The Walking Dead Säsong 3: Avslutingen

Medlem
The Walking Dead Säsong 3: Avslutingen

FÖRST OCH FRÄMST OM DU INTE HAR SÄTT PÅ HELA SÄSONG 3 AV TV-SERIEN THE WALKING DEAD SÅ SKA DU INTE LÄSA DETTA! HÄR KOMMER JAG ATT SUMMERA HELA SÄSONG 3, SÅ VILL DU INTE HA NÅGOT SPOILERAT SÅ LÄS INTE.

Säsong 3 utspelar sig 8-9 månader efter att säsong 2 avslutades. Säsong 2 avslutades med att bondgården som överlevarna var på blev attackerade av en flock med zombies, under attacken så försvann Andrea och hittades i slutet av en en kvinna med mörk luva, Michonne.

Överlevarna har nu hittat ett fängelse som dem rensar på zombies och gör till sitt hem. Fängelset är fullt med zombies. Tyvärr så är det inte alla som klarar sig... Tyvärr så är ingens aldrig säker, T-dog var tvungen att offra sig, och Lori som vi kände till var gravid och var tvungen att föda med kejsarsnitt.

Michonne har tagit hand om Andrea och dem hittar senare en stad som har tagits över av guvernören. Guvernören välkomnar Michonne och Andrea till Woodbury med öppna armar om dem stannar där och ger upp sina vapen.

Michonne litar inte på guvernören alls, hon talar om för Andrea att man inte kan lita på honom och det är nåt skumt med Woodbury. Andrea vägrar att tro på det för att hon har hittat en plats som dem är säkra på.

Kriget
Guvernören upptäcker att överlevarna använder fängelset som gem. Kriget börjar när Guvernören har tagit Glenn och Maggie och misshandlat Glenn för att får reda på var dem har sitt läger. Michonne såg allt när hon spionerade på dem när Daryls bror Merle kom och fångade dem. Michonne visste var fängelset låg så hon tog med det som Glenn och Maggies packning och mat som blev kvar. Michonne visade sig vid fängelset genom att hon slaktade zombies vid fängelset. Rick(ledaren)hade aldrig tagit med henne om hon inte hade haft med sig bebismaten.

Bästa säsongen
Missförstå mig inte när jag säger att säsong 3 har varit den bästa. Säsong 1 var lagom lång men dem försökte alldeles för tidigt ta reda på hur zombie-apocalypsen hade kommit till, och i säsong 2 var dem alldeles förlänge på bondgården.

Det säsong 3 av TWD gör fantastiskt är att det är ett krig som kommer att börja och avslutas men ingen vet när.

Ändå en besvikelse
Sista avsnittet lämnade mig utan några svar eller frågor. När guvernören attackerade fängelset så hände det som jag hade väntat på.

Men efter attacken så dog ingen speciell, guvernören åkte iväg och stannade längre bort vid vägen och blev galen och skjut ihjäl dem som var med honom. Rick, Daryl och Michonne åkte till Woodbuty för att befria Andrea som hade blivit fastbunden i en torteringsstol med en döende vän. Men när dem kom fram så hade hon lyckats ta sig loss med blev biten och var tvungen att skjuta sig själv när dem kom dit.

Här kommer mitt problem med slutet in. Jag hade hoppats få fälla en tår när Andrea låg där på golvet och var på väg att bli en av dem levande döda. Jag kunde inte ens bry mig att hon skulle dö för att hon hade varit en guvernörens bitch hela säsongen! Jag hade faktiskt blivit ledsen och Rick öppnade dörren och såg en zombie-Andrea.

Mitt sista problem med säsong 3 är att guvernören bara försvinner och man får aldrig se sista kamp mellan honom och Rick, och man får aldrig veta vad han åker iväg.

Skärpning till slutet av nästa säsong. Så som den här säsongen avlutades avslutar man inte en säsong på en serien med så mycket bra material!

I betyg så får säsong 3 av TWD 4,5/5

#blogg

Medlem
The Walking Dead Säsong 3: Avslutingen

Själv blev jag lite arg på hur man valde att Andrea skulle dö. Här har hon sprungit runt i tre säsonger och slaktat grupper av zombies och helt plötsligt blir hon biten när hon hade två fötter och en beväpnad hand fri att kunna försvara sig med emot en tanig liten rackare som Milton. Hennes liv påminner om Steve Irwin, killen som lekte runt med världens giftigaste ormar och som sen blev dödad av en rocka. Mitt betyg på säsongen blir 4 av 5.

Medlem

Jag tycker walking dead är överskattad, jag gillade första avsnittet, Resten är har varierat mellan mediokert eller rent av kasst.
Vill gilla serien, men det är så mycket dåligt så man tröttnar.

Ta bara "slaget" när dom fick lämna gården förra säsongen, 2 saker, först och främst, dom hade dåligt med skott, men dom åkta omkring i bilar och sköt och missade, istället för att att bara köra över dom.. seriöst. hur dumma är dom.
Sen när dom springer så dyker det upp långsamma zombies från ingenstans på ett vad som verkar vara helt öppet fält, och dom ser dom inte. Folk som lever är båda dumma och blinda och förtjänar att dö.

Jag är inget geni, men jag skulle kunna rensa ut det där fängelset själv utan att avlossa ett skott eller vara i någon direkt fara.

Nog för att vissa av dom får lite smarta ideer, eller rent av lösningar på problem som man som tittare inte skulle kunna tänka sig, men mer än något så framstår karaktärerna i serien som dumma, förstår om det går hem i den amerikanska publiken, men jag tycker inte om när man dummar ner folk bara för att få fienderna att verka farligare.

Inaktiv

Denna säsong var helt åt helvete... ettan var rätt så bra. Tvåan var dom kvar på en farm och nu det här fängelset.

Jag vill gärna se lite mer zombies, blod och dödande. Dom blir jagade, folk dör, folk tillkommer.

Men jag antar att det har med pengar att göra kanske? Klart att det är billigt att spela in en hel säsong på en liten farm och vid ett fängelse.

Medlem
Skrivet av 4Life:

Själv blev jag lite arg på hur man valde att Andrea skulle dö. Här har hon sprungit runt i tre säsonger och slaktat grupper av zombies och helt plötsligt blir hon biten när hon hade två fötter och en beväpnad hand fri att kunna försvara sig med emot en tanig liten rackare som Milton. Hennes liv påminner om Steve Irwin, killen som lekte runt med världens giftigaste ormar och som sen blev dödad av en rocka. Mitt betyg på säsongen blir 4 av 5.

Håller ned när du säger att Andrea har slaktat zombies som om det vore vardag, men att hon inte kan klara av klena Milton blev bara löjligt. Där dog säsong 3 för mig.

Medlem
Skrivet av TruB:

Jag är inget geni, men jag skulle kunna rensa ut det där fängelset själv utan att avlossa ett skott eller vara i någon direkt fara.

Är du helt säker nu? 20 zombies mot 1 ensam person, inga bra odds.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Denna säsong var helt åt helvete... ettan var rätt så bra. Tvåan var dom kvar på en farm och nu det här fängelset.

Fängelset kommer dom nog vara kvar på i halva säsong 4 med tanke på att dem fyllde det med folket från Woodbury. Hoppas att det inte blir så.

Medlem
Skrivet av Kabbe:
Skrivet av TruB:

Jag är inget geni, men jag skulle kunna rensa ut det där fängelset själv utan att avlossa ett skott eller vara i någon direkt fara.

Är du helt säker nu? 20 zombies mot 1 ensam person, inga bra odds.

kravallutrustning, 1 yxa i var hand, hack hack. Är man två kan man bytas om att ta lead.
Om det skulle vara för tufft så kan man alltid locka till sig dom och sen låsa en dörr med galler bakom och hugga ner dom där ett par i taget.
varför använder ingen spjut?

att dom springer i grupp i trånga utrymmen och viftar är dock livsfarligt.

Fällorna den svarta killen har i säsong 3 är faktiskt smart, sätta upp några sådana överallt och zombies is no more, orka bry sig om plocka ner och bränna dom om det är på en avlägsen plats, bara fylla på med levande råttor.

1
Skriv svar