En redan avgjord strid

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Sluta prata om spel för feminister, det handlar om spel som alla kan ta del av och uppskatta utan att känna sig marginaliserade. Varför skulle dessa spel behöva göras av feminister?

Kan du göra spel hur som helst för att passa dina önskemål? För att ta upp marknadsekonomin igen, så är den huvudsakliga tanken inte att konsumenterna själva ska tillverka vad de vill ha, utan att någon entreprenör med sinne för affärer ska se möjligheten och tillgodose behovet.

Ja, jag läste ditt Lego-exempel. Anledningen till att spelindustrin är mansdominerad är att IT alltid har varit det. Då pulande med datorer var "något som killar gör" kom detsamma att gälla för spel. Detta har tack och lov börjat luckras upp på senare år och det är dags att anpassa utbudet efter det. Kulturer är inte statiska, utan utvecklas, och om industrin klamrar sig fast vid gamla normer så kommer den bara att stagnera. Jag säger inte att alla spel måste förändras, men det är korkat av utvecklarna/utgivarna att inte se potentialen.

"Män mot feminister"-delen tog jag främst från ditt sista uttalande. Om det inte är så du känner är det alldeles strålande!

Med en gnutta tur kan fler kvinnor få upp ögonen för spel som medium, vilket inte bara för med sig en väsentligt större potentiell marknad utan även kan locka fler kvinnor att göra karriär inom industrin.

Men människor har olika smak. Vissa gillar tjejer med stora tuttar, vissa gör inte det. Vissa gillar bilspel, vissa gillar the sims, vissa vill spela flygsimulatorer. Alla spel kan inte tilltala alla. Om man anser att utbudet är dåligt så kan man rätta till det själv, i stället för att försöka tvinga andra att ändra vilka spel de vill göra.

När 95% av alla som tar examen i datorvetenskap är killar så kan man inte förvänta sig att könsfördelningen kommer vara 50/50 hos utvecklare.

Inte ens feministerna själva ser en möjlighet att göra affärer. Eller menar du att det inte finns en enda kompetent kvinna med entreprenörsanda?

Jag håller helt med att vi ska uppmuntra kvinnor att spela och göra spel. Det har jag alltid gjort. Jag tycker bara att dagens feminism angriper problemet från fel håll.

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO.

Hur tänkte du där? Godwins lag, men:
"Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter förintelsen, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO."

Det här är ett bra klipp från en kvinnlig "gamer" om vad som är fel med Anitas klipp.

youtube http://www.youtube.com/watch?v=HJihi5rB_Ek&list=UU2CsoZoHmPHv...

Inaktiv
Skrivet av ShavedEwok:

Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO.

Håller dessutom med Cliffy B till 100%. Dels är de starka reaktionerna ingenting annat än rädsla och det är bara småpojkar som skulle vara rädda för någonting dylikt. En riktig man räds inte kvinnor, han välkomnar dem och VILL se dem som sin jämlike på alla sätt.

Dels slår han även huvudet på spiken med sin Taliban-liknelse. Talibanerna ser inte kvinnor som jämlika och de vill inte att de t ex ska få utbilda sig. Varför? För att de innerst inne är rädda och för att deras så kallade "religion" är skapad av män för att ge makten åt männen och förtrycka kvinnorna för att hålla dem "i schack".

Fanatisk Taliban eller "macho" gamer som tycker att denna fråga är nonsens, principen är densamma och grunden är ren rädsla pga att man uppenbarligen upplever kvinnor som ett potentiellt hot. Varför skulle man annars reagera så starkt emot en sådan enkel sak som att det andra könet bör får samma förutsättningar och behandlas med samma respekt som det egna?

Bra att detta diskuteras, förhoppningsvis blir det bara bättre och fler kvinnor kan känna sig mer välkommna i gaming-sammangang och dessutom bli mer aktiva i spelutveckling etc. Det är något som alla kommer att vinna på (förutom talibaner och småpojks-gamers förstås).

