Första förbokade spelet sedan... väldigt länge sen?

Flakmonkey
Första förbokade spelet sedan... väldigt länge sen?

Jag brukar normalt sett inte köpa spel direkt när de släpps, speciellt inte om de inte har ett multiplayer-läge som jag vill åt för att spela med vänner. Jag ser helt enkelt inte värdet i att betala ett överpris för ett spel bara för att kunna spela det direkt när det släpps utan kan gladeligen vänta några månader till ett år tills priserna är lite mer humana. Det finns dock undantag och idag blev #The Last of us ett sådant.

Jag har visserligen inte köpt det ännu och i ärlighetens namn har jag inte ens betalat för det, men jag har i varje fall bokat det. När jag ändå var i farten så blev det att jag drog till med "Ellie Edition" som är samlarutgåvan (eller kanske en av flera?) där man får med lite extra godis. Inte heller det är någonting jag brukar lägga ner pengar på. Trots att jag är något av en samlare så är det här med specialutgåvor normalt sett inte det viktiga utan det är att äga spelen i sig. Nu kostade det dock bara 100 kronor mer än den vanliga utgåvan så då kändes det inte som någon större grej.

Gick jag i Sonys fälla? Självklart har de en tanke bakom en sån här utgåva och många som tänker "bara 100 kronor mer" leder till rejält klirr i kassan, men det är en smäll jag kan ta känner jag. Nu återstår bara det jobbigaste, de två månader av väntan som jag inte ser fram emot. Under de två månaderna ska jag ju också göra vad jag kan för att se så lite från spelet som möjligt. Jag har ju redan bestämt mig för att köpa det så då är det enbart dumt att läsa om och se filmer från det eftersom det i min mening enbart kan påverka spelupplevelsen negativt när jag väl sitter där.

För övrigt så har jag ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag ska börja spela nu när #Deus Ex: Human Revolution är avklarat. Har fått lite tips, men tar gärna emot fler. Jag är öppen för alla genres men vore trevligt med något som inte var ett FPS i alla fall. Har blivit lite mycket av den varan på senare tid.

#blogg

Medlem
Första förbokade spelet sedan... väldigt länge sen?

Tomb Raider kan jag tipsa om, ifall du inte kört det redan?

Medlem

Mitt enda tips är att aldrig någonsin förhandsboka ett spel, om du inte är helt säker på att du kommer att köpa det oavsett vad recensioner, nyheter och kommentarer från vänner som spelat det kommer att säga. Förhandsbokningar är en pest som genomsyrar industrin och mycket sällan leder till något positivt för konsumenterna.

Medlem

Jag har också förbokat det här spelet samt fyra andra som jag tror kan bli bra: Beyond - Two Souls, GTA V, Injustice - Gods Among Us och Watch Dogs.

Flakmonkey
Skrivet av luftman:

Tomb Raider kan jag tipsa om, ifall du inte kört det redan?

Tomb Raider kommer jag lira, men tror det ska sjunka lite i pris först. Har ingen brådska med det. Du har inget tips på spel som finns i reahyllorna?

Skrivet av Stephan:

Mitt enda tips är att aldrig någonsin förhandsboka ett spel, om du inte är helt säker på att du kommer att köpa det oavsett vad recensioner, nyheter och kommentarer från vänner som spelat det kommer att säga. Förhandsbokningar är en pest som genomsyrar industrin och mycket sällan leder till något positivt för konsumenterna.

Visst är det riskabelt att förhandsboka, men jag har aldrig blivit besviken på ett spel som jag förbokat. Kanske beror det på att jag gillar alla spel, men jag tror snarare det handlar om att veta vad man gillar. Det jag sett och läst om Last of Us kombinerat med att det är Naughty Dog som gör det gör att jag inte är det minst orolig förom jag kommer gilla det inte. Fast det är klart att det är en risk.

Skrivet av 4Life:

Jag har också förbokat det här spelet samt fyra andra som jag tror kan bli bra: Beyond - Two Souls, GTA V, Injustice - Gods Among Us och Watch Dogs.

Beyond - two Souls är ett spel som jag har på kanskelistan över förbokningar. Övriga titlar känner jag inget behov av att ha direkt när de släpps. Fast jag kommer nog lira alla fyra vad det lider

Ingen som har mer tips på äldre spel att lira? Med äldre menar jag främst de som är från 2010 och framåt.

Medlem

Jag har förbokat spel vid några tillfällen men då har det oftast handlat om att jag ville ha spelet en dag tidigare. Några ställen brukade skicka ut förbokningar så man fick dem en dagen innan det officiella releasedatumet, men detta tror jag att de har satt stopp för numera. Det händer fortfarande att jag förbokar på Steam någon timme eller dag innan släppet för att få eventuellt extra material, t ex. X-Com i höstas.

Jag har inte riktigt fått grepp över vilken typ av spel Last of Us kommer att bli. Är det enbart ett superlinjärt actionspel som Uncharted eller något mer öppet? På senare år har jag för egen del blivit mer och mer trött på extremt linjära spel som inte erbjuder något utforskande eller liknande. Jag får väl ta och söka upp lite information om spelet för att se om det kan vara något intressant.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av luftman:

Tomb Raider kan jag tipsa om, ifall du inte kört det redan?

Tomb Raider kommer jag lira, men tror det ska sjunka lite i pris först. Har ingen brådska med det. Du har inget tips på spel som finns i reahyllorna?

Något av Platimun Games spel då? Bayonetta, Anarchy Reigns eller Metal Gear Rising?

Flakmonkey
Skrivet av luftman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av luftman:

Tomb Raider kan jag tipsa om, ifall du inte kört det redan?

Tomb Raider kommer jag lira, men tror det ska sjunka lite i pris först. Har ingen brådska med det. Du har inget tips på spel som finns i reahyllorna?

Något av Platimun Games spel då? Bayonetta, Anarchy Reigns eller Metal Gear Rising?

Anarchy Reigns är väl främst för multiplayer och Rising är fortfarande lite dyrt tycker jag. Men Bayonetta och Vanquish är underbara spel från PG så bra tips på spel

1
Skriv svar