Upplev Bioshock Infinite utan att spela det

Robot
Upplev Bioshock Infinite utan att spela det

Internet levererar kandidaten till årets spel, utan spel, bara story.

#bioshock-infinite


Medlem
Upplev Bioshock Infinite utan att spela det

Bioshock Infinite - part 1 of 3, directors cut by Peter Jackson coming soon to a theater near you!

Medlem

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt


signatur

Det var detta...

Medlem

Trodde inte det var tillåtet att tjäna pengar på att endast lägga upp en video från ett spel man spelar utan att kommentera detta iaf inte om man läser Googles avtal.

Hur som helst så gillar jag att dessa läggs upp då kommentarer förstör i spel man inte spelat. Kommer nog skaffa det här spelet efter att jag kört första och andra delen. Ni som spelat denna del, om man spelar det kommer man då att spoila något i de två första spelen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Trodde inte det var tillåtet att tjäna pengar på att endast lägga upp en video från ett spel man spelar utan att kommentera detta iaf inte om man läser Googles avtal.

Hur som helst så gillar jag att dessa läggs upp då kommentarer förstör i spel man inte spelat. Kommer nog skaffa det här spelet efter att jag kört första och andra delen. Ni som spelat denna del, om man spelar det kommer man då att spoila något i de två första spelen?

Man kan välja om man vill genera inkomst eller ej på ett klipp, så är du säker på att det är på?


signatur
Medlem

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

Medlem
Skrivet av vuze2143:

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

Nästan spoilertagg på den, nästan.

On another note; heads... or tails?
Älskar Bioshock Infinites story, om jag ska vara ärlig - en klassisk Sci-Fihistoria, lite lagom komplex (med lite Jules Verne-drag) och en vacker stämning - dock med mycket mörka undertoner. (Rasism och fundamentalism i sitt "esse", exempelvis.)
Irrational och 2K gör ett mycket bra berättandejobb, kudos!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

Du är inte kulturell


signatur

Det var detta...

Medlem

Klarade ut spelet igår Ken Levine he knows video games.

Medlem
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av vuze2143:

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

Du är inte kulturell

Tro det eller ej, gick ut med MVG i Estetik =D så är sannerligen kulturell på diverse plan.
Men spelet var allt för rörigt i slutet, innan man slog i hop 2+2 och förstod vad som igentligen hände.

Dvs

Det är inte fadern som dränks, versionen av Booker DeWitt som tar emot babtismen och blir Comstock är den som dränks. Den versionen av Booker som sade nej till babtismen(den som hamnade i diverse missbruk) och som är fadern till Anna, lever vidare.

Tog mitt ett tag och förstå dock

Medlem

Sämst gameplay, inpe speciellt gripande story, atmosfären och miljön är helt ok men spelet är galet hypat. 3.5/5

Denna film e dock asnice

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Nej, det är bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Propy:

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Det är ju folk som älskar spelet som gärna hyllar något dem verkligen gillar, är det fel?

Även fast det helt klart är riktigt irriterande när folk tjatar om vissa spel genom årstiderna om hur bra dem är *host* Skyrim*host* så är det inget fel på att vara dedikerad till något spel.

Medlem

Älskade nästan varje sekund av det.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Propy:

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Det är ju folk som älskar spelet som gärna hyllar något dem verkligen gillar, är det fel?

Även fast det helt klart är riktigt irriterande när folk tjatar om vissa spel genom årstiderna om hur bra dem är *host* Skyrim*host* så är det inget fel på att vara dedikerad till något spel.

nej, det är inget fel. Det sa jag aldrig heller. I detta fallet känns det mer som att det hyllades innan det hade spelats...men jag gillade iof inte de tidigare bioshock spelen heller så det är kanske inte så konstigt att jag inte bryr mig om detta.

Jag har mina favoritspel och andra har andra, sen är det kul om andra gillar samma som jag. eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tur att vi har oilka smak. Det främrar mångfald. Hade den diskussionen igår angående kvinnor. Och Erik gav den briljanta kommentaren:
- Tur för mig, annars hade jag aldrig fått någon tjej.
"Och hon ingen kille", tänkte jag och höll de tankarna för mig själv.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Hade inga större förväntningar när jag satt mig ner ock började spela infinite. Men en sak blev klar ganska fort, det här blir den första shootern jag spelar igenom på flera år.

Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

Du får ju filosofera lite, om något är oändligt och sedan stoppar sin egen skapelse. Har det existerat eller inte? Berättelsen är ju allt annat än billigt, annars har du inte tittat på mycket SF.