SE

Vem här är hatisk? Finns oss som är skeptiska mot Anita men vem är emot jämställdhet?

Du är den som försöker piska upp en hatisk stämning dock där det inte finns någon.

Medlem
Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av ShavedEwok:

Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO.

Håller dessutom med Cliffy B till 100%. Dels är de starka reaktionerna ingenting annat än rädsla och det är bara småpojkar som skulle vara rädda för någonting dylikt. En riktig man räds inte kvinnor, han välkomnar dem och VILL se dem som sin jämlike på alla sätt.

Dels slår han även huvudet på spiken med sin Taliban-liknelse. Talibanerna ser inte kvinnor som jämlika och de vill inte att de t ex ska få utbilda sig. Varför? För att de innerst inne är rädda och för att deras så kallade "religion" är skapad av män för att ge makten åt männen och förtrycka kvinnorna för att hålla dem "i schack".

Fanatisk Taliban eller "macho" gamer som tycker att denna fråga är nonsens, principen är densamma och grunden är ren rädsla pga att man uppenbarligen upplever kvinnor som ett potentiellt hot. Varför skulle man annars reagera så starkt emot en sådan enkel sak som att det andra könet bör får samma förutsättningar och behandlas med samma respekt som det egna?

Bra att detta diskuteras, förhoppningsvis blir det bara bättre och fler kvinnor kan känna sig mer välkommna i gaming-sammangang och dessutom bli mer aktiva i spelutveckling etc. Det är något som alla kommer att vinna på (förutom talibaner och småpojks-gamers förstås).

SE

Vem här är hatisk? Finns oss som är skeptiska mot Anita men vem är emot jämställdhet?

Du är den som försöker piska upp en hatisk stämning dock där det inte finns någon.

Var någonstans skrev jag i mitt inlägg att det är någon här som är hatisk eller emot jämställdhet?

Jag syftar på den attityd som fortfarande finns där ute rent generellt, eller trodde du kanske att den bara helt magiskt försvunnit över natten bara för att allt är frid och fröjd i denna tråd?

Varför försöker du piska upp en hatisk stämning genom att påstå att det i mitt inlägg finns en vilja att piska upp en hatisk stämmning när det inte finns någon?

SE

Inaktiv
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av bleak:
Skrivet av ShavedEwok:

Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO.

Håller dessutom med Cliffy B till 100%. Dels är de starka reaktionerna ingenting annat än rädsla och det är bara småpojkar som skulle vara rädda för någonting dylikt. En riktig man räds inte kvinnor, han välkomnar dem och VILL se dem som sin jämlike på alla sätt.

Dels slår han även huvudet på spiken med sin Taliban-liknelse. Talibanerna ser inte kvinnor som jämlika och de vill inte att de t ex ska få utbilda sig. Varför? För att de innerst inne är rädda och för att deras så kallade "religion" är skapad av män för att ge makten åt männen och förtrycka kvinnorna för att hålla dem "i schack".

Fanatisk Taliban eller "macho" gamer som tycker att denna fråga är nonsens, principen är densamma och grunden är ren rädsla pga att man uppenbarligen upplever kvinnor som ett potentiellt hot. Varför skulle man annars reagera så starkt emot en sådan enkel sak som att det andra könet bör får samma förutsättningar och behandlas med samma respekt som det egna?

Bra att detta diskuteras, förhoppningsvis blir det bara bättre och fler kvinnor kan känna sig mer välkommna i gaming-sammangang och dessutom bli mer aktiva i spelutveckling etc. Det är något som alla kommer att vinna på (förutom talibaner och småpojks-gamers förstås).

SE

Vem här är hatisk? Finns oss som är skeptiska mot Anita men vem är emot jämställdhet?

Du är den som försöker piska upp en hatisk stämning dock där det inte finns någon.

Var någonstans skrev jag i mitt inlägg att det är någon här som är hatisk eller emot jämställdhet?

Jag syftar på den attityd som fortfarande finns där ute rent generellt, eller trodde du kanske att den bara helt magiskt försvunnit över natten bara för att allt är frid och fröjd i denna tråd?

