användarna hatar. Lägg ner så länge ni ändå kan.

Inte för att vara synisk, men det kommer aldrig att patchas till "demo-kvalité".

Själv hade jag hyfsat roligt i Coop med 4 spelare(dock endast på svåraste svårighetsgraden), men jag hade inte kollat på en enda video, och jag inser efter att jag köpt det vad folk faktiskt förväntade sig.

Testade även multiplayer ungefär 2h.. Det sög.. Hårt.

Inte ens i närheten av det AvP(1999)-Multiplayern jag faktiskt hade hoppats på.

Vidriga kontroller för aliens, och så hade alltid varena marine typ 30+ i rank pga. de hade lirat campaignen.

2/10 - Could play again - but only with mods...

Medlem

Nja. Med tanke på att det rör sig om en portning så kanske dom tjänar på att porta det, i och med att det är relativt lite arbete jämfört med att utveckla ett från grunden, samt med tanke på att många köper spelet på grund av namnet/universumet.

Alla läser tyvärr inte recensioner och forum innan köp...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Het kandidat till den största nyheten minst folk brytt sig om någonsin.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hela spelvärlden är i fara om spelproducenter som Gearbox får härja fritt.

Ja Gearbox failade totallt med Aliens:colonial marines. Men dom har även gjort bra spel som borderlands 2. Och det var även inte helt Gearboxs fel att allt gick åt helvete, dom överlämnade ju arbetet av Aliens till timegate studios som förstörde hela spelet...

Medlem

Jag tycker detta är en fascinerande historia och jag har följt händelseutvecklingen sen spelet släpptes. Med tankte på vilket mottagande som det fick, något som verkar ha chockerat Gearbox själva, så ska man nog inte ha alltför stora förhoppningar på ett släpp till Wii U.

Jag var inte speciellt intresserad av spelet innan släpp men det slutade ändå med att jag köpte det. För 200 kr, som var vad jag betalade så var det OKEJ - varken mer eller mindre. Det var absolut inte ett spel man vill vänta 6 år på men inte heller så extremt värdelöst som många påstår. Ett av de största klagomålen har varit att man slåss mot människor i halva spelet och detta var vad jag själv störde mig mest på. Man kan sammanfatta Aliens: Colonial Marines som medelmåttigt.

Detta har även fått mig att fundera lite på saker som "Season pass" och liknande tilltag som man älskar att försöka pracka på spelare i samband med köp eller förhandsbokningar. Har man inte då som utvecklare och utgivare låst upp sig och är mer eller mindre tvingade att fortsätta att skapa material till ett totalsågat spel som ingen vill ta i med tång? I detta fallet så har det kanske redan sålt tillräckligt bra på grund av sitt namn men även om bara 10 personer köper ett season pass så måste de väl ändå leverera, eller kan de dra sig ur om de känner att det inte är lönsamt?

1
Skriv svar