Star Wars 1313 handlade om Boba Fett

Inaktiv

nu blev det här spelet ännumer intressant ..alltid saknat starwars-spel med boba fett som huvudperson .

Inaktiv

jag tror det kommer göras iofs .. och isf kommer det ut i början på nästa år, snabbt ihopkrafsat av en lågbudgetstudio .. 30 userscore på metacritic, och en tvåa här..

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av xermalk:

Bojkott på allt disney nu.
Kommer inte lägga en krona på något som de står för.

Varför? För att Disney inte är beredda att satsa på ett företag som inte gjort ett enda bra spel sedan 2005. Om det som jag citerar ovan stämmer förstår jag deras beslut och i så fall hade det inte heller varit säkert att spelet hade kommit ut även om LucasArts fortfarande ägdes av George.

Att Disney nu äger Lucasfilm kommer antagligen inte ändra spelen de låter andra ge ut, det enda som ändrats är att företaget inte längre har en egen utvecklare eller utgivare.

Du har fått det hela om bakfoten, LucasArts började inte göra bra spel förrän 2008 då de släppte SW; The force unleashed, allt innan var vad man kan kalla "gammalt skräp".

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Du har fått det hela om bakfoten, LucasArts började inte göra bra spel förrän 2008 då de släppte SW; The force unleashed, allt innan var vad man kan kalla "gammalt skräp".

Tillåt mig gapflabba.

Maniac Mansion / Day of the Tentacle
Zak McKraken
Monkey Island-serien
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
The Dig
Grim Fandango
Full Throttle
Sam & Max

Sen den helt suveräna Dark Forces / Jedi Knight-serien, med Kyle Katarn i huvudrollen. Utveckling lejdes visserligen ut på extern håll, men det är nog de SW-förankrade titlar jag uppskattat mest av alla. Lägg där till även X-Wing vs Tiefighter.

"The Force Unleashed" och annan dylik halvmesyr var sena, desperata försök att anpassa sig till en blind och miserabel "mainstreampublik".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så kan det gå, Geroge Lucas.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av xermalk:

Bojkott på allt disney nu.
Kommer inte lägga en krona på något som de står för.

Varför? För att Disney inte är beredda att satsa på ett företag som inte gjort ett enda bra spel sedan 2005. Om det som jag citerar ovan stämmer förstår jag deras beslut och i så fall hade det inte heller varit säkert att spelet hade kommit ut även om LucasArts fortfarande ägdes av George.

Att Disney nu äger Lucasfilm kommer antagligen inte ändra spelen de låter andra ge ut, det enda som ändrats är att företaget inte längre har en egen utvecklare eller utgivare.

Du har fått det hela om bakfoten, LucasArts började inte göra bra spel förrän 2008 då de släppte SW; The force unleashed, allt innan var vad man kan kalla "gammalt skräp".

the force unleashed var ett ....bra spel ??? O_o

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av xermalk:

Bojkott på allt disney nu.
Kommer inte lägga en krona på något som de står för.

Varför? För att Disney inte är beredda att satsa på ett företag som inte gjort ett enda bra spel sedan 2005. Om det som jag citerar ovan stämmer förstår jag deras beslut och i så fall hade det inte heller varit säkert att spelet hade kommit ut även om LucasArts fortfarande ägdes av George.

Att Disney nu äger Lucasfilm kommer antagligen inte ändra spelen de låter andra ge ut, det enda som ändrats är att företaget inte längre har en egen utvecklare eller utgivare.

Du har fått det hela om bakfoten, LucasArts började inte göra bra spel förrän 2008 då de släppte SW; The force unleashed, allt innan var vad man kan kalla "gammalt skräp".

the force unleashed var ett ....bra spel ??? O_o

Fick pris och grejer t.o.m. Riktigt bra faktiskt, uppföljaren var dock rent skräp.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

123
Skriv svar