Star Wars 1313 handlade om Boba Fett

Medlem

Detta från källan till nyheten

"They ended up with movie tech that wouldn't fit in a game, and game tech that wouldn't fit in a movie," a source told me. "1313 was always in danger of not being made."

Så det verkar som detta inte har med Disney att göra alls vilket jag som sagt var misstänkte (om det nu stämmer vill säga).

Medlem

Man kan ju tycka att Mr.Lucas borde se till att SW:1313 blir klart.

Han var ju inte direkt fattig innan dom där 27 miljarderna, vad gör man ens med så mycket pengar? Han kan gott rädda SW:1313, vi kan kalla det välgörenhet!

Medlem

Disney ville förmodligen bara ha rättigheterna till namnet så dom kunde pumpa ut nya filmer och tjäna pengar på The Clone Wars-serien som är riktigt populärt bland dom yngre.

Det här var verkligen salt i såret. Ett spel med Boba Fett hade varit jävligt fett! Jag tillhör nog dom få som gillade Star Wars Bounty Hunter där man spelade som Jango Fett.

Medlem
Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av PalNova:

Där har ni ett Kickstarter projekt som heter duga... Samla ihop lite stålar från folk och köp upp eländet..

Lycka till! Det krävs nog en del deg för att köpa upp hela Disney.

Jag pratade om rättigheterna till Star Wars 1313, inte Disney.. Förhoppningen är att tredjepartutvecklare kommer att vidareutveckla spelet, och att vi inte har hört det sista om spelet än.

Medlem

Jävla svin


signatur

Meep!

AW8
Medlem

Fan, det var tråkigt. Skulle vara roligt med ett spel som gör Boba Fett rättvisa.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Åååh, nu jävlar Disney. Nu ska jag pirata alla era filmer.

Medlem

Då var denna helgen förstörd..

Medlem
Medlem

Inte bara spelen, även serien clone wars och en komediserie som var på gång har även dom stoppats tillsvidare


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hade det varit ett bra spel skulle de nog inte stoppat utvecklingen av det. Av det lilla gameplay jag sett så ser 1313 otroligt mediokert ut, som PcGamer citerade ovan, så känns det som en blandning av film/spel men som inte ser ut att vara bra på något av dem.

Medlem

Blir rädd när jag tänker på Star Wars framtid i Disneys händer

Medlem

"A long time ago, but somehow in the future.."

Medlem

Bioware har ju lyckats med det mesta det senaste, utom slutet till Mass Effect 3, enligt min åsikt.

Så kom igen Bioware...


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Kom igen, Disney. Släng in skönsång var 15:e minut om ni så önskar - bara jag får mitt Star Wars 1313!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bojkott på allt disney nu.
Kommer inte lägga en krona på något som de står för.

Medlem

Trogen StarWars-maniac sen snudd på vaggan, men jag måste ändå ifrågasätta Lucas här. Varför insisterar han på att använda exakt samma individer hela tiden? Kyle Katarn är ett prima exempel på "When it's done right.". Att introducera nya, starka karaktärer gör världen större. Varför exakt Boba Fett? Varför inte låta honom figurera lite i skuggorna, och istället använda en annan färgstark ny bounty hunter?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hade nog hellre skapat en egen prisjägare (Dog the bounty hunter är väl också prisjägare, headhunter är ju en talangscout.. huvudjägare är väl en slags stamkrigare??)

Bobba kunda ha fortsatt vara ansiktslös och figurera i bakgrunden.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Disney hade säkerligen någon anledning till att lägga ner, men dom var fortfarande fittor.

Många företag testar att släppa en sista titel för att se om om får någon vettig vändning, inte bara (Hej ni har vi köpt upp er och stick nu. Ni har fått sparken och star wars spel får aldrig ser omvärlden mer)

Medlem
Skrivet av Zlither:

Disney hade säkerligen någon anledning till att lägga ner, men dom var fortfarande fittor.

Många företag testar att släppa en sista titel för att se om om får någon vettig vändning, inte bara (Hej ni har vi köpt upp er och stick nu. Ni har fått sparken och star wars spel får aldrig ser omvärlden mer)

De kan fortfarande komma Star Wars spel. Enda skillnaden är att det är inte LucasArts som är utgivare till dem.

Medlem

Disney lär väl inte göra bra spel direkt, blir inga fler starwars spel.. kanske åt barn.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Bojkott på allt disney nu.
Kommer inte lägga en krona på något som de står för.

Varför? För att Disney inte är beredda att satsa på ett företag som inte gjort ett enda bra spel sedan 2005. Om det som jag citerar ovan stämmer förstår jag deras beslut och i så fall hade det inte heller varit säkert att spelet hade kommit ut även om LucasArts fortfarande ägdes av George.

Att Disney nu äger Lucasfilm kommer antagligen inte ändra spelen de låter andra ge ut, det enda som ändrats är att företaget inte längre har en egen utvecklare eller utgivare.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:

Disney hade säkerligen någon anledning till att lägga ner, men dom var fortfarande fittor.

Många företag testar att släppa en sista titel för att se om om får någon vettig vändning, inte bara (Hej ni har vi köpt upp er och stick nu. Ni har fått sparken och star wars spel får aldrig ser omvärlden mer)

De kan fortfarande komma Star Wars spel. Enda skillnaden är att det är inte LucasArts som är utgivare till dem.

ja det vet jag, men det jag syftar på är att dom hade kunnat låta lucas göra klart sedan bara testa släppa det sedan och se om det blir en vändning. Förstod du inte alls vad jag menade?

Medlem

Buhu jag såg (ser?) verkligen fram emot detta spelet.

GIEF!!!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

/slits wrist


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Det är inte över förens den feta Disneyprinsessan sjunger. Allt hänger på ifall Disney väljer att lägga ner projektet. Vad jag vet så har Disney varken sagt ja eller nej ang 1313. Visst, det är osäkert nu hur det ser ut för 1313 men it ain't over 'til it's over.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rosski:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av zsm:

Är det bara jag som tycker Boba Fett är en rätt trist karaktär?

Hädelse=), det som dock var trist var

sättet han dog på)

du tänkre på jango fett, boba fett "lever fortfarande"

Nu lärde jag mig något idag också att han lyckades fly från Sarlacc

Nja i böckerna lyckas han med det men Lucas ville väl antagligen chocka alla oss som gillade Bobba Fett med att ta död på honom på det mest skrattretande sättet fast något som var ännu värre är när Vader tar av sig masken, Nooooo

fast han lever ju även i jedi academy vilket gör att hans flykt från sarlac är canon

Medlem

Saknar ord för att beskriva hur sorgsen denna nyhet gjort mig....
Håller tummarna för att spelutvecklarna utrustat sig med en redig beskar'gam-rustning så att de kommer ut segrande och levererar spelet.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rosski:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av zsm:

Är det bara jag som tycker Boba Fett är en rätt trist karaktär?

Hädelse=), det som dock var trist var

sättet han dog på)

du tänkre på jango fett, boba fett "lever fortfarande"

Nu lärde jag mig något idag också att han lyckades fly från Sarlacc

Nja i böckerna lyckas han med det men Lucas ville väl antagligen chocka alla oss som gillade Bobba Fett med att ta död på honom på det mest skrattretande sättet fast något som var ännu värre är när Vader tar av sig masken, Nooooo

fast han lever ju även i jedi academy vilket gör att hans flykt från sarlac är canon

Har läst att han överlevde... TVÅ Gånger från sarlacen "correct if wrong"

Blir Mandalore, får ett virus i sig som gör att han inte kan återvända till sin hem planet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

123
Skriv svar