Nästa Xbox kräver ständig uppkoppling?

Robot
Medlem
Nästa Xbox kräver ständig uppkoppling?

Ingen officiell kommentar från Microsoft ännu, hela PR-avdelningen måste ha fått hjärtinfarkter av Orths utspel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag vill ju kunna lira singleplayer spel utan att behöva vara uppkopplad till internet

God Damn IT!

En av anledningarna till varför jag föredrar att spela på konsol är frånvaron av internet eller communitys, Bara jag, min tv, en handkontroll och min fritid. inget mer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hur är det med ps4 då?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

God Damn IT!

En av anledningarna till varför jag föredrar att spela på konsol är frånvaron av internet eller communitys, Bara jag, min tv, en handkontroll och min fritid. inget mer.

Brukar oftast när Internet går ner/strular, boota up mina konsoller och spela, INTE med Xbox720 tydligen. Så håller med dig.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Ingen officiell kommentar från Microsoft ännu, hela PR-avdelningen måste ha fått hjärtinfarkter av Orths utspel.

Eller hur. En sån där bild skickar man bara inte ut som budskap till potentiella kunder.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Säljargument: BF3s, Diablo 3s och Sim Citys lansering - varje dag, varje gång! Favorit i repris!

"Där visade vi allt piraterna att VI tar hand om våra kunder!"

Och man ska ju faktiskt ändå inte sitta framför konsollen t.ex. i sommarstugan som inte har internet, när man istället kan sitta på farstun och se färg torka till ljudet av talgoxar. Eller? Vilket år är det nu igen?

Och förresten, ni läste väl den store profetens spådom angående detta?

Edit: Tack för tipstack!

Inaktiv

så...betala för att få möjligheten att bli bortkopplad från spelet, eller sno skiten o spela offline?

man känner sig som vanligt premierad som betalande kund...

edit:
Francis är inte nöjd

Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Traveller in time:

God Damn IT!

En av anledningarna till varför jag föredrar att spela på konsol är frånvaron av internet eller communitys, Bara jag, min tv, en handkontroll och min fritid. inget mer.

Brukar oftast när Internet går ner/strular, boota up mina konsoller och spela, INTE med Xbox720 tydligen. Så håller med dig.

Eller på semestern! Har inte internet dit jag drar på sommaren, kan alltså glömma att ta med mig detta ut dit.
...damn.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det känns som om Microsoft tittat tittat över siffrorna och sett att det mesta av intäkterna kommer från de användare som betalar för Gold. De köper fler spel och de betalar en trevlig summa varje månad.

Nu försöker de bygga vidare på detta och få det mesta av sina inkomster från diverse abonnemang samt möjligheten att skicka ut reklam till allas menyer osv.

Det har väl redan sedan tidigare ryktats om att de funderar på att sälja nästa konsol billigt (likt mobiltelefoner) mot att man måste binda upp sig i ett abonnemang i några år?

Medlem

Dagens I-landsproblem.

Inaktiv

även om det kräver konstant uppkoppling så kommer folk köpa skiten, oavsett hur mkt dom klagar innan

Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur är det med ps4 då?

Jack Tretton, chef för Sony i USA, har bekräftat att PS4 inte behöver en ständig internet-uppkoppling. Han sa dessutom att den kommer att ha en blu-ray spelare, eftersom det var många som undrade om man bara laddade ner spelen eller streamade dem

Medlem

Jag skulle hålla med honom om det krävdes internet för att ansluta min jäkla dammsugare...

Medlem

Stämmer detta kommer jag med ledsna ögon för första gången välja PS framför Xbox

Medlem

Den dagen dom slutar supporta maskinen och drar ur pluggen.
Vad gör vi då med alla spel vi köpt till den?.........en fin brasa?

Medlem
Skrivet av Playcrafter:
Skrivet av Redstar:

Hur är det med ps4 då?

