"Vem är du då?"

Inaktiv
"Vem är du då?"

Ja, vem är jag då?!

Jag heter Emma och har spelat så länge jag kan minnas. Det var min och pappas grej och jag lägger över allt ansvar på honom om det är något negativt med mitt spelande.

Min svaga punkt vad det gäller spel är Zelda, kommer alltid vara nummer 1 oavsett vad dom gör tror jag. Utöver det så spelar jag det mesta (dock väldigt lite renodlade FPS då jag inte hittat så många som har en vettig story att erbjuda). För att ge en liten bild av det så får jag väl dela med mig av en liten lista kanske:
-Zelda-serien
-Resident evil-serien
-Tales of-serien
(mycket serier här nu...)
-Darksiders
-XIII (om någon ens minns det spelet, jag blev helt tokig i det)

Är väl dom som kommer sådär på rak arm, och som har gjort stort intryck på mig. Sen är det ju en hel drös med äldre spel som det inte är någon idé att räkna upp, för ingen vill ha wall of text!

Sen för att beskriva mig själv lite mer... bor i Stockholm med fästman och en son på 2,5 år. Jobbar som butikschef i en tv-spelsbutik (hur kunde jag ha sån tur eller hur?!). Spenderar mina dagar med att jobba, göra typiska familje-/vuxnengrejer (laga mat är den sämsta) och sen den tid jag kan så blir det spelande. Väldigt förenklad och nerskalad presenation, men gissar på att ni redan tröttnat så ska sluta premiärinlägget nu.

Natta barn och sen blir det lite Portal 2. Hejpa!

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
"Vem är du då?"

Varför inte så mycket FPS?

Inaktiv

Mest för att jag som sagt inte hittat så många som har en bra story i kampanjläget med tillräckligt många timmar speltid. Och de erfarenheter jag har av att kört online så är det antingen bara osnutna pojkar som svär och är dryga, eller så blir man särbehandlad på alla möjliga sätt för att man är tjej typ

Känns som det finns mer att hämta i tredje persons-shooters av någon anledning (dom brukar väl för det mesta lägga ner mer tid på offline än online).


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Alright!

Jag kan köpa det med attityden som finns i många online-shooters, oftast är det precis som du säger. Ungdomar med taskigt ordförråd och hetsig karaktär, men det finns många bra spel också.

Kör du på konsol så tror jag att det finns mer att hämta från tredje persons-shooter också.

Ska bli kul att läsa din blogg framöver!

Hej på dig, välkommen till blogg-gänget

Jag älskade XIII-spelet, en kär och gammal favorit som alla borde testa. Det var för övrigt en av de första spelen som använde sig av "cel-shading".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle råda dig att lira igenom Bioshock serien eller Fallout om inte annat. Jo jag kommer också ihåg XIII till GCn för ett antal år sedan men tror faktiskt Jet Set Radio (DC) var några år före med cel-shading

Inaktiv

Tack för dom snälla kommentarerna

Har kört Bioshock faktiskt. Ettan var otroligt bra, tvåan va mer ett enda stort "Meh?!". Men om jag inte är helt ute och cyklar så var det inte samma team som gjorde tvåan, men att dom sen kom tillbaka nu för att göra Infinite. Fallout har jag inte hunnit med, men hört mycket bra om det.


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

XIII spelade jag när man var yngre, riktigt grymt spel. Välkommen till FZ.

1
Skriv svar