Robot
Defiance

Ett onlinerollspel baserat på en tv-serie som inte sänds i Sverige pinglar en rad varningsklockor men livet i ett postapokalyptiskt San Fransisco verkar inte så pjåkigt.

#defiance, #trion, #tabula-rasa, #tera, #rift


Medlem
Defiance

"Med tanke på att det fortfarande är osäkert hur vi stackars svenskar ska få ta del av tv-serien lämnar jag den biten därhän."

Internet!

Medlem

Det här projektet kommer hänga på interaktionen mella spel och Tv-serie. Gör dom det bra kan det bli jäkligt intressant

Medlem

Som folk säger de är en mix av Borderlands och Fallen Earth.
Gillar spelet hittills i alle fall.

Medlem

Jag är positivt överraskad. Har spelat i 13 timmar enligt Steam, 136 EGO Level, sedan i förrgår. Hittills har det bara blivit bättre och skulle väl just nu ge 79/100 i betyg, typ. Ångrade köpet första halvtimmen faktiskt. Brukar inte köpa spel utan att veta så mycket om det. Nu är jag glad över mitt köp.

Och, bilarna i spelet <3

Medlem

Funderar på ett köp!
Fråga: fordonen, fungerar dem som "mounts"?. Att man köper dem sedan äger man dem ?

Medlem
Skrivet av Mynao:

Funderar på ett köp!
Fråga: fordonen, fungerar dem som "mounts"?. Att man köper dem sedan äger man dem ?

Man får en rätt tidigt i sitt main quest, men det går att köpa fordon om man vill ha snyggare och lite snabbare. Fast den man får är rätt snabb. Så snabb att man rätt lätt kan hamna lite fel ibland. Det finns ju en boost också, som nitro i bilspel.

Medlem

Bara kollat lite på spelet men inte kollat in nog av det dock så man vet (ser ju kul ut dock). Finns det någon pvp i spelet, typ world pvp eller är det bara battleground pvp om något alls?

Medlem

Hur är spelvärlden? Öppen eller indelad i zoner och instancer?

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Bara kollat lite på spelet men inte kollat in nog av det dock så man vet (ser ju kul ut dock). Finns det någon pvp i spelet, typ world pvp eller är det bara battleground pvp om något alls?

Det finns både world pvp och battlegrounds, world pvp är dock på specifika ställen så det är bra för folk som inte gillar att bli gankade när dom questar tycker jag

Medlem
Skrivet av Spectral:

Hur är spelvärlden? Öppen eller indelad i zoner och instancer?

Öppet, sen är det instancerat i vissa "instancer" de jag stött på är main quest relaterade. Finns även coop instancer men det har jag inte testat ännu. Ska göra ikväll med några kompisar

Medlem

Det är underbart borde ha kört mig trött på det under alla timmar buggestande av det mesta inklusive hela nuvarande storylinen (mt tam sammanlagt 6 gånger, madera 4 gånger, hela vägen fram till nim två gånger), men icke då Tycker fortfarande det är lika kul. Har dock inte tagit mig till slutet nu efter release än, har inte bråttom

Medlem

Låter intressant avvaktar på FZs recension för ett beslut

Medlem

300 spänn betalade jag på releasedagen, tycker man får ganska mycket spel för dom pengarna. Ska köra mer sen när jag har tid


signatur
Medlem

Köpte precis för ca 250 kronor från den skumma sidan g2play. Har i alla fall fått nyckeln och reggat mig, klienten är nere om ca 1 minut. Detta ska bli spännande!

Medlem

Helt ok spel, men undrar hur länge endgame kommer vara kul medan man väntar på nya tv-avsnitt/säsonger, känns inte direkt som det kommer finnas mycket att göra förutom att jaga arkfalls och köra några pvp battlegrounds.

Något heltids mmo tror jag inte det här är, men kul att spela lite då och då för att fördjupa sig mer inom Defiance universumet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Känner inte för att köpa spelet än. Är lika sugen som jag är skeptisk. Blir lite mer research innan jag investerar. Jag vill även se vad de som spelat Defiance ett tag säger om spelet

Medlem
Skrivet av Javas:

Helt ok spel, men undrar hur länge endgame kommer vara kul medan man väntar på nya tv-avsnitt/säsonger, känns inte direkt som det kommer finnas mycket att göra förutom att jaga arkfalls och köra några pvp battlegrounds.

Något heltids mmo tror jag inte det här är, men kul att spela lite då och då för att fördjupa sig mer inom Defiance universumet

Jag kör det som ett sido-mmo till guildwars 2, så för mig räcker det bra än så länge.

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Javas:

Helt ok spel, men undrar hur länge endgame kommer vara kul medan man väntar på nya tv-avsnitt/säsonger, känns inte direkt som det kommer finnas mycket att göra förutom att jaga arkfalls och köra några pvp battlegrounds.

Något heltids mmo tror jag inte det här är, men kul att spela lite då och då för att fördjupa sig mer inom Defiance universumet

Jag kör det som ett sido-mmo till guildwars 2, så för mig räcker det bra än så länge.

Detsamma, det håller nog tillräckligt bra medan serien sänder aktuella säsonger, sen blir det nog att invänta nästa säsong osv


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det kommer nog nytt mellan säsongerna också

Medlem

Bara jag här som har stora problem med värk i handleden efter att spela detta spel med mus? Det sänker sensitivityn något enormt i "aim" läget vilket gör att jag (mfl) gör automatiskt knasiga vridningar av handen vilket resulterar i ajaj.

Är man van vid vanliga shooters så är det mkt svårt att vänja sig vid detta.

Antar att det är tänkt för att göra det lättare att sikta med kontroll. Men va fan, borde man ju få välja, speciellt till pc.

Flera som reagerat på deras forum, men trion skyltar med sin frånvaro.

Medlem

Det är ett grymt spel.... var lite skeptiskt först...men ångrar inte köpet....

Medlem
Skrivet av Horniak:

Bara jag här som har stora problem med värk i handleden efter att spela detta spel med mus? Det sänker sensitivityn något enormt i "aim" läget vilket gör att jag (mfl) gör automatiskt knasiga vridningar av handen vilket resulterar i ajaj.

Är man van vid vanliga shooters så är det mkt svårt att vänja sig vid detta.

Antar att det är tänkt för att göra det lättare att sikta med kontroll. Men va fan, borde man ju få välja, speciellt till pc.

Flera som reagerat på deras forum, men trion skyltar med sin frånvaro.

Stäng av aim assist


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av Horniak:

Bara jag här som har stora problem med värk i handleden efter att spela detta spel med mus? Det sänker sensitivityn något enormt i "aim" läget vilket gör att jag (mfl) gör automatiskt knasiga vridningar av handen vilket resulterar i ajaj.

Är man van vid vanliga shooters så är det mkt svårt att vänja sig vid detta.

Antar att det är tänkt för att göra det lättare att sikta med kontroll. Men va fan, borde man ju få välja, speciellt till pc.

Flera som reagerat på deras forum, men trion skyltar med sin frånvaro.

Stäng av aim assist

Aim assist är avslaget. Detta har att göra med sensitivityn i "sikta" läget.

Aimassist ger dig snap aim.

1
Skriv svar