Få extramaterial om du förbokar Company of Heroes 2

Robot
Få extramaterial om du förbokar Company of Heroes 2
Inaktiv
Få extramaterial om du förbokar Company of Heroes 2

Ffs ge oss ett demo om ni vill ha våra pengar innan släpp

Medlem

Pissigt dyrt att förhandsboka på Steam, så nej tack

Medlem

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Medlem

Ge alla hela j*vla spelet. Feta bonusar för pre-order skapar gigantiska varningssignaler i mitt huvud. För CoH 2 däremot som jag har förtroende för blir jag istället bara förbannad. Jag vill kunna stödja utvecklarna utan att överge allt sunt förnuft (i.e. aldrig köpa något jag inte vet något om (i detta fall vänta på recenssioner) men samtidigt få allt spelet kommer erbjuda när jag väl köper det.
Skins, fine. Ge det till pre-orders. Men extra spelmaterial? Gå å göm er under en sten.

Medlem
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Hade tänkt att länka till den videon, men du hann visst före! Bra att se att det finns fler vettiga människor dock.

Inaktiv

Sätt igång och förboka nu alla barn så ni inte går miste om er plats, eller vad det nu är man "bokar". Tänk om ni skulle vara tvungna vänta tills första omdömena kommer ut. Hemska tanke. Borde fanimig förbjudas. Dvs barnen som förbokar.

Medlem

Nej tack. Efter att ha spelat betan så vet man att det inte alls är lika bra som första. Saknar massor med funktioner som gjorde CoH så bra.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Nej tack. Efter att ha spelat betan så vet man att det inte alls är lika bra som första. Saknar massor med funktioner som gjorde CoH så bra.

Eftersom betan är ett "Stress test" så tvivlar jag på att alla godsaker är med.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Går det att förboka på typ Spelbutiken och få tillgång till det extra???


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

TB i all ära men jag tror tom. han säger det själv i den filmen:

Om man vet till 120% att man kommer köpa spelet så kan man lika väl förboka.
Att förboka ett spel bara för att komma åt ett par skins och annat bling bling är där emot en heeeeelt annan sak.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Förboka inte så kanske vi slipper dessa förbokningserbjudanden efter några XX antal år :P.

Skribent

Det enda spelet jag skulle kunna tänka mig att förboka, men ne. Väntar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Pre-purchaeade på steam för några månader sedan, det går nu att spela closed beta via steam. Jag är då inte missnöjd än så länge

Medlem

Är relativt nöjd även om det inte når upp till den kvalitet CoH hade (även i sin beta-fas), får hoppas de polerar mer innan release.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Hurin:

Går det att förboka på typ Spelbutiken och få tillgång till det extra???

Vet faktiskt inte. De säger att det här gäller "utvalda leverantörer", så är nog bäst att höra sig för först!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Hurin:

Går det att förboka på typ Spelbutiken och få tillgång till det extra???

Vet faktiskt inte. De säger att det här gäller "utvalda leverantörer", så är nog bäst att höra sig för först!

Ha Försent, förbokade för mer än två månader sen, kommer ju bli årets släpp ju Alla fall för mig personligen


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Jag håller med Mr. Kaka men gjort ett undantag här och ska försöka hålla det som enda undantaget hela året.

Betan är iaf helt underbar så ångrar ingeting men hela förbokningsgrejjen är bara äcklig nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Medlem

Jag förhandsbokade via THQ's store den 20:e December. Efter THQ föll försökte jag hitta och avbeställa den, men till ingen lycka. Jag tänkte inte mer på det förrän en vecka sedan då helt plötsligt pengarna drogs från mitt konto och jag fick e-mail från någon firma som tagit över förhandsbokningarna.

Jag säger bara att tillfället de drog pengarna vid inte var det bästa som de kunnat valt.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Jag förhandsbokade via THQ's store den 20:e December. Efter THQ föll försökte jag hitta och avbeställa den, men till ingen lycka. Jag tänkte inte mer på det förrän en vecka sedan då helt plötsligt pengarna drogs från mitt konto och jag fick e-mail från någon firma som tagit över förhandsbokningarna.

Jag säger bara att tillfället de drog pengarna vid inte var det bästa som de kunnat valt.

Jag råkade ut för samma sak med Medal of Honour. När de väl försökte dra pengarna, bra mkt senare, så var det just då noll på kontot. Enda gången jag faktiskt hurrat över ett dassigt saldo. Då jag precis innan fattat vilken dynga det var. Mao slapp jag stödja utvecklingen av skräp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ni glömde att nämna att man får garanterad tillgång till betan om man förbokar via steam !

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Ge alla hela j*vla spelet. Feta bonusar för pre-order skapar gigantiska varningssignaler i mitt huvud. För CoH 2 däremot som jag har förtroende för blir jag istället bara förbannad. Jag vill kunna stödja utvecklarna utan att överge allt sunt förnuft (i.e. aldrig köpa något jag inte vet något om (i detta fall vänta på recenssioner) men samtidigt få allt spelet kommer erbjuda när jag väl köper det.
Skins, fine. Ge det till pre-orders. Men extra spelmaterial? Gå å göm er under en sten.

Damn. Du får ju hela spelet. Det som pre-order får är ju som du själv sa, bonus. I övrigt så förstår jag inte att folk orkar bli sura över sånt här fortfarande. Alla gör så här nu. Går du till Burger King så kan du betala 5 kr för ost och bacon. Står du där i kön och grinar också eller? "Ge mig hela jävla hamburgarn"
Dom väljer vad spelet ska innehålla, du väljer om du ska köpa det. Så funkar det här i världen.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Sant och sant. Men då är frågan vilka recensioner man ska lita på. Gametrailers är sellouts. Dom har gett svinhöga betyg till alla blockbuster släpp och pissat på mindre utgivare. Och FZ tycker jag personligen tappat bollen på många recensioner genom åren.
I min mening så är recensioner värdelöst. Man vet aldrig om den som recenserar är köpt eller bara en idiot.
Man måste fan testa det är enda sättet.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Sant och sant. Men då är frågan vilka recensioner man ska lita på. Gametrailers är sellouts. Dom har gett svinhöga betyg till alla blockbuster släpp och pissat på mindre utgivare. Och FZ tycker jag personligen tappat bollen på många recensioner genom åren.
I min mening så är recensioner värdelöst. Man vet aldrig om den som recenserar är köpt eller bara en idiot.
Man måste fan testa det är enda sättet.

TotalBiscuit och Angry Joe brukar ha bra reviews där de tar upp både positivt och negativt oavsett hur bra spelen är, Angry Joe kan jag tänka mig är lite biased dock.

Håller med om att FZ har tappat bollen, särskilt med vissa reviews som har fått 5/5 fastän de som inte är recensenter tycker att spelen har vart riktigt kassa.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Sant och sant. Men då är frågan vilka recensioner man ska lita på. Gametrailers är sellouts. Dom har gett svinhöga betyg till alla blockbuster släpp och pissat på mindre utgivare. Och FZ tycker jag personligen tappat bollen på många recensioner genom åren.
I min mening så är recensioner värdelöst. Man vet aldrig om den som recenserar är köpt eller bara en idiot.
Man måste fan testa det är enda sättet.

TotalBiscuit och Angry Joe brukar ha bra reviews där de tar upp både positivt och negativt oavsett hur bra spelen är, Angry Joe kan jag tänka mig är lite biased dock.

Håller med om att FZ har tappat bollen, särskilt med vissa reviews som har fått 5/5 fastän de som inte är recensenter tycker att spelen har vart riktigt kassa.