Varför försöker du piska upp en hatisk stämning genom att påstå att det i mitt inlägg finns en vilja att piska upp en hatisk stämmning när det inte finns någon?

SE

Jag trodde du syftade på kommentarer i den här tråden med

"Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO."

Ber väl om ursäkt då.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av bleak:
Skrivet av ShavedEwok:

Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO.

Håller dessutom med Cliffy B till 100%. Dels är de starka reaktionerna ingenting annat än rädsla och det är bara småpojkar som skulle vara rädda för någonting dylikt. En riktig man räds inte kvinnor, han välkomnar dem och VILL se dem som sin jämlike på alla sätt.

Dels slår han även huvudet på spiken med sin Taliban-liknelse. Talibanerna ser inte kvinnor som jämlika och de vill inte att de t ex ska få utbilda sig. Varför? För att de innerst inne är rädda och för att deras så kallade "religion" är skapad av män för att ge makten åt männen och förtrycka kvinnorna för att hålla dem "i schack".

Fanatisk Taliban eller "macho" gamer som tycker att denna fråga är nonsens, principen är densamma och grunden är ren rädsla pga att man uppenbarligen upplever kvinnor som ett potentiellt hot. Varför skulle man annars reagera så starkt emot en sådan enkel sak som att det andra könet bör får samma förutsättningar och behandlas med samma respekt som det egna?

Bra att detta diskuteras, förhoppningsvis blir det bara bättre och fler kvinnor kan känna sig mer välkommna i gaming-sammangang och dessutom bli mer aktiva i spelutveckling etc. Det är något som alla kommer att vinna på (förutom talibaner och småpojks-gamers förstås).

SE

Vem här är hatisk? Finns oss som är skeptiska mot Anita men vem är emot jämställdhet?

Du är den som försöker piska upp en hatisk stämning dock där det inte finns någon.

Var någonstans skrev jag i mitt inlägg att det är någon här som är hatisk eller emot jämställdhet?

Jag syftar på den attityd som fortfarande finns där ute rent generellt, eller trodde du kanske att den bara helt magiskt försvunnit över natten bara för att allt är frid och fröjd i denna tråd?

Varför försöker du piska upp en hatisk stämning genom att påstå att det i mitt inlägg finns en vilja att piska upp en hatisk stämmning när det inte finns någon?

SE

Jag trodde du syftade på kommentarer i den här tråden med

"Det faktum att vissa fortfarande verkar reagera så starkt (och i vissa fall rent hatiskt) mot att man ens ifrågasätter hur kvinnor porträtteras i t ex spel, visar att debatten alltjämt är nödvändig och måste lyftas fram IMO."

Ber väl om ursäkt då.

No probs. Jag ber väl också om ursäkt då, eftersom jag kunde varit tydligare med att jag med "vissa" inte alls syftade på någon i denna tråd, utan på reaktioner jag sett på andra delar av internet.

Oavsett, ska försöka vara mer specifik i fortsättningen så att ingen behöver ta åt sig i onödan.

SE

Skribent
Skrivet av anon_98854:

Jag har kommit på en sak till jag stör mig på när jag läst vissa kommentarer och det är uttrycket "hjärndöd action". Jag skulle gärna vilja höra vad det är som är dåligt med action och vad det är som gör den "hjärndöd"?

Bra fråga. För mig blir action hjärndöd lite beroende på situationen. I spel med mycket handling kan actionsegmenten bli hjärndöda om de känns krystade, typ som i första Uncharted där det bara väller fram måltavlor till höger och vänster. I mmo-spel kan action bli hjärndöd om den är extremt enformig i bästa "döda tio grisar och ge mig deras svansar"-stil.

Handlar det om tajt gameplay, och att det är hela poängen med spelet (Counter-Strike, Medieval Warfare) så ser jag det inte som hjärndött. Inte heller om det motiveras ordentligt i manuset.

