EA: Vi kan bli bättre

Medlem

ShavedEwok i dag, 11:27
Vilken vettig person som helst förstår ju att massiva oljeutsläpp och finanskriser är långt värre än vad något spelföretag någonsin skulle kunna orsaka.

På det sättet känns det extremt överdrivet att rösta fram EA, i synnerhet om det hade någonting att göra med en så jämförelsevis fånig bagatell som hur ett spel asvlutas.

I ett rent spelsamanhang (miljökatastrofer och finanskriser åsido), så tycker jag nog också att EA är det "sämsta" företaget. Men att ens sätta det i samma kontext som att naturen förstörs eller att folk förlorar allt de har, känns ju absurt.

SE

Well spoken!

Medlem

EA borde ta lite lärdom från CD Projekt

Medlem

Jag går inte på det där skitsnacket igen EA, varje gång ni sagt att ni ska förbättra er så tar det bara ett par månader innan ni släpper en fet bomb av dåliga beslut!!!!!!

Minns någon gången då EA bad om ursäkt för att dom skrotade Dungeon Keeper 3 och satte utvecklingsteamet på Harry Potter filmspelen? EA bad fansen om ursäkt och garanterade att dom skulle försöka rädda DK. Ett tag senare annonserades ETT NYTT DUNGEON KEEPER, alla fans blev tokiga av glädje..för att till sist läsa att EA asen hade sålt licensen till en Kinesist mmo utvecklare -_-

Nej EA, jag kommer aldrig i hela livet lita på er igen


signatur

Game long and prosper

Medlem

EA kan dra åt helvete, dom har förstört DICE helt och hållet.

phi
Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Goldman Sachs är definitivt det sämsta amerikanska företaget.

Jag skulle säga att Goldman Sachs, JP Morgan och Federal Reserve ligger på delad första plats. Inte bara i på andra sidan pölen utan på en global skala.

Medlem

Hoppas han blir nya chefen, han verkar less på att vara hatat och kommer nog försöka göra nått åt det

Inaktiv

Kan inte EA göra ett nytt Road Rash,
hade görkul när man lirade dom spelen på Sega Megadrive.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brain:
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Vad är det för "coola" saker som EA gör? Köper grymma utvecklare och pressar dem till bristningsgränsen för att sedan förstöra spelen helt med DRM, Origin och värdelösa servrar? Eller är det möjligtvis deras sätt att mjölka spelserier som är "coolt"? Jag ställer mig tvekande.

Du kanske skulle läsa vad han skrev innan du går till attack. "ocoola" är motsatsen till "coola", och de grejer du nämner är garanterat vad Jelen menar är ocoolt. Han drar därtill slutsatsen att dessa ocoola grejer inte rimligtvis kan göra ett företag till det sämsta i USA.

Hoppas du begriper nu.

Medlem

Hata EA... Nej det gör jag inte. Det finns saker som bör bli bättre hos EA men det kan vara på G nu med nya chefen. Hoppas jag.

Tror på framtiden och vill de sälja så måste de börja lyssna på sina kunder. Se saker jag har i origin funkar hur bra som helst.
Köpte inte sims så jag slapp strulet.
Så har inte givit upp hoppet om EA än.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

Inaktiv
Skrivet av TexN:

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

Man slår inte handen som föder en.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av TexN:

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

DICE är en del av EA, helägd sedan många år. DICE hade antagligen hetat EA Sweden eller EA Stockholm om DICE inte var ett ganska starkt varumärke. Varför skulle EA uttala sig om vad de tycker om EA?

Medlem

Återigen så förstår inte EA, ja ni kan utan tvekan bli bättre men frågan är kommer ni bli det? Jag tvivlar starkt på att ni kommer ändra er attityd och era dagar är således räknade, jag kommer inte sakna er för fem öre för ni är det värsta som hänt spelindustrin.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av abflex:
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Goldman Sachs är definitivt det sämsta amerikanska företaget.

Jag skulle säga att Goldman Sachs, JP Morgan och Federal Reserve ligger på delad första plats. Inte bara i på andra sidan pölen utan på en global skala.

FED är ju inte riktigt ett företag. Men jag håller med om att JPMorgan Chase & Co. är precis lika illa som Goldman Sachs.
På en global skala så skulle jag nog kalla vissa superkorupta afrikanska centralbanker värre. Men de förstör ju bara inom det egna landet.

Medlem

Även om EA knappast är det värsta företaget man kan komma på så tror jag att det är ett av företagen som faktiskt kan drabbas lite grann av dålig publicitet. Olja kommer att säljas ändå, Monsanto dominerar ändå och har redan konstant dålig publicitet o.s.v.

Så hellre ett företag som kanske påverkas åtminstone lite grann av att komma först i den här listan.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av TexN:

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

DICE är en del av EA, helägd sedan många år. DICE hade antagligen hetat EA Sweden eller EA Stockholm om DICE inte var ett ganska starkt varumärke. Varför skulle EA uttala sig om vad de tycker om EA?

Oh, visste inte att det var så. Men.. det är fortfarande några andra än DICE som bestämmer när spelen ska släppas och i vilket skick? Eller är de dom själva? x;

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Medlem
Skrivet av TexN:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av TexN:

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

DICE är en del av EA, helägd sedan många år. DICE hade antagligen hetat EA Sweden eller EA Stockholm om DICE inte var ett ganska starkt varumärke. Varför skulle EA uttala sig om vad de tycker om EA?

