CD Projekt bekräftar: Witcher 3 utan kopieringsskydd

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag älskar CPR och deras ideologi. Men ett litet DRM skydd tycker jag ändå de ska ha. Just för att, vill man spela det på en gång måste man köpa det. För det finns de idioterna som inte ger en spänn för spel de kan spela direkt och det finns de som laddar hem spel just för att det går att starta spelet utan krångel.

Ni som inte köper spel. Tänk om och betala för DRM FRIA SPEL, annars ta och tänk på konsekvenserna (ex SimCity) för i #*@?¿☆€★

DRM kostar pengar och anledningen till att de inte använder det är att spel som crackas riskerar att visa spelet ur dess sämsta sida. HBO har också uttalat sig om det här och sagt att de inte har något emot de som laddar ner, de som de jagar är de som tjänar pengar på deras produkt. De sade även att de ser piratkopiering som PR och att en dålig kopia kan få motsatt effekt.

Detta är att tänka långsiktigt men framför allt att inte djävlas med sina kunder på grund av vad andra gör. Framför allt när det inte finns några som helst garantier att de skulle köpt produkten även om den inte gick att ladda ner. Företag som EA verkar inte förstå detta och deras senaste uttalande lär ganska snart leda till konkurs.

Medlem

Jag gillar när utvecklarna/utgivarna inte behandlar mig, en betalande kund, som en brottsling. Jag är inte så förtjust i varken Witcher 1 eller 2 men det kan allt bli ett köp av Witcher 3 i alla fall bara för att jag gillar deras inställning och att de faktiskt inte bara snackar om det utan också visar vägen och slopar DRM.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av k3m:

Jag älskar CPR och deras ideologi. Men ett litet DRM skydd tycker jag ändå de ska ha. Just för att, vill man spela det på en gång måste man köpa det. För det finns de idioterna som inte ger en spänn för spel de kan spela direkt och det finns de som laddar hem spel just för att det går att starta spelet utan krångel.

DRM kostar pengar och anledningen till att de inte använder det är att spel som crackas riskerar att visa spelet ur dess sämsta sida.

Jag skrev litet och menade litet & oskyldigt DRM som inte söndrar spelet/upplevelsen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av k3m:

Jag älskar CPR och deras ideologi. Men ett litet DRM skydd tycker jag ändå de ska ha. Just för att, vill man spela det på en gång måste man köpa det. För det finns de idioterna som inte ger en spänn för spel de kan spela direkt och det finns de som laddar hem spel just för att det går att starta spelet utan krångel.

DRM kostar pengar och anledningen till att de inte använder det är att spel som crackas riskerar att visa spelet ur dess sämsta sida.

Jag skrev litet och menade litet & oskyldigt DRM som inte söndrar spelet/upplevelsen.

Spel har alltid haft DRM och man skulle väl kunna kalla skydden innan Starforce och SecuRom för något sådant men idag är dessa i stort sett helt meningslösa tack vare Internet. Innan Internet var de dock ganska effektiva men de stoppade inte folk från att spela spel som var skyddade. Jag gillade Sierras gamla DRM skydd där det var en del av spelet och kändes berättigat (som i Codename Iceman där man fick en karta med kordinater som man var tvungen att använda sig av samt manualen).

Medlem
Skrivet av chopper:

Skäll på bolagen som inte fattar detta. Men sparka också på de dumsnåla idioter som sabbar för oss andra.
Motiveringen : jag ful laddar för att testa är bara patetisk ursäkt för att åka snål skjuts på oss andra. väx upp!

Om vi spelare är ärliga mot utgivarna så kan drm försvinna.
i annat fall ska de bojkottas och pengar vill de ha så de viker sig om vi gör vårat.
Så bort med alla dumsnåla människor. Har du inga pengar låt bli...

De stora utgivarna använder bara det som ursäkt, den verkliga orsaken till drakonisk DRM är kontrollen över de egna spelen. De ska avgöra om du får spela spelet, om du gör något som bryter mot deras regler ska de även kunna "hota" med att du kommer att förlora ditt konto (och därmed alla spel du äger). Sedan har vi en bra mycket värre marknad och säkerligen den största anledningen till att de använder sig av denna form av DRM, andrahandsmarknaden.

Så nej det där är bara svepskäl som de använder för de vågar inte säga sanningen, hyckleri kallar jag det.

ELF
Medlem

Även om något hemskt skulle hända och man skulle bli utslängd på gatan så skulle man hora ihop pengar för spelet bara för att stödja dem

Tror och hoppas att det kommer roxa våra boxar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade inte köpt spelet om det haft despotiskt DRM. Kommer köpa spelet, troligen i flera upplagor, nu när det inte har DRM.

Äntligen en utvecklare som förstår sig på världen!

Medlem

Grymt bra gjort! När man förstår kunden då kommer kunden förstå säljaren! polska CD Projekt har fattat de där, hoppas andra bolagen lär sig något av detta! Tycker faktiskt att ni som laddar ner spel osv, ge upp att göra med wticher 3 KÖP den och supporta dom!! Tummen upp för dem!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

AW8
Medlem

CD Projekt tänker mer på att göra kunden glad än att klåpa till det med DRM i ett vilselett försök till att förhindra piratkopiering (som aldrig lyckas).
Sånt här lockar ju en till att köpa spelet i fråga!

Varför gör inte andra utvecklare likadant?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Rätt gjort! ni som är intresserade av cyberpunk och vill påverka skapa konto och in på suggestion forumet.

Dom lyssnar verkligen!

