Sony vill locka fler kvinnor med Playstation 4

Medlem

Jag är en tjej och jag gillar FPS spel o;

Medlem

Jag är väldigt blandad till detta uttalande, bra att försöka få fler kvinnor att spela spel men känns ju ganska taskigt att säga att kvinnor inte kan gilla samma sorts spel som killar...?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Fler människor 'kopplade' av Sonys illegala marknadsföring, framtiden ser mycket mörk ut, tyvärr.

Snälla rara....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

nej, dom gillar bara spel med rosa björnar, ballonger, enhörningar och regnbågar

Medlem

Nu är ju frågan varför majoriteten av alla inlägg snarare handlar om dumma sexistiska skämt, eller folk som tar illa vid sig och drar dumma kommentarer till höger och vänster. Alla män gillar inte FPS, varför skulle alla kvinnor göra det?

Självklart har vi alla olika smak och att öka sin bredd av spel kan inte ses som negativt, eller? Själv skulle jag föredra mer RPG's i oldschool-tappning före alla massproducerade skit-FPS (läs: CoD. Detta är min egen åsikt och gäller så klart inte alla) som finns.

Eftersom spelmarknaden verkar ha stagnerat vad det gäller nya typer av spel så skulle jag gärna vilja se lite mer nytänk och förhoppningsvis kan Sony kanske införa det.

Ingen har hävdat att kvinnor bara gillar små gulliga rosa fluffiga spel där allt är frid och fröjd. Men jag tror en ny approach vad det gäller typer av spel kan vara till fördel för alla tre konsol-företag. Man måste ta steget in i gaming-världen på ett eller annat sätt, och skulle säga att hade jag blivit introducerad till ett shoot-em-up spel idag hade jag nog också hållit mig utanför spelandet. Självklart gäller inte detta alla, men det finns nog fler än jag själv som skulle föredra andra typer av spel.

Medlem
Skrivet av Caedmon:
Skrivet av Lolflakes:

"Allt handlar inte om shoot 'em up-spel."

Skulle inte kvinnor kunna gilla samma typ av spel som män?

nej, dom gillar bara spel med rosa björnar, ballonger, enhörningar och regnbågar

Medlem
Skrivet av Klaudia:

Jag är en tjej och jag gillar FPS spel o;

"Sure"

Tjejer är en myt.

Medlem

Är massor av tjejer som spelar Tribes ascend. Stora problemet med fps är att det nästan uteslutande bara finns male skins.
I TA har de frågat efter female skins i ett år nu.

Medlem

I spelet starstable online finns enbart tjej karaktärer att spela. Ett hästspel där målgruppen är unga tjejer och hästintresserade. Har funderat om det är ok att enbart göra kvinnliga avatarer i ett online spel eller manliga? speciellt när det gäller en målgrupp med unga spelare.

Medlem

Det första Sony gör rätt på länge. Vill man tjäna pengar på PS4 så måste man locka mer än bara sk hardcoregamers.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

I spelet starstable online finns enbart tjej karaktärer att spela. Ett hästspel där målgruppen är unga tjejer och hästintresserade. Har funderat om det är ok att enbart göra kvinnliga avatarer i ett online spel eller manliga? speciellt när det gäller en målgrupp med unga spelare.

Det här hade jag velat prova när jag var liten. Det var ett tag när det bara var hästar som gällde. Om det är ok med bara tjej-karaktärer. Det blir väl samma sak som för tjejerna som spelar det som Thunde skrev om.

Skrivet av Thunde:

Är massor av tjejer som spelar Tribes ascend. Stora problemet med fps är att det nästan uteslutande bara finns male skins.
I TA har de frågat efter female skins i ett år nu.

Svårt att säga att det inte är ok, vad ska man göra åt det i så fall. Men däremot så tycker jag det är tråkigt, bättre när man kan välja själv. Blir så lätt att man får en skev bild av dom runtomkring en. I hästspelet kan man få en bild av att alla andra är tjejer, kan vara en ful fisk. I andra spel tror alla att man är kille bara för att man spelar en 2-meters biff-avatar.

Ja, med tanke på sexismen i dyng(kommentars)fältet den här gången, så förstår jag att det behövs separata satsningar som riktar sig till kvinnor. Själv spelar jag alla spel som har lite story och hjärna bakom allt köttande, tex Mass Effect-serien, Final Fantasy-spelen mfl.

Medlem

Tramsinlägg och onödigt sexistiska inlägg raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Inför kraftigare vibration i kontrollen så lär det locka dem lite

HAHAAHHA. Årets pris borde du ha fått. För att ha löst Sonys "feministiskt-problem"

Medlem

Jag frågade frugan om hon hade köp en Playstation om den hade kraftig vibrator.

"Oh ja, om den är rosa" blev svaret.

... shit.

Medlem
Skrivet av luftman:

Jag är väldigt blandad till detta uttalande, bra att försöka få fler kvinnor att spela spel men känns ju ganska taskigt att säga att kvinnor inte kan gilla samma sorts spel som killar...?

Det är dock inte det man säger, att kvinnor inte kan tycka om samma sorts spel som män.

Men för att (försöka) locka fler kvinnor till att börja spela och köpa en playstation4 så måste man ju rimligtvis göra spel som är anpassade till de kvinnor som tror att man endast skjuter ihjäl folk när man spelar.

Många här som skulle gjort bra ifrån sig på aftonbladet.

Inaktiv

Helt ärligt tror jag inte att det är spelen som gör att färre tjejer spelar spel. Är väl mer att det innan varit ganska negativt att spela spel. Nu blir det dock mer och mer vanligt bland både män, kvinnor, barn och gamla.

Jag menar min mamma har aldrig spelat spel, men på sin ipad har nu på senaste spelat lite. Det är en bra trend!

Medlem

Oh la la! Kontrollen ser ut som en xbox-kontroll! Då är den nog bekväm:)

12
Skriv svar