Jack Tretton, chef för Sony i USA, har bekräftat att PS4 inte behöver en ständig internet-uppkoppling. Han sa dessutom att den kommer att ha en blu-ray spelare, eftersom det var många som undrade om man bara laddade ner spelen eller streamade dem

Känns som Sony gör många smarta val för next-gen.

Microsoft, on the other hand...

Inaktiv

Bojkott. Sluta betala för skiten.

Medlem

självklart köper jag inte nästa Xbox om den kräver konstant uppkoppling. Må vara en sak att köpa Diablo III osv som man överger relativt fort, vilket jag för övrigt inte heller köper. Men absolut inte en konsol man ska använda i typ 5+ år. Dom härliga gånger då internet dör efter supporten stängt, och man känner för att dra igång boxen för att lira, så går inte det! absurt bortom beskrivning! Har haft 360 men ingen PS3, nu blir det tvärtom, PS4 men ingen skitbox!

Medlem

Också gav Microsoft bort nästa next gen till Sony och Nintendo.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Sämst jämförelser...

"Ibland blir det elavbrott. Jag tänker inte köpa en dammsugare." - Det finns små batteridrivna dammsugare...

"Jag har dålig mobiltäckning där jag bor. Jag tänker inte köpa en mobiltelefon." - Man kan ju göra annat med mobilen än att ringa idag...

Dessutom är sakerna i jämförelsen beroende av just de sakerna för att utföra sitt primära syfte. En konsol behöver inte DRM för att fungera, det har vi många generationer av konsoler som bevisar!

Nä fy... Lär inte bli något köp för min del om dom verkligen kommer göra såhär. Möjligen när den blir hackad kan jag tänka mig att köpa den.

Medlem

stämmer detta så är Microsoft endast små giriga fittor, vilket inte är någon nyhet. Man ska fan kunna få njuta av att få spela utan att behöv betala för att få spela SP eller vanligt gammaldags MP.

Finns folk som har stugor, kanske dom vill ta med konsolen dit. Ops nej nu måste dom ha internet. Jävla girigbukar hela bunten där borta.
Man borde bomba dom med järnskrot

Testpilot

Haha , om det är sant och de släpper den med always online då kommer alla köpa PS4 istället.

Medlem

Lugnt, har ändå ingen plan på att stödja Microsoft efter deras brutala misslyckande med Windows 8.

Medlem

Jag betvivlar faktiskt möjligheten att Microsoft är så fantastiskt pantade att de släpper en ny konsol på detta sätt. Männen bakom skrivborden kan omöjligt vara förtappade till den grad att de helt förbisett sättet communityn reagerat på under liknande releaser - då det endast gällt programvara. Att släppa en konsol med dessa villkor på konsumenten är ju rent av förkastligt - en kränkning mot konsumenträtten.

Detta känns spontant som ett riktigt kasst och långdraget aprilskämt från Microsofts sida - en känsla vars trovärdighet stärks än värre av Orths agerande. Lycka till med att slå Sony denna generation.

Inaktiv

Allt är bara rykten så jag tänker inte bestämma mig för vilken konsol som man ska köpa förran MS och Sony redovisat allt om sina konsoller.
Att sitta och bygga upp fördommar baserat på rykten är bara dumt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Nu är ju allt i och för sig bara rykten, men än så länge är nästa generation i Sonys favör för min del.

Inaktiv

Kan bara fundera på hur många miljoner dollar MS lägger på
PR varje år..o sen this guy hahah *poff*

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kan bara fundera på hur många miljoner dollar MS lägger på
PR varje år..o sen this guy hahah *poff*

På sätt och vis kan ju detta vara bra för MS.

Om ingen vetat om detta innan de visat den kommande Xboxen så hade det blivit extremt dålig publicitet och det hade varit för sent att ändra på något.

Nu finns det kanske möjlighet att ändra på dessa planer och sedan komma med en kommentar i stil med: "Ja, det där med ständig uppkoppling var något vi hade som en idé bland många men den sorterades bort på redan i ett tidigt skede".

123
Skriv svar