Bekräftat: "Nytt" Doom 4 på gång – Rage 2 skrotas

Medlem
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vi är fortfarande uppdelade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vi är fortfarande uppdelade.

"Silence, I kill you!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra det. Rage var värdelöst. Galet mycket grafikproblem.

Inaktiv

Doom 3 var fruktansvärt otäckt och älskade det verkligen! Ska bli så spännande med Doom 4 !

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av conthox:

Minns forfarande hur man var uppdelad i två läger: Dom som spelade Quake och dom som spelade UT.

Vilket spel är det som folk spelar nu för tiden, dom som vill spela action i stil med Quake och UT?

UT är äckligt underbart, då menar jag det från 99 och inte dom nya som jag tycker är extremt mycket tråkigare. Inte så att jag hatar dom men jag anser dom inte är lika snabba

Japp, UT var/är jättekul. Nötte både CTF, Assault och vanlig hederlig Deathmatch i timmar

instagib var ju rätt mysigt med ;D

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Ztreek:

ID har haft sin tid, de har levt på lånad tid i rampljuset, tiden är förbi imo.

Du är ju lika kunnig som en död häst. Doom 3 t.e.x, det var inte dåligt.

Nödvändigt att göra påhopp då!? Sedan så sög DOOM 3, det var ett riktigt uselt spel.

Det säger du ja, men storyn är det inget fel på, spelet hade brister ja men långt ifrån dåligt.

Medlem
Skrivet av Capitan:
Skrivet av figgehn:

ID borde satsa på att endast göra teknik, för det är de grymma på. När det gäller att skapa ett modernt spel så borde de köra Doom1/2 / Quake style utan "riktig" story utan bara fet action eller strunta i det.

Jag håller med. Är det något som ska få mig att bli intresserad att lira igen är de gör ett nytt "old school"-spel ála Quake eller RtCW, där ren skill var allt.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av att ha tusen vapen (eller tillägg till dem), eller magiska krafter av något slag, lika så är spel med microtransactions totalt stendött. Nästa grej som jag stör mig på är att speltillverkarna stirrar sig blinda över naturtrogen grafik eller få superrealistiska AI:s. Sådant är förvisso snyggt men det är inte det samma som att ett spel blir/är kul eller bra...

Vad jag vill ha är ett nytt RtCW, där man själv kan husera sin egen mp-server och mappa sina egna banor! Jag minns så väl tiden då man hade total frihet och alla små många roliga saker som dök upp, och det bästa var att de fungerade så j-a bra - tex Shrub mod för lägga till extra funktioner, som att spela död osv.

Jag kan hålla på i evigheter om det här, men ni som aldrig lirat RtCW och mp har verkligen missat en rolig tid. Det är ett spel som fortfarande är outstanding och det räcker med att prata med en som var med och han/hon blir fuktig i ögat av nostalgi...

Om du vill köra RTCW igen så ladda ner mp delen bara av enemy territory. Den spelas ännu av riktigt många, var bara några månader sen jag senast testade det

Medlem

Längtar som bara den efter ett nytt Doom och Quake, jag håller tummarna för ID


signatur

Game long and prosper

Medlem

ett bra doom värt namnet kan jag vänta bra på, rage var som sagt rena bajset.. första timmen eller två var visserligen kul men sen sög spelet

Medlem

Rage hade varit ok om texturerna inte var lånade från 1990.

Medlem
Skrivet av Javas:

Längtar som bara den efter ett nytt Doom och Quake, jag håller tummarna för ID

Skulle dom få för sig att göra ett nytt quake så kan dom gärna skippa att göra som det var i quake 4. MP läget var rent ut sagt dålig, man gick klumpigt och det var bara på tok för värdelöst. Så förståeligt att det knappt var folk som spelade det.

SP läget var riktigt värdelöst med, dom får återgå till hur q1, q2 eller q3 var då kommer jag jubla och spela igen. Har annars bara hållit mig till vanilla q3 med e+ modden

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Javas:

Längtar som bara den efter ett nytt Doom och Quake, jag håller tummarna för ID

Skulle dom få för sig att göra ett nytt quake så kan dom gärna skippa att göra som det var i quake 4. MP läget var rent ut sagt dålig, man gick klumpigt och det var bara på tok för värdelöst. Så förståeligt att det knappt var folk som spelade det.

SP läget var riktigt värdelöst med, dom får återgå till hur q1, q2 eller q3 var då kommer jag jubla och spela igen. Har annars bara hållit mig till vanilla q3 med e+ modden

Smaksak det där, själv så älskade jag kampanjen!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Zlither:

Om du vill köra RTCW igen så ladda ner mp delen bara av enemy territory. Den spelas ännu av riktigt många, var bara några månader sen jag senast testade det

Så det finns fortfarane folk som spelar ET? Hur funkar det med punkbuster? Sist jag koillade in ET så bråkade PB en massa, men det kanske är fixat nu?

Medlem

Rage var bara ett stort "Jaha?". Enda man gjorde var att köra sina rejs och fara kors och tvärs på jakt efter saker, vilket blev enformigt i längden.