Oh, visste inte att det var så. Men.. det är fortfarande några andra än DICE som bestämmer när spelen ska släppas och i vilket skick? Eller är de dom själva? x;

Många i DICE hatar vad EA tvingar dom till. Dock är det så att många har familjer inom DICE och behöver pengarna. Detta är från en källa som känner några på DICE.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

GLöm inte bort folk som först vill testa om deras dator klarar spelet eller vill försäkra sig om att det inte är ett skitspel innan. Så de 4 miljonerna nertankning så kan mkt väl hälften ha köpt spelet sen

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av TexN:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av TexN:

Har DICE uttalat om vad dom tycker om EA?
Skulle gärna vilja veta, men kanske lite känsligt.

DICE är en del av EA, helägd sedan många år. DICE hade antagligen hetat EA Sweden eller EA Stockholm om DICE inte var ett ganska starkt varumärke. Varför skulle EA uttala sig om vad de tycker om EA?

Oh, visste inte att det var så. Men.. det är fortfarande några andra än DICE som bestämmer när spelen ska släppas och i vilket skick? Eller är de dom själva? x;

Många i DICE hatar vad EA tvingar dom till. Dock är det så att många har familjer inom DICE och behöver pengarna. Detta är från en källa som känner några på DICE.

Det är den uppfattningen jag fått!
En bekant sa upp sig på DICE just pga ea...^^

Skribent

Säga vad man vill om EA men Origin funkar faktiskt fint. Battlefield 3:s Battelog fungerat faktiskt riktigt bra till skillnad från serverletar-eländet i Battlefield 2 och Bad Company 2.

Medlem

Ah, bra jobbat Mr. Moore. Använd ad hominems istället för att argumentera korrekt för ditt företag. Verkligen ett vuxet och moget beteende för en COO, du förtjänar den positionen och alla pengar du får.

Medlem

Hahaha, givetvis kan de bli bättre, de är redan på botten! Sämre kan de nog inte bli om de inte börjar få för sig att gräva efter det.

Medlem

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Jag bojkottar EA och skulle verkligen inte bli ledsen om de gick i konkurs, tråkigt för alla som drabbas (utom de som ändrat företaget från ett av de bästa till ett av de värsta någonsin). Kanske kommer det leda till att andra stora utgivare en gång för alla inser att de nog är dags att börja tänka på uttrycket "kunden har alltid rätt" och att deras överlevnad bygger helt och hållet på vad denne är villig att gå med på, inte vad de själva tror sig har rätten att kräva.

Medlem
Skrivet av bastard:

Säga vad man vill om EA men Origin funkar faktiskt fint. Battlefield 3:s Battelog fungerat faktiskt riktigt bra till skillnad från serverletar-eländet i Battlefield 2 och Bad Company 2.

Att tvingas använda en viss webläsare för att kunna spela ett spel är verkligen en genialisk ide... Vad kommer härnäst? Måste man använda skärmar från en viss tillverkare för att kunna starta spelet? Kanske en musmata från rätt företag...

Battlelog är ett otyg som aldrig fungerade riktigt för mig även efter jag installerade en "kompitabel" webläsare. Det vägrade rakt av att uppdateras så jag var tvungen att installera om och manuellt ta bort diverse filer och ändra registernycklar. Aldrig mer battlelog!

Medlem
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Troligtvis för att sådana omröstningar ligger online och vi spelnördar sitter vid datorerna istället för att kampa utanför wallstreet eller tvätta halvdöda oljeindränkta fåglar. Vi lämnar helt enkelt en större footprint på internet, därför blir EA värre än psykopaterna på Wallstreet, The Enclave och Sauron tillsammans. Ordet kallas för "bias".

Medlem

Jag önskar jag hade en tidsmaskin, skulle jag åka tillbaka och se till att DICE inte hade något med EA att göra! DICE är en av världens bästa spelutvecklare, det är synd bara att deras fina arbete kommer alltid dras ner till sämre av EA. DICE, ni är bra, snälla starta nytt eget eller köp ut er, ni är så mycket bättre än EA. Ni dansar med djävulen, det slutar aldrig bra med en sån deal.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Hycklare har ingen trovärdighet. Plånboken är det enda maktmedel man har. Jag hade gärna pyntat för SimCity om de inte hade trashat den och varit så anala och arroganta. EA är permanent cementerad i min shitlist. Men de har ju åtminstone 45 miljoner -1 anledningar att inte bry sig. Så länge det finns fårskallar kommer de finnas kvar.

Medlem
Skrivet av General Failure:
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Hycklare har ingen trovärdighet. Plånboken är det enda maktmedel man har. Jag hade gärna pyntat för SimCity om de inte hade trashat den och varit så anala och arroganta. EA är permanent cementerad i min shitlist. Men de har ju åtminstone 45 miljoner -1 anledningar att inte bry sig. Så länge det finns fårskallar kommer de finnas kvar.

Samma här, de får inte ett öre mer från mig. Ångrar bittert att jag köpte Old Republic, det misstaget gör jag aldrig mer om och det var pengar som jag lika gärna hade kunnat bränna upp.

Skriv svar