Sony vill locka fler kvinnor med Playstation 4

Robot
Sony vill locka fler kvinnor med Playstation 4

Andrew House säger några väl valda ord.

#sony


Medlem
Sony vill locka fler kvinnor med Playstation 4

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Tänkte precis samma sak.

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Jo, men antar att han vill locka de tjejer som inte tillhör gamer-skaran. Jag hade ju exempelvis inte satt en oinvigd framför Gears of War det första jag gjorde, utan något mindre hetsigt.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Fler människor 'kopplade' av Sonys illegala marknadsföring, framtiden ser mycket mörk ut, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Ring Aftonbladet direkt...........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Fler människor 'kopplade' av Sonys illegala marknadsföring, framtiden ser mycket mörk ut, tyvärr.

Illegala marknadsföring?

Medlem

Inför kraftigare vibration i kontrollen så lär det locka dem lite

Medlem

Det e la fan bara att se till att ha en rosa modell också..?

Alla tjejer älskar ju fan rosa..

Inaktiv

det skulle vara roligt att ha lite Girls på ps4 vissa gillar shoot 'em up-spel." redan har jag sett men inte mycket

Medlem
Inaktiv

Sony behöver inte göra någonting alls för att sälja PS4 som smör om Microsoft fortsätter på samma kundfientliga bana de ligger på.

Verkar bli bra år för Microsoft. Totala misslyckanden på mobila sidan, som också smittar PC-sidan eftersom de tryckt in ett mobilt OS på desktop. Och nu finns det risk att även nästa Xbox blir en flopp. Men Ballmer verkar sitta säkert trots allt.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Fler människor 'kopplade' av Sonys illegala marknadsföring, framtiden ser mycket mörk ut, tyvärr.

Illegala marknadsföring?

Följande påstående gäller även för Microsofts framtida spelkonsol.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Nej män har en högre nivå av testasatron och en mindre chans att få ett ligg. Därför måste de döda i spel för att få tillfredsställelse.

Medlem

Snälla ni, inte igen.

Medlem

Little Big Planet kändes som ett steg i rätt riktning. Många tjejer som har varit skeptiska vad gäller TV-spel i överlag har blivit positivt överraskade när jag introducerat de till spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Känner mig mer och mer säker på att köpa en Xbox 720 för varje uttalande som kommer från Sony/utvecklare köpta av Sony.

Ena dagen är det sociala funktioner, sen kommer "kvinnospel" tätt följt av "familjespel" och vips så är PS4 nya Wii

Medlem

Jag tror inte de behöver fokusera mer på att locka kvinnor, men lägga av med att försöka locka småpojkar. Linjära first person shooters utan någon form av mental utmaning är inte spännande.

Ge oss något utmanande, inte nödvändigtvis svårighetsmässigt men ge oss beslut, låt oss tänka lite, gör något nytt, kanske t.om vågat. Det har ingenting med könet att göra.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Fler människor 'kopplade' av Sonys illegala marknadsföring, framtiden ser mycket mörk ut, tyvärr.

Illegala marknadsföring?

Följande påstående gäller även för Microsofts framtida spelkonsol.

Jag förstår fortfarande inte vad du menar?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

En mer relevant frågeställning ur ett marknadsföringsperspektiv, och en fråga som även du kan ställa dig, är "Gillar kvinnor samma typ av spel som män?".

k3m
Medlem
Medlem

Räcker det inte att göra konsolen rosa..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Nej män har en högre nivå av testasatron och en mindre chans att få ett ligg. Därför måste de döda i spel för att få tillfredsställelse.

Ok? Och finns det några belägg för det påståendet?

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

En mer relevant frågeställning ur ett marknadsföringsperspektiv, och en fråga som även du kan ställa dig, är "Gillar kvinnor samma typ av spel som män?".

Varför skulle dom inte kunna gilla det?

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Ska dom göra det så lätt som möjligt att lira i köket?

2000-talet ringde


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

Nej män har en högre nivå av testasatron och en mindre chans att få ett ligg. Därför måste de döda i spel för att få tillfredsställelse.

Ok? Och finns det några belägg för det påståendet?

Jag skrev det som ett skämtsamt inlägg. Men för att vara seriös så är det ungefär så som det ser ut. Att män har högre nivå av testastron och tjejer har lättare att fixa ett ligg är väl ändå inget nytt? För att svara på min andra mening så var vänlig spela på valfri konsol online, lyssna och läs och andas in gnället från alla dessa "män" :).

Tjejer överlag äger ett Wii och lirar Mario Kart. Jag hade väldigt gärna sett fler tjejer som tar till sig de "tuffa" onlinespelen. Att spela spel online idag är rena rama korvfesten.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

En mer relevant frågeställning ur ett marknadsföringsperspektiv, och en fråga som även du kan ställa dig, är "Gillar kvinnor samma typ av spel som män?".

Varför skulle dom inte kunna gilla det?

Ibland behöver man inte göra sig dummare än vad man är. Ingen säger att de inte skulle kunna. Men gör de det?

Medlem

Min sambo spelar enbart shooters. Tror det är en myt att tjejer enbart vill spela gulliga spel.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Om dom skulle få like många tjejer att spela som killar så vore det en hel massa fler kunder. Skulle bli glad om några fler av mina tjejkompisar gillade dataspel.

Journey skulle kanske funka bra för någon som är ny, har tyvär ingen PS3 men det verkar vackert och inte hetsigt. Dreamfall Chapters tror jag skulle funka jättebra, bra story och ingen combat el stealth. Försökte få en av mina tjejpolare att prova på DA2, det gick inte så bra, hon hade svårt att få Hawke att gå dit hon ville, och det var innan hon skulle slå på saker. Dreamfall verkar bättre då. Men som sagt var, hon har noll vana eller insyn i det här.

Jag skulle personligen tyckt bättre om Tomb Raider om det var lite mer tombs o lite mindre kötta, men då ska man inte dra alla tjejer över en kam. Vet flera tjej-gamers som vill ha adrenalin o kul klasser, vara grym på sin roll i Ops el MP. Olika folk gillar olika saker som vanligt.

Känns som jag skulle ha det lite lättare att sälja in dataspel som kul grej att testa med en playstation framför att peppa någon som är helt ny på dataspel att skaffa en spel-pc. Så lätt att komma hem med fel saker, med ps så vet man ivarje fall att dom kom hem med rätt grej.

klur klur.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Min sambo spelar enbart shooters. Tror det är en myt att tjejer enbart vill spela gulliga spel.

Naturligtvis finns det kvinnor som gillar shooters, men jag tror nog att Sony har rätt så mycket statistik som visar vad majoriteten kvinnor föredrar för typer av spel etc.

12
Skriv svar