Medlem
Skrivet av virgol:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Struggle:

Jag tror inte id kommer ta tillbaka actiontronen, för att de ska göra det behöver de verkligen innovera genren. Det har/hadde dom talang till förr, men nu, det blir svårt.

Inte "back to the roots" då? Vad hade folk sagt om "ett nytt Quake"?

Mja, du kan ju fråga de som spelade Quake 4 (för jag antar att ingen längre spelar det).

Fast var inte Q4 mer ett nytt spel med Q-vibbar, inte ett Quake i ny tappning?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av figgehn:

ID borde satsa på att endast göra teknik, för det är de grymma på. När det gäller att skapa ett modernt spel så borde de köra Doom1/2 / Quake style utan "riktig" story utan bara fet action eller strunta i det.

Håller fan med figgehn här gällande att dom borde släppa ett game där storyn inte spelar så stor roll utan mera som back in the days "Doom 1+2/quake" där det är fullt röj från början till slut.

Medlem

Oj oj oj, bra att dom tänker om, det här hade jag ingen aning om. Ända sedan 2007 så har det känts som att iD Software har legat i otakt. Jag tycker inte det krävs ett geni för att inse att efter ett misslyckande som Rage så borde nästa spel dom gör bli next gen fokuserat. I mitt tycke så har iD Software tappat perspektivet, detta är ju bara ett starkt bevis på att dom har haft fel inställning, vilket har varit rätt så tydligt. Detta misstag kostar dom ännu mera tid. iD Software is doomed. Folk tänker inte sitta och vänta, och deras titlar blir mer och mer diffusa för allt nytt folk.

Medlem

Hoppas att dom tittar på vad som gjorde Doom 1 och 2 bra. Känns som att ID behöver få till D4 för att inte falla bort totalt.

Medlem

problemet är gör dom doom exakt som gamla doom floppar det,

Nya fps spel behöver nya saker, att satsa lite esport på det på multiplayer delen är ett bra salu ersättare till quake kanske?

och en bra storydriven sp.

med intressanta vapen mechanics därpå, jag tror dom misslyckas men hoppas på dom lyckas behövs ett nytt 1v1 fps , spelarna skriker efter det tom.

Skrivet av T.Mani:

De ska heller inte försöka göra någon slags illusion av att det är en öppen värld, fast den egentligen är lika instängd som en skithög under ett dasslock.

Klockren metafor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Struggle:

Jag tror inte id kommer ta tillbaka actiontronen, för att de ska göra det behöver de verkligen innovera genren. Det har/hadde dom talang till förr, men nu, det blir svårt.

Inte "back to the roots" då? Vad hade folk sagt om "ett nytt Quake"?

För att ta tronen, så räcker det inte idag att släppa ett Quake Live. Du måste (tyvärr) pusha och innovera. Jag tror definitivt att id skulle och kan lyckas att släppa ett lyckat spel, men att ta tronen igen? Knappast.

De har tappat för mycket talang, många av de äldre och har slutat och flertalet duktiga snubbar har rört sig till andra ställen i branschen. Carmack har inte helhjärtat varit med under flera år, hur kan han när han sysslar med raketer samtidigt? Visst, han är med och kodar intressanta saker, men hur pushande var id tech 5 egentligen, megatexture är intressant, men inte mer än så.

Jag hade gillat "ett nytt Quake" något som var annorlunda men ändå behöll rötterna, det är dock svårt att göra något "nytt" av Quake.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Recept för att lyckas:
Riktig jävla multiplayer. Death match som det var som förr!
Dedikerade servrar, självklart att man får binärer för detta. Ingen jävla serverhyra...

Sen är det bara att glo på pengarna när dom rullar in.

Medlem

Jag tyckte RAGE var bra! Så synd att ingen tvåa kommer, hellre RAGE2 än Doom4 enligt mig. Men det är ju pengar som styr allt i världen, så inte förvånad alls att RAGe2 läggs ner om det nu sålde dåligt. SYND!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Zlither:

Om du vill köra RTCW igen så ladda ner mp delen bara av enemy territory. Den spelas ännu av riktigt många, var bara några månader sen jag senast testade det

Så det finns fortfarane folk som spelar ET? Hur funkar det med punkbuster? Sist jag koillade in ET så bråkade PB en massa, men det kanske är fixat nu?

Jodå den är en hel del som lirar det ännu i alla fall gratis delen vad jag vet PB ska funka bra i det jag har då inte stött på några bekymmer med det, bara stött på problem med pb i bf3, cod 4 och liknande. Men i detta så har inget problem uppstått

Medlem

Har ID Software gjort något bra sedan DOOM? Vadå? Jag har missat det isåfall.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Har ID Software gjort något bra sedan DOOM? Vadå? Jag har missat det isåfall.

Ja RAGE.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

problemet är att den där carmack har all makt,så han sitter på sitt kontor och kodknackar kod hela dagarna.
ta in romero igen.

romero är för övrigt en cool snubbe.

12
Skriv svar