Defiance - End Game och PVP!

Medlem
Defiance - End Game och PVP!

Tja!

Någon som har spelat flitigt sen lanseringen av spelet och har några plus samt minus att dela med sig av?

Håller storyn måttet och vad bjuder "end game" och PVP på?

Flyter PC versionen på bra eller är spelet fullt av saker man kommer störa sig på som inbiten PC spelare?

Själv är jag fortfarande 50/50 med att köpa Defiance och har inte hittat någon vetting info om PVP eller end game än. Gillar för övrigt Fallout spelen, men jag kanske har fått fel uppfattning om att detta påminner lite om Fallout?

Medlem

Spelar inte själv men jag har fått intrycket av att det är lite mer Borderlands än Fallout.

Planerar själv att köpa det, men blir nog att vänta ett tag så att de "hinner" städa bort lite buggar osv först


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Spelet flyter på väldigt bra på PC, nu när dom fixat så man kan komma in i options på 120hz skärmar.. finns dock inte mycket val för grafik.

Har bara testat PVP en gång och eftersom mikrofoner är på som standard och det är inte push to talk så blev det ganska kaos men folk kommer väll på att slå av sina mikrofoner senare

Medlem

Tycker Borderlands är kul med fast det är lite för repetivt för min del - körde 2an med en polare fast vi orkade inte igenom hela spelet Såg även på ett YouTube klipp där han som körde PVP kommenterade att detta med mikrofonerna var riktigt frusterande, samt att det finns ytterst få PVP banor/modes att köra i nuläget...

Det är ett svårt beslut än så länge Allt för många spelköp har hamnat på hyllan alldeles för fort på senare tid så jag är lite försiktig med mina investeringar nu för tiden

Medlem

Jag köpte spelet för jag gillar Borderlands 1 och 2... men det finns inte änns nära på så många olika variationer på items i Defiance..

Defiance är mycket mer repetivt än borderlands då det kommer till questerna dom är nästan identiska så lvlande är ganska segt i början.

Tänkte också på stackars plånboken har köpt ganska många spel själv på senaste tiden.. hittade dock Defiance för 250kr så tyckte jag kunde testa det iaf...

Medlem
Skrivet av Lillsjon:

Jag köpte spelet för jag gillar Borderlands 1 och 2... men det finns inte änns nära på så många olika variationer på items i defiance.. Defiance är mycket mer repetivt än borderlands då det kommer till questerna dom är nästan identiska så lvlande är ganska segt i början.

Tänkte också på stackars plånboken har köpt ganska många spel själv på senaste tiden.. hittade dock Defiance för 250kr så tyckte jag kunde testa det iaf...

Waat?
Var hittade du det till ett så lågt pris?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Lillsjon:

Jag köpte spelet för jag gillar Borderlands 1 och 2... men det finns inte änns nära på så många olika variationer på items i defiance.. Defiance är mycket mer repetivt än borderlands då det kommer till questerna dom är nästan identiska så lvlande är ganska segt i början.

Tänkte också på stackars plånboken har köpt ganska många spel själv på senaste tiden.. hittade dock Defiance för 250kr så tyckte jag kunde testa det iaf...

Waat?
Var hittade du det till ett så lågt pris?

på G2Play, 3 vänner köpte det där också.. vi var lite osäkra på sidan men vi alla fick iaf fungerande nycklar så den verkar ju funka... om nu inte vi hade tur..

Medlem

Jag köpte tillslut en kopia av Defiance på g2play.net för 250kr med PayPal som betalnings alternativ såklart, då jag inte litar på främmande sidor. Jag fick i alla fall koden direkt, aktiverade och laddar nu ned spelet - fungerade snabbt och smidigt!

Hur som helst... 250kr är väl inte så mycket så jag övervägde ett köp då jag inte orkar sitta och vänta!

Återkommer med info när det känns som jag kan ge spelet en rättvis bedömning

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Jag köpte tillslut en kopia av Defiance på g2play.net för 250kr med PayPal som betalnings alternativ såklart, då jag inte litar på främmande sidor. Jag fick i alla fall koden direkt, aktiverade och laddar nu ned spelet - fungerade snabbt och smidigt!

Hur som helst... 250kr är väl inte så mycket så jag övervägde ett köp då jag inte orkar sitta och vänta!

Återkommer med info när det känns som jag kan ge spelet en rättvis bedömning

fast2play.se och g2play.com är hur bra somhelst!

Medlem

Hepp, ger nog upp med det här spelet Har streckat flera timmar och det är inget för mig - visst ett MMO borde man ge mer tid men känner INTE att spelet har gett mig något positivt alls direkt ^^ Ruskigt lam story och de flesta sido-uppdrag är identiska. Tråkiga karaktärer som inte känns levande på nåt sätt samt lama dialoger. Så sjukt trött på att döda samma typ av fiender efter mer än 10h spelande...

Så jag säljer nu spelet, nån som vill köpa spelet av mig för 150-200?

Har man en kompis och spela med och bara vill fördriva tid och kötta lite så funkar detta spel säkert rätt bra

Medlem
Medlem
Skrivet av HaxXt:

Inget bud?

Nä, ingen vill ha det här skräpet xD Jag ångrar varje minut att jag köpte den här dyngan


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av HaxXt:

Inget bud?

Nä, ingen vill ha det här skräpet xD Jag ångrar varje minut att jag köpte den här dyngan

Fick de sålt mohaha Spelet är ju tragiskt, hoppas Trion går under ärligt talat.

Medlem

håller med om att spelet i dagens skick inget att hänga i julgranen. spelet är meningen att det ska vara ett MMO, men du har typ roligt i ca 1-2veckor sedan sen lägga undan spelet för du har klarat av main storyn och även sido uppdragen. märker på forumet att det blir bara mer och mer folk som kör med fusk program i pvp, så som aimbots och liknande. trion borde göra som Square-Enix gjorde med FFXIV, gå tillbaka ritbordet och börja om.

rekommenderar verkligen inte detta spel.

1
Skriv svar