EA: Vi kan bli bättre

Inaktiv
EA: Vi kan bli bättre

"EA: Vi kan bli bättre"
- no shit

Medlem

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Medlem
Medlem

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Inaktiv
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Goldman Sachs är definitivt det sämsta amerikanska företaget.

Medlem

'Vi kan BARA bli bättre' borde det stå.

Medlem

Fick lust att länka South Park BP-guy men den känns lite utspelad

Medlem
Skrivet av 4Life:

Fick lust att länka South Park BP-guy men den känns lite utspelad

Dessutom är den aptråkig, så den måste man inte länka till.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Kommer dom att göra bättre eller är det bara ytterligare ett uttalande utan vikt från EA?'

Sen att ens kommentera att "andra är värre" osv spelar ju mindre roll, dom får se till vad dom själva kan göra. Som att säga till sin mamma "men mamma dom andra fåååår ju det, kan inte jag också?"

Finns ju inget annat spelföretag som får så mycket skit, och samtidigt nämner han Simpson tapped out, mikrotransaktionernas okrönte kung som att det vore något att skryta med?

Tror han missuppfattat omröstningen, det handlar ju inte om vilket företag som fuckat upp mest, utan vilket som har sämst attityd mot sina kunder, och hur man behandlar sina kunders kritik, som EA forumen där SimCity kritik censureras, folk nekas refunds, att man fortfarande tar ett spel online fast det inte behövs, trasig simulering, låtsasinvånare, falsk marknadsföring ja exempeln tar ju aldrig slut.

Alltså hela SimCity historien o alla lögner och fails runtomkring är ju det som gör att EA blir sämst, givetvis är det en större katastrof vad BP har gjort men bara för att det finns värre (det finns alltid värre) så får man ta sitt egna ansvar.

Men med hans blogginlägg att döma så tänker dom tuffa på som aldrig förr, men förhoppningsvis får dom iaf en bättre attityd mot sina kunder.

Jag är dock tveksam, chansar på att inom en månad får vi reda på nästa grej som fansen ogillar, antingen något stort om SimCity, eller att nästa Mass Effect endast släpps till mobiler och delas in i 30DLC, för kom igen, det är ju "what the customer wants". Han borde sätta sig ner o spela i ett år eller två, att hänga på forum o se allting ur kundens synvinkel, det skulle nog förändra en del.

Medlem

EA har inte varit bra på åratal

Geeks Gaming

Hahah har inget med ME3 att göra... de har med att dom tänker bara på pengar.
Sen att varje gång dom släpper ett nytt spel så funkar inte deras servrar överhuvudtaget.

Medlem

Om de bara börjar lyssna på "fans" och sluta vara giriga tölpar så har de kommit långt på vägen

Medlem
Medlem

"EA Games. Ruin everything."

Medlem

Inte stänga av servrar för tidigt? varför ska man ens behöva en server och ständigt online för att spela ett single-player spel?

Inaktiv
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Det är ju tanken som räknas.

Stora oljeföretag har mycket vikt på ett lillfinger, så ett litet misstag har stora effekter. Men när EA gör något jävligt fel händer inte mycket, men det är ändå ett ett enormt fel.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Vad är det för "coola" saker som EA gör? Köper grymma utvecklare och pressar dem till bristningsgränsen för att sedan förstöra spelen helt med DRM, Origin och värdelösa servrar? Eller är det möjligtvis deras sätt att mjölka spelserier som är "coolt"? Jag ställer mig tvekande.


signatur

Have a good time!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

"EA: Vi kan bli bättre"
Att bli sämre svårt att bli.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Vilken vettig person som helst förstår ju att massiva oljeutsläpp och finanskriser är långt värre än vad något spelföretag någonsin skulle kunna orsaka.

På det sättet känns det extremt överdrivet att rösta fram EA, i synnerhet om det hade någonting att göra med en så jämförelsevis fånig bagatell som hur ett spel avslutas.

I ett rent spelsamanhang (miljökatastrofer och finanskriser åsido), så tycker jag nog också att EA är det "sämsta" företaget. Men att ens sätta det i samma kontext som att naturen förstörs eller att folk förlorar allt de har, känns ju absurt.

SE

Medlem
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Medlem

det ända dom behöver göra är att titta på CD projekt.

Medlem

Kan dom då äntligen lägga ner C&C och låta communityn göra det goda jobb dom har gjort hitills?

Sluta sabba min absoluta favorit-spelserie någonsin.

Medlem

Ge oss tillbaka slaget om midgård 2 And im happy

Inaktiv

Ljug inte för er själva EA, ni har inga som helst planet på att förbättra er.

Medlem

Du borde börja jobba på EA, ni verkar ha samma tänk. "ånej folk piratar våra spel, vi får helt enkelt göra sämre skitspel. Det fixar nog problemet så att folk börjar betala istället."
För felet var ju att spelen förr var för bra så spelarna slutade att betala..

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Vilken vettig person som helst förstår ju att massiva oljeutsläpp och finanskriser är långt värre än vad något spelföretag någonsin skulle kunna orsaka.

På det sättet känns det extremt överdrivet att rösta fram EA, i synnerhet om det hade någonting att göra med en så jämförelsevis fånig bagatell som hur ett spel asvlutas.

I ett rent spelsamanhang (miljökatastrofer och finanskriser åsido), så tycker jag nog också att EA är det "sämsta" företaget. Men att ens sätta det i samma kontext som att naturen förstörs eller att folk förlorar allt de har, känns ju absurt.

SE

Jupp. Tycka vad man vill om EA, men sett i det stora hela så tycker jag att det har varit värre händelser. Känns lite trist att inte det inte blev en känga till dom som jag tror har orsakat mer skada.

Inaktiv

Vilket j-la dravel. Att inte högdjuret ens begriper _varför_ de vinner första pris i uselhet är symtomatiskt. Det handlar inte om vad man uträttar för mänskligheten utan kundattityd. Där är deras plats i hall of shame välförtjänt. Det enda han säger som är korrekt är att den stora massan accepterar eller tvingas acceptera bli a**-raped av dem. De läser inte alls communityn och tar åt sig kritik utan de läser endast pengarna de drar in. Så länge det rullar in så gör de rätt. Hade pappskallarna gjort rätt så hade förmodligen SimCity sålt 5-10 milj ex istf drygt 1.

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

De kan ju börja med att släppa ett bra spel, då köper folk det När jag tänker på EA, då ser jag bara "The Sims".


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

måste va därför alla kickstarter drar in så fruktansvärt mycket pengar, skit ska skit ha. köper hur mycket spel som helst, men om ea ha släppt det så kan jag erkänna att den senaste tiden har jag laddat ner det för att se om skiten går att spela, alt förmånga spel som varit för buggiga som jag har köpt, så man har fått vänta en bra bit efter releasdagen för att dom ska funka.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Skriv svar