Medlem

fan vad nice mer gratis spel utan krångel!

Medlem
Skrivet av chopper:

Skäll på bolagen som inte fattar detta. Men sparka också på de dumsnåla idioter som sabbar för oss andra.
Motiveringen : jag ful laddar för att testa är bara patetisk ursäkt för att åka snål skjuts på oss andra. väx upp!

Om vi spelare är ärliga mot utgivarna så kan drm försvinna.
i annat fall ska de bojkottas och pengar vill de ha så de viker sig om vi gör vårat.
Så bort med alla dumsnåla människor. Har du inga pengar låt bli...

Chopper bär fanan! Med mitt svärd bakom

Håller helt med dig.

Medlem
Skrivet av chopper:

Skäll på bolagen som inte fattar detta. Men sparka också på de dumsnåla idioter som sabbar för oss andra.
Motiveringen : jag ful laddar för att testa är bara patetisk ursäkt för att åka snål skjuts på oss andra. väx upp!

Om vi spelare är ärliga mot utgivarna så kan drm försvinna.
i annat fall ska de bojkottas och pengar vill de ha så de viker sig om vi gör vårat.
Så bort med alla dumsnåla människor. Har du inga pengar låt bli...

Chooper bär fanan och jag står gärna bakom med svärdet i hand! Håller med dig på alla dina punkter

Skrivet av Raxxa:

fan vad nice mer gratis spel utan krångel!

Det är otroligt dumt att ladda ner och det visar bara på att du inte stödjer utvecklaren. Hatar du CD Projekt eller?

Medlem
Skrivet av Raxxa:

fan vad nice mer gratis spel utan krångel!

Väx upp du är bara patetisk. Om alla hjälper till så kan vi komma överens med spel företag så blir spelutvecklingen också som vi kunder vill.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av chopper:

Skäll på bolagen som inte fattar detta. Men sparka också på de dumsnåla idioter som sabbar för oss andra.
Motiveringen : jag ful laddar för att testa är bara patetisk ursäkt för att åka snål skjuts på oss andra. väx upp!

Om vi spelare är ärliga mot utgivarna så kan drm försvinna.
i annat fall ska de bojkottas och pengar vill de ha så de viker sig om vi gör vårat.
Så bort med alla dumsnåla människor. Har du inga pengar låt bli...

De stora utgivarna använder bara det som ursäkt, den verkliga orsaken till drakonisk DRM är kontrollen över de egna spelen. De ska avgöra om du får spela spelet, om du gör något som bryter mot deras regler ska de även kunna "hota" med att du kommer att förlora ditt konto (och därmed alla spel du äger). Sedan har vi en bra mycket värre marknad och säkerligen den största anledningen till att de använder sig av denna form av DRM, andrahandsmarknaden.

Så nej det där är bara svepskäl som de använder för de vågar inte säga sanningen, hyckleri kallar jag det.

Med din inställning så kan detta aldrig lösas. Var lite positiv och våga lite." De är bara dumma o giriga " hjälper knappast till att ändra.
Har varit kontakt mellan spelare och spelbolagen och de lyssnar om man sluta gnälla och är lite rak och saklig så vist handlar det ofta om kontroll men om alla har din syn så blir det bara värre.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Raxxa:

fan vad nice mer gratis spel utan krångel!

Väx upp du är bara patetisk. Om alla hjälper till så kan vi komma överens med spel företag så blir spelutvecklingen också som vi kunder vill.

komma överens? du menar de lurar in dig med fina ord så du ska spendera överdrivna summor? ett företag är aldrig din vän de kommer alltid försöka sälja för så mkt som möjligt med så lite effort som möjligt for obvious reasons

Medlem

Lustigt hur många som talar väl och säger att de tänker köpa deras spel utan tvekan, men hur många kommer i faktum köpa spelet när det kommer ut, och inte ladda ned?

Spelvärlden är förpestat av hycklare, DRM är datorspelares straff för olagligt stöld av upphovsrättsskyddad data.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Raxxa:

fan vad nice mer gratis spel utan krångel!

Väx upp du är bara patetisk. Om alla hjälper till så kan vi komma överens med spel företag så blir spelutvecklingen också som vi kunder vill.

komma överens? du menar de lurar in dig med fina ord så du ska spendera överdrivna summor? ett företag är aldrig din vän de kommer alltid försöka sälja för så mkt som möjligt med så lite effort som möjligt for obvious reasons

Tråkigt med din negativa syn. Visst vill de tjäna pengar men det krävs 2 st parter för att det ska fungera : en säljare ovh en kund som du nog vet. Men om alla kunder är negativa mot lösningar så får vi aldrig någon lösning så jag tänker försöka. Bra eller dåligt det ger sig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Lustigt hur många som talar väl och säger att de tänker köpa deras spel utan tvekan, men hur många kommer i faktum köpa spelet när det kommer ut, och inte ladda ned?

Spelvärlden är förpestat av hycklare, DRM är datorspelares straff för olagligt stöld av upphovsrättsskyddad data.

Infact inte laddat ner ett enda spel, det har funnits spel som jag vill/viljat ha, men inte haft pengar till det. Men jag har inte laddat ner dem för det! Jag tror många kommer köpa spelet, men det kommer vara en hel del nerladdningar.

Sen att spelvärlden är förpestad av hycklare? CD Projekt ser du dem som hycklare? DRM är ett försök att stopp pirater, även fast det är ett dåligt försök.

Det finns ingen anledning till att ladda ner ett spel...

12
Skriv svar