Ja, och även spel som fått kassa betyg för att settingen inte riktigt faller recensenten i smaken eller att någon del i spelet inte är recensentens "stil". Jag tycker ju att personlig smak inte ska ha med saken att göra. Man tittar på vad spelet utger sig för att vara och vad de försöker uppnå med spelet, och sedan sätter man betyg utifrån hur bra de lyckas. Inte beroende på att spelet utspelas under t.ex. Andra Världskriget och det är recensenten lite trött på så då blir de ett sämre betyg pga det.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Sant och sant. Men då är frågan vilka recensioner man ska lita på. Gametrailers är sellouts. Dom har gett svinhöga betyg till alla blockbuster släpp och pissat på mindre utgivare. Och FZ tycker jag personligen tappat bollen på många recensioner genom åren.
I min mening så är recensioner värdelöst. Man vet aldrig om den som recenserar är köpt eller bara en idiot.
Man måste fan testa det är enda sättet.

TotalBiscuit och Angry Joe brukar ha bra reviews där de tar upp både positivt och negativt oavsett hur bra spelen är, Angry Joe kan jag tänka mig är lite biased dock.

Håller med om att FZ har tappat bollen, särskilt med vissa reviews som har fått 5/5 fastän de som inte är recensenter tycker att spelen har vart riktigt kassa.

Ja, och även spel som fått kassa betyg för att settingen inte riktigt faller recensenten i smaken eller att någon del i spelet inte är recensentens "stil". Jag tycker ju att personlig smak inte ska ha med saken att göra. Man tittar på vad spelet utger sig för att vara och vad de försöker uppnå med spelet, och sedan sätter man betyg utifrån hur bra de lyckas. Inte beroende på att spelet utspelas under t.ex. Andra Världskriget och det är recensenten lite trött på så då blir de ett sämre betyg pga det.

Håller med, tror att bästa lösningen är att skippa ett x/y poäng system, (t.ex. x/5 på FZ) och bara ha "dessa features finns, dessa fungerar, dessa fungerar inte"

Man kan säkert utöka konceptet också men det blir förhoppningsvis mera objektivt med det beskrivna ovan

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Joltskum:

TotalBiscuit har en bra rant på hur förbokningskulturen är väldigt farlig för spelbranschen. Rekomenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Ja denna är bra och jag håller med. Utom när det gäller CoH! Väntat på detta spel så satans länge. Och nu nöter man betan som en galning.

Det kunde man sagt om flera spel, t.ex. Dragon Age 2 men inte var det något bra spel fastän 1:an var sjukt bra.

Förhandsboka inte! Vänta tills recensioner kommer och läs dem innan ni köper spelen!

Sant och sant. Men då är frågan vilka recensioner man ska lita på. Gametrailers är sellouts. Dom har gett svinhöga betyg till alla blockbuster släpp och pissat på mindre utgivare. Och FZ tycker jag personligen tappat bollen på många recensioner genom åren.
I min mening så är recensioner värdelöst. Man vet aldrig om den som recenserar är köpt eller bara en idiot.
Man måste fan testa det är enda sättet.

TotalBiscuit och Angry Joe brukar ha bra reviews där de tar upp både positivt och negativt oavsett hur bra spelen är, Angry Joe kan jag tänka mig är lite biased dock.

Håller med om att FZ har tappat bollen, särskilt med vissa reviews som har fått 5/5 fastän de som inte är recensenter tycker att spelen har vart riktigt kassa.

Ja, och även spel som fått kassa betyg för att settingen inte riktigt faller recensenten i smaken eller att någon del i spelet inte är recensentens "stil". Jag tycker ju att personlig smak inte ska ha med saken att göra. Man tittar på vad spelet utger sig för att vara och vad de försöker uppnå med spelet, och sedan sätter man betyg utifrån hur bra de lyckas. Inte beroende på att spelet utspelas under t.ex. Andra Världskriget och det är recensenten lite trött på så då blir de ett sämre betyg pga det.

Håller med, tror att bästa lösningen är att skippa ett x/y poäng system, (t.ex. x/5 på FZ) och bara ha "dessa features finns, dessa fungerar, dessa fungerar inte"

Man kan säkert utöka konceptet också men det blir förhoppningsvis mera objektivt med det beskrivna ovan

ja precis. det är ju det man vill ha reda på

Inaktiv

Har iaf betan nu, o det är ägigt som satan!

1
Skriv svar