"PS: Det var ju inte tidsresor, kasta du tärning under dialogerna?".

Och I vilka traditionella shooters är inte dörr till dörr om jag får fråga? Spelet adopterar åtminstone HL2 stilen. Utvecklarna vågar ge dig uppdrag som du misslyckas eller spontant byter värld. känns lite mer vågat & fräscht.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Trevligt. Spelade igenom det och det kändes som sagt mer som om det hade varit en interaktiv film jämfört med ett vanligt spel.

Medlem
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

Om spelet var som du beskriver så hade det inte varit en tre och en halv timme lång film om storyn. Jag tycker det är en riktigt välskriven story som kräver att spelaren är engagerad i minsta lilla dialog.

Annars står du där vid slutet och har inte en aning om vad som försiggår

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Propy:

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Det är ju folk som älskar spelet som gärna hyllar något dem verkligen gillar, är det fel?

Även fast det helt klart är riktigt irriterande när folk tjatar om vissa spel genom årstiderna om hur bra dem är *host* Skyrim*host* så är det inget fel på att vara dedikerad till något spel.

nej, det är inget fel. Det sa jag aldrig heller. I detta fallet känns det mer som att det hyllades innan det hade spelats...men jag gillade iof inte de tidigare bioshock spelen heller så det är kanske inte så konstigt att jag inte bryr mig om detta.

Jag har mina favoritspel och andra har andra, sen är det kul om andra gillar samma som jag. eller hur?

Sant, alla har sina favoriter och det är mycket trevligt när man delar spel smak med flera!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Trodde inte det var tillåtet att tjäna pengar på att endast lägga upp en video från ett spel man spelar utan att kommentera detta iaf inte om man läser Googles avtal.

Hur som helst så gillar jag att dessa läggs upp då kommentarer förstör i spel man inte spelat. Kommer nog skaffa det här spelet efter att jag kört första och andra delen. Ni som spelat denna del, om man spelar det kommer man då att spoila något i de två första spelen?

Nej, du kommer inte att spoila något i de första två spelen, om man kan anse det som spoiler är det max 5 sekunder. Men i övrigt finns det inget i hela spelet, varken tidningsklipp, affischer eller något som direkt kopplar till Bioshock 1 & 2. Så kör på!

Jag gillade spelet, men jag tar det för vad det är med. En underhållande story och resa genom en fantastisk miljö. Elisabeth är fantastisk och Columbia är fantastiskt. Det är lite, "Det är inte målet som är det roliga och viktiga, det är resan"

Så ta god tid och utforska, stanna och titta på allt möjligt och spring inte igenom det är mitt råd


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Antagligen så har inte recensenterna spelat ut hela spelet innan dom säger att det är årets spel. Dom spelar tutorialen och sen är det biff... GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Detta är enormt trevligt för någon som mig

Medlem

Fick väll egentligen gameplayupplevelsen jag önskade mig, men storyn genom spelet var något meeh. Var generellt sett bra dock fram till slutet där de kände sig tvungna att sabba allt.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

Om spelet var som du beskriver så hade det inte varit en tre och en halv timme lång film om storyn. Jag tycker det är en riktigt välskriven story som kräver att spelaren är engagerad i minsta lilla dialog.

Annars står du där vid slutet och har inte en aning om vad som försiggår

Troligen rushers som inte lirat spelet utan mest inriktat sig på det negativa och vill klara det fortast möjligt, klart man missar allt om man struntar i storyn...för mig tog det ca 27 timmar på 1999, och vissa andra kör det på 8 timmar, tro fan att man har olika syn på spelet då.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Fick väll egentligen gameplayupplevelsen jag önskade mig, men storyn genom spelet var något meeh. Var generellt sett bra dock fram till slutet där de kände sig tvungna att sabba allt.

Vad var det som var så dåligt med slutet? Allting är begripligt och det slutar "ganska lyckligt".

Medlem
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av Typhor:

Fick väll egentligen gameplayupplevelsen jag önskade mig, men storyn genom spelet var något meeh. Var generellt sett bra dock fram till slutet där de kände sig tvungna att sabba allt.

Vad var det som var så dåligt med slutet? Allting är begripligt och det slutar "ganska lyckligt".

Smaken är som baken

Medlem

Var detta konsol version? fulare än pc versionen som jag köpte för 200kr=p

Medlem

Oj, något blev fel här.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar