Medlem
Razer Blade

Tjubblafräs på er

många av mina vänner säger att den är skit bra laptop "Razer Blade"
och en säger att han har den men de e *bullshit* för han e småt mytoman av sig men men....
så jag frågar er andra om ni vet hur bra den är igentligen


signatur

How you doin?!

phi
Medlem

Överprisad bling-bling-laptop som inte presterar bättre än någon annan laptop med samma prestanda. Enda som är "bra" är väl att det sitter ett anti-ghosting-tangentbord i den.

Man betalar för märket som med så mycket annat.

Medlem

De tekniska specifikationerna är ganska bra om man köpt deras senare version som har ett GTX 660M till skillnad mot GTX 555M som var i den första versionen.
Men vad jag senast såg så vill Razer ha över 20000kr för datorn (25000 enligt en sida, mindre enligt en annan).
Tyvärr (för Razer's del) så kan man få samma (och i vissa fall betydligt bättre) hårdvara för runt 10-12000kr.

Visst har de kastat in lite "coola" saker som deras touch display på tangentbordet med lite led knappar, och skärmen kanske har lite högre kvalité än 10k datorerna har, men det är ändå en dator som kostar avsevärt mycket mer pengar.

Razer Blade datorn med dess specs längst ner. Tyvärr har jag inte hittat någon butik som verkar sälja den (undrar varför ).
http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade

Asus laptop som just nu kostar 11k på Inets hemsida:
http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw-rog

De viktiga specsen i korthet:

Razer Blade 20-25,000kr:

Core i7 2.2GHz (3.2GHz turbo)
GTX 660M 2GB
8GB Ram
500GB HDD + 64GB SSD
17.3" 1920x1080 LED skärm

Asus G75VW RoG 11000kr (ord pris 13500):
Core i7 2.4GHz (3.4GHz turbo)
GTX 670M 3GB
8GB Ram
750GB HDD + en ledig plats med tillhörande fästen
17.3" 1920x1080

Medlem
Skrivet av Fuidama:

De tekniska specifikationerna är ganska bra om man köpt deras senare version som har ett GTX 660M till skillnad mot GTX 555M som var i den första versionen.
Men vad jag senast såg så vill Razer ha över 20000kr för datorn (25000 enligt en sida, mindre enligt en annan).
Tyvärr (för Razer's del) så kan man få samma (och i vissa fall betydligt bättre) hårdvara för runt 10-12000kr.

Visst har de kastat in lite "coola" saker som deras touch display på tangentbordet med lite led knappar, och skärmen kanske har lite högre kvalité än 10k datorerna har, men det är ändå en dator som kostar avsevärt mycket mer pengar.

Razer Blade datorn med dess specs längst ner. Tyvärr har jag inte hittat någon butik som verkar sälja den (undrar varför ).
http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade

Asus laptop som just nu kostar 11k på Inets hemsida:
http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw-rog

De viktiga specsen i korthet:

Razer Blade 20-25,000kr:

Core i7 2.2GHz (3.2GHz turbo)
GTX 660M 2GB
8GB Ram
500GB HDD + 64GB SSD
17.3" 1920x1080 LED skärm

Asus G75VW RoG 11000kr (ord pris 13500):
Core i7 2.4GHz (3.4GHz turbo)
GTX 670M 3GB
8GB Ram
750GB HDD + en ledig plats med tillhörande fästen
17.3" 1920x1080

Fy fan så mycke för en någorlunda laptop jaja hehe......
Inte ens min polare "som har den som aldrig visat det för någon" säger att den va billig på tanke på att han har lågbudjet jobb hehe....
Det enda jag har från Razor är Razor Chimaera 5.1 de räcker för mig hehe
Men då kmr det till nästa fråga...

Razor Edge? Den ser lovandet ut faktiskt men dock kontrollen till de liknar billig kopia från ps3 motion kontroller.


signatur

How you doin?!

Medlem

Razer Edge kommer nog med all säkerhet liksom Blade vara tokdyr, för att inte nämna att jag tror jag såg att "handkontrollen" och dockningsstationen säljs separat, säkert för ett par tusen styck.

EDIT: 128 gig modellen säljs för $1.299 + skatt, ska man ha en kontroller så kostar den $249 + skatt tgbordet har inget pris ännu. (allt i Razers egna store, dom skeppar endast till USA och Kanada, ej europa)

så~1.550 dollar plus skatt det är rätt mycket det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

snacka om fet stationär man hade fått för det priset

Medlem

Kanske dags att spara pengar
Men är inte Origin EON oxå bra spel data/bärbar fast de har varit tyst nu ett tag.


signatur

How you doin?!

Medlem

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Alienware är knappast heller prisvärda, fast det finns det förmodligen ingen gaming-laptop som är.

..Skulle hellre försöka skruva ihop en egen laptop med ett microchassi, fastskruvad skärm och ett bilbatteri snarare än att köpa något från alienware/razer

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av DraxXus:

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Alienware är knappast heller prisvärda, fast det finns det förmodligen ingen gaming-laptop som är.

..Skulle hellre försöka skruva ihop en egen laptop med ett microchassi, fastskruvad skärm och ett bilbatteri snarare än att köpa något från alienware/razer

Ta från dom bästa o bygga till en super bärbar som heter "alien/razer/origin geek laptop"


signatur

How you doin?!

Medlem
Skrivet av weevil:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av DraxXus:

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Alienware är knappast heller prisvärda, fast det finns det förmodligen ingen gaming-laptop som är.

..Skulle hellre försöka skruva ihop en egen laptop med ett microchassi, fastskruvad skärm och ett bilbatteri snarare än att köpa något från alienware/razer

Ta från dom bästa o bygga till en super bärbar som heter "alien/razer/origin geek laptop"

Exakt, men i ärlighetens namn så, om du verkligen har behovet av en "gaming-laptop" så ta en titt på Sweclockers för att se om du hittar någon tråd där som kan hjälpa, men du får ju en otroligt bra stationär dator för vad du behöver betala för en medelmåttig laptop.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av DraxXus:

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Alienware är knappast heller prisvärda, fast det finns det förmodligen ingen gaming-laptop som är.

..Skulle hellre försöka skruva ihop en egen laptop med ett microchassi, fastskruvad skärm och ett bilbatteri snarare än att köpa något från alienware/razer

True story,
Orka sitta å lira på laptop liksom.
Visst har man gjort det någon gång när man ägde en men ska det va så ska det va stationär.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av weevil:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av DraxXus:

Köp en Alienware istället från Dell och välj till de fetaste komponenterna dom har att erbjuda. Enough said.

Alienware är knappast heller prisvärda, fast det finns det förmodligen ingen gaming-laptop som är.

..Skulle hellre försöka skruva ihop en egen laptop med ett microchassi, fastskruvad skärm och ett bilbatteri snarare än att köpa något från alienware/razer

Ta från dom bästa o bygga till en super bärbar som heter "alien/razer/origin geek laptop"

Exakt, men i ärlighetens namn så, om du verkligen har behovet av en "gaming-laptop" så ta en titt på Sweclockers för att se om du hittar någon tråd där som kan hjälpa, men du får ju en otroligt bra stationär dator för vad du behöver betala för en medelmåttig laptop.

Yes får kolla upp där oxå tackar för alla svar gott folk


signatur

How you doin?!

1
Skriv svar