Det är ju dock min högst subjektiva tolkning av hjärndöd action.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Avstängd

Haha kommer bli kul om vi behöver rädda stora håriga män i framtiden xP

Medlem

lol, exakt vad behövde Anita 150k till? kollade igenom 1a avsnittet lite grann och hon står bara bara o snackar över klipp från tv-spel. men men, inte mina pengar...

Medlem

Förresten, varför är det så viktigt att få fler tjejer intresserade av dator- och TV-spel?

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Du skriver: väl ungefär samma bild. Var skiljer de sig åt undrar jag då.
För först trodde jag mina källor for med osanning men jag finner numera ingen anledning att tvivla och tro mig, jag vill tvivla.
Kul att du läst mitt svammel i bloggen

Sorry, luddigt ordval i hastigheten; inget skiljer sig åt i våra bilder av det hela.

Medlem

Bra krönika Thomas!

Medlem
Skrivet av cm0s:

Förresten, varför är det så viktigt att få fler tjejer intresserade av dator- och TV-spel?

Varför?
För att ragga direkt i spelen!
Tänk vad lätt det blir när man har något gemensamt att prata om!

haha

Medlem
Skrivet av Erenthal:

http://fatuglyorslutty.com/ är bara en sida, och efter lite läsning där så skäms man över att vara man.

Som om könsord, svordomar, smack-talk och annat barnsligt trams är något exklusivt riktat mot kvinnor. Och när man spelar Black Ops 2 med någon som heter "XzNEGROzX50CENT", vad fan förväntar man sig? En trevlig konversation om stundande fröjder?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tjejer och killar gillar olika saker, ser inget problem med det men för vissa så är det något enormt. (så klart kan dom också gilla samma sak)

Så tjejer och killar gillar olika saker, men dom gillar samma saker också?

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Tobblish:

Tjejer och killar gillar olika saker, ser inget problem med det men för vissa så är det något enormt. (så klart kan dom också gilla samma sak)

Så tjejer och killar gillar olika saker, men dom gillar samma saker också?

Majoriteten av pojkar vill inte ha en Barbie men så finns det en minoritet som kanske vill det.

Medlem

I stort sett så är mycket taget från tex amerikanska spelbolags event och där är nog kvinnosynen annorlunda än i tex Sverige.
Visst bör vi ha mer jämställdhet i spelbranschen men då vill jag se något mer neutralt och inte någon feministisk vinklad historia/spel.

Det ska vara neutralt jämställt utan genus trams. Vilken kvinnosyn man har skiljer sig oftast på var man bor här i
världen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

k3m
Medlem

Jag tror inte problemet är så stort som du får det att låta och jag som gamer i hela mitt liv aldrig stött på könsdiskriminering. Någon fanatisk feminist har börjat skrika påhittade, överdrivna könsdiskriminerande historier. Sen har snöbollen vuxit och vi står där vi är i dag - diskussioner omkring en fantasi.

ps. fint att du dela med dig av ditt liv.

Medlem

Nej.. världen ser likadan ut som den har gjort hela tiden. Folk med hjärna vet hur man beter sig, men håller sig också lite mer i bakgrunden. 14-åringar som vill verka tuffa syns överlägset mest. Män i alla åldrar har i flera flera år velat ha olika spel, även om FPS med hjärndöd action är roligast, och jag är benägen att hålla med. Mass Effect var grymt och fantastiskt.. Mass Effect 2 & 3 var inte jätteolika mot 1:an men det var mer actionfyllt och jag tyckte dom var roligare. Jag är övertygad om att jag inte är ensam om den känslan. Sedan undrar jag vart det verkliga problemet ligger i att kvinnor är oftare svagare än männen i spelvärlden? Jag menar... är det inte så i verkligheten? Det finns gott om kvinnliga hjältekaraktärer, den skaran som syns och hörs mest ang. detta vill dock inte veta av det. Möjligt att det finns överlägset mest manliga hjältar.... men so fucking what? Måste allting vara 50/50? Absolut inte.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Tobblish:

Tjejer och killar gillar olika saker, ser inget problem med det men för vissa så är det något enormt. (så klart kan dom också gilla samma sak)

Så tjejer och killar gillar olika saker, men dom gillar samma saker också?

