Torment: Tides of Numenera slog Kickstarter-rekord

Robot
Torment: Tides of Numenera slog Kickstarter-rekord

Rekord för Torment på Kickstarter, men trots jätteprestationen vill utvecklaren nå ännu ett mål.

#torment-tides-of-numenera, #project-eternity, #inxile-entertainment, #star-citizen


Torment: Tides of Numenera slog Kickstarter-rekord

4 188 927 miljoner dollar är ju jättemycket pengar. Av ett sammanträffande är det nästan 40 tusen miljarder kroner - dvs. 400 000 euro som nog är en rimlig summa i sammanhanget.

Medlem

Torment har slagit rekordet för mest pengar för ett spelprojekt, Veronica Mars kommer däremot att slå rekordet för samtliga (när detta skrivs har det fått ihop 4,8 miljoner dollar med 4 dagar kvar).

Ser enormt fram emot det här men eftersom Wasteland 2 snart släpps ser jag ännu mer fram emot det och även alla andra spel som kommer komma i år=).

Redaktör
Ponny
Skrivet av ForsakenSparrow:

4 188 927 miljoner dollar är ju jättemycket pengar.

Touché!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Torment har slagit rekordet för mest pengar för ett spelprojekt, Veronica Mars kommer däremot att slå rekordet för samtliga (när detta skrivs har det fått ihop 4,8 miljoner dollar med 4 dagar kvar).

Fast Ouya samlade ihop ca 8,5 miljoner dollar medans Pebble samlade ihop ca 10 miljoner dollar.

Bara att säga gratis. Längtar tills detta släpps. Det börjar bli en del Kickstarter-spel på ens önskelista.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Torment har slagit rekordet för mest pengar för ett spelprojekt, Veronica Mars kommer däremot att slå rekordet för samtliga (när detta skrivs har det fått ihop 4,8 miljoner dollar med 4 dagar kvar).

Ser enormt fram emot det här men eftersom Wasteland 2 snart släpps ser jag ännu mer fram emot det och även alla andra spel som kommer komma i år=).

Då har de ju bara ett par miljoner dollar kvar för att komma upp till Star Citizens nivå.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Härligt att höra, kommer köpas i framtiden

Medlem

YES! Längtar så sjukt efter detta!

Medlem

Ja vad kul! Har redan backat det så nu är det bara och vänta på att få spela det.

Medlem

Hur mkt kom Planetary annihilation upp i då? Var väl rätt saftigt det med har jag för mig:)

Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur mkt kom Planetary annihilation upp i då? Var väl rätt saftigt det med har jag för mig:)

Cirkus 2,2 miljoner USD, småpotatis i sammanhanget. ^^
Men där är ett spel jag gärna öser lite pengar till på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tycker de låter synnerligen giriga med det där stretch goal. De försöker bortförklara en del pengar de fått i bidrag på grund av teknikaliteter men manar samtidigt på folk att skänka dem hundratusentals dollar via paypal, så "kanske" de kan tänka sig att göra ett fort i spelet.

Istället borde de varit överväldigade av alla pengar de fått in och skapa fortet ändå om det höjer spelupplevelsen.

ELF
Medlem

Jaha, ser inte vad det är som skulle dra så mycket pengar, men okej då.

En del gillar äpplen medan andra gillar päron så att säga...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Mycket vill ha mer...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Paladia:

Tycker de låter synnerligen giriga med det där stretch goal. De försöker bortförklara en del pengar de fått i bidrag på grund av teknikaliteter men manar samtidigt på folk att skänka dem hundratusentals dollar via paypal, så "kanske" de kan tänka sig att göra ett fort i spelet.

Istället borde de varit överväldigade av alla pengar de fått in och skapa fortet ändå om det höjer spelupplevelsen.

Tid är pengar, att skapa det där fortet kommer ta längre tid och således kräva mer pengar. De har tackat alla de som hjälpte till att se till att rekordet för spel på Kickstarter slogs. Vad de har sagt från allra första början är att de pengar du pratar om (för jag antar att det är dessa) inte kommer räknas i deras stretch goals eftersom dessa redan inkluderar denna summa.

1
Skriv svar