Majoriteten av pojkar vill inte ha en Barbie men så finns det en minoritet som kanske vill det.

Och alla tjejer älskar rosa och killar har alltid tyckt om att leka med bilar. Det är individuellt om man tycker om spel eller inte, men däremot genus debatten i spel känns lite meh.

Tomb raider, no 1 lives forever, metroid, för att nämna 3 spel som jag, en kille kan spela, och hör och häpna, njuta av att spela.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Tobblish:

Tjejer och killar gillar olika saker, ser inget problem med det men för vissa så är det något enormt. (så klart kan dom också gilla samma sak)

Så tjejer och killar gillar olika saker, men dom gillar samma saker också?

Majoriteten av pojkar vill inte ha en Barbie men så finns det en minoritet som kanske vill det.

Och alla tjejer älskar rosa och killar har alltid tyckt om att leka med bilar. Det är individuellt om man tycker om spel eller inte, men däremot genus debatten i spel känns lite meh.

Tomb raider, no 1 lives forever, metroid, för att nämna 3 spel som jag, en kille kan spela, och hör och häpna, njuta av att spela.

Ja att gå in på en sådan debatt och inte komma ut utan ett ben, arm och halva magen uppskuren är omöjligt.

Medlem

Problemet med alla sådana här diskussioner är att vettiga ståndpunkter som är resonerande och baserar sig på logik drunknar i all den fjantiga kritik som riktas från så kallade feminister som inte har någonting gemensamt alls med förkämpar som John Stuart Mill och Mary Woolstonecraft utan (liksom Anita Sarkeesian) vars åsikter inte är någonting annat än postmoderna feberdrömmar. Deras analyser är i grunden subjektivistiska, relativistiska och närmast dadaistiska och grundar sig inte på empiri eller ens logiskt härledda axiom.

Det går inte att ta sådana personer på allvar och jag tycker att det är synd eftersom de som är ute efter jämlikhet blir ihoppackade med dessa pseudovetenskapliga tomtar som är ute efter jämställdhet.

EDIT: Med det sagt så menar jag inte att Arnroth gör sig skyldig till det men han använder trots allt Sarkeesian som ett exempel.

Den feminism som Anita Sarkeesian ger uttryck för handlar ingenting om lika rättigheter utan är en feminism som grundar sig i postmodernism vilket är en filosofi som menar att det inte finns någon verklighet eller sanning. Det innebär att verkligheten endast är en social konstruktion som vi människor har "tänkt" fram. Det innebär i sin tur att verkligheten måste tolkas och du kan inte använda vetenskap för detta. I den meningen liknar postmodernism religion. Om du inte håller med (postmoderna) feminister så innebär det bara att du ännu inte har sett ljuset och blivit troende och är således inte redo att ingå i diskussion med dem.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag förstår egentligen inte varför det är så mycket snack om könsmobbning inom spelvärlden. Jag spelar mycket, på tok för mycket..bägge mmo och online fps men jag har aldrig någonsin hört en kvinnlig spelare blivit utsatt.

Snarare tvärtom, för några år sedan så spelade jag mycket på en Counter-Strike Source server och så brukade en 18-årig tjej spela mycket där. Det enda som hände ibland när hon hoppade in var att halva servern (killar ofc) blev supertoffliga för henne och var inte lika diskreta som dom trodde när dom fjäskade järnet för henne.

Så har det alltid varit när jag upptäckt "a disturbance in the force". Killar fjäskar mycket för tjejer men mobbar som många påstår, nej det har jag aldrig hört eller sett

Hejsan. Tjej-spelare här. Visst det finns massor av killar som är jätteschysta när dom spelar med tjejer. Men det finns tyvär en hel del som är ganska jäkliga också. Min kompis spelade ngn shooter, hon var den som hade bäst stats i sitt pugg-lag. Sedan vid något tillfälle råkade hon ropa till i micken när hon gjorde ett riktigt snyggt headshot. Hennes eget lag kallade henne h*ra mm, någon minut innan hade alla hejat på henne för hon var så bra. Men så fort dom visste att hon var just det, en tjej så blev dom riktigt obehagliga.

Den här tjejen är yrkesmilitär i USA, hon tycker det är kul med shooters ibland. Tror ingen skulle ha behandlat henne så om dom mött henne ansikte mot ansikte. Men nu var det på internet i ett spel, med massor av killar så då var det ok.

Så där, då vet du en person ivarje fall. Jag har haft tur, har bara träffat trevligt folk i SWTOR vilket är mitt enda MMO-spel för tillfället, föredrar annars single player spel. Är med i ett jättebra guild med både tjejer o killar. Alla är schysta mot varandra. Men det finns killar som är jäkliga. Och det är ett problem för oss, eller så känns det ivarje fall från min sida. Inte att varje tjej som alltid loggar på råkar ut för det. Men många har gjort det, i varje fall dom som jag har pratat med.

Blev en novell, sorry blir lätt så

Inaktiv
Skrivet av arkhanari:

Problemet med alla sådana här diskussioner är att vettiga ståndpunkter som är resonerande och baserar sig på logik drunknar i all den fjantiga kritik som riktas från så kallade feminister som inte har någonting gemensamt alls med förkämpar som John Stuart Mill och Mary Woolstonecraft utan (liksom Anita Sarkeesian) vars åsikter inte är någonting annat än postmoderna feberdrömmar. Deras analyser är i grunden subjektivistiska, relativistiska och närmast dadaistiska och grundar sig inte på empiri eller ens logiskt härledda axiom.

Det går inte att ta sådana personer på allvar och jag tycker att det är synd eftersom de som är ute efter jämlikhet blir ihoppackade med dessa pseudovetenskapliga tomtar som är ute efter jämställdhet.

EDIT: Med det sagt så menar jag inte att Arnroth gör sig skyldig till det men han använder trots allt Sarkeesian som ett exempel.

Den feminism som Anita Sarkeesian ger uttryck för handlar ingenting om lika rättigheter utan är en feminism som grundar sig i postmodernism vilket är en filosofi som menar att det inte finns någon verklighet eller sanning. Det innebär att verkligheten endast är en social konstruktion som vi människor har "tänkt" fram. Det innebär i sin tur att verkligheten måste tolkas och du kan inte använda vetenskap för detta. I den meningen liknar postmodernism religion. Om du inte håller med (postmoderna) feminister så innebär det bara att du ännu inte har sett ljuset och blivit troende och är således inte redo att ingå i diskussion med dem.

Fan vad bra skrivet!

Medlem

Cliffy B är väl mer pojke än de flesta


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tjejer och killar gillar olika saker, ser inget problem med det men för vissa så är det något enormt. (så klart kan dom också gilla samma sak)

Så tjejer och killar gillar olika saker, men dom gillar samma saker också?

Medlem

Ett steg mot en bättre och jämlikare framtid i spelvärldarna...

Nu är jag förvisso mestadels en singelspelare, men jag kan inte annat än uppmuntra och lyfta hatten till alla tjejer som står ut i det brus av småpojkar som finns där ute i chattar, teamspeaks och voips till MMOs och allmänna multiplayer spel.

Och framförallt låt oss hjälpa tjejerna istället, inte genom och se ned på dom utan se dom som lika starka jämlikar i spel, och så öppnar vi inte bara upp för säkerligen nya spelsätt, utan även en mer mångfacetterad upplevelse överlag.

Jag vill vara i spelvärldarna, lika mycket med mina bästa manliga polare som mina bästa kvinnliga.

Bra artikel och väl värt att tänka extra på när vi snubbar hoppar in på servrarna. Mer hövlighet där mot tjejerna resulterar säkert bara i mer hövlighet överlag....och det är ju alltid skönt

Keep on gaming!